;
coinex

پوش نوتیفیکیشن چیست؟ آشنایی با روش جدید تبلیغات دیجیتال

بر‌اساس آمارها، نرخ کلیک تبلیغات پوش نوتیفیکیشن وب بین 25 الی 30‌‌درصد است. این‌ در حالی است که حدود 30% از کاربران سایتی را که بیش‌از‌حد پوش ارسال کند، کنار می‌گذارند! اکنون این سوال پیش می‌آید که آیا تبلیغات پوش نوتیفیکیشن موثر است یا نه؟

با‌توجه‌به اهمیت بالای این موضوع در بازاریابی و تبلیغات، در این مقاله بررسی می‌کنیم که پوش نوتیفیکیشن چیست و چه مزایایی دارد. اگر شما نیز در پی یافتن روش‌های تبلیغاتی جدید برای کسب‌و‌کارتان هستید، فرصت مطالعه این مطلب کوتاه را از دست ندهید.

پوش نوتیفیکیشن؛ یکی از روش‌های جدید تبلیغات اینترنتی

احتمالا شما نیز توجه کرده‌اید که گاهی در هنگام ورود به یک سایت، یک باکس تبلیغاتی کوچک در پایین صفحه ظاهر می‌شود؛ این باکس یک نوع تبلیغات Push Notification است. پوش نوتیفیکیشن‌ها پیام‌های کوتاه تعاملی هستند که معمولا با تصویر، یک متن کوتاه و دعوت به اقدام همراه‌اند. این پیام‌ها، هم می‌توانند به‌صورت اتوماتیک به کاربر نمایش داده شوند و هم به‌صورت مقطعی (کمپین‌های تبلیغاتی).

با استفاده از روش تبلیغات پوش نوتیفیکیشن می‌توان طیف وسیعی از کاربران را هدف‌گیری کرد. اگر این تبلیغات هوشمندانه ارسال شده و باعث آزار و اذیت کاربران نشود، مزایای متعددی را به‌همراه خواهد داشت. پوش‌های وب از طریق سایت‌ها ارسال می‌شوند؛ البته کاربران نیز می‌توانند هر زمان که بخواهند دریافت این تبلیغات را غیر‌فعال کنند. شما نیز می‌توانید پس از ساخت سایت فروشگاه اینترنتی خود توسط بهترین فروشگاه ساز، از این روش تبلیغاتی به‌صورت صحیح و هدفمند برای افزایش نرخ کلیک سایتتان استفاده کنید.

پوش نوتیفیکیشن اندروید و موبایل چه تفاوتی با پوش وب دارد؟

از تبلیغات Push Notification می‌توان در موبایل یا دسکتاپ استفاده کرد. از نظر ظاهری، پوش‌های اپلیکیشن و وب کاملا مشابه یکدیگرند؛ اما از نظر کارایی تفاوت‌های متعدد و مهمی دارند. از پوش نوتیفیکیشن وب در کمپین‌هایی استفاده می‌شود که هدفشان افزایش ترافیک ورودی سایت است؛ بنابراین پس از طراحی سایت فروشگاهی خود می‌توانید برای کاربران مشترکان در دسکتاپ و موبایل پیام پوش ارسال کنید.

اما پوش‌های موبایل به‌صورت مستقیم توسط اپلیکیشن‌هایی ارسال می‌شوند که کاربر آن‌ها را روی تلفن همراه خود نصب کرده باشد. عمده تفاوت پوش موبایل با دسکتاپ در همین موضوع است. صاحبان اپ‌های موبایلی می‌توانند فقط برای کاربرانی که این برنامه‌ها را نصب کرده‌اند، تبلیغات بفرستند.

پوش نوتیفیکیشن اندروید

آشنایی با مزایای کمپین‌های پوش نوتیفیکیشن

پوش نوتیفیکیشن‌ها بسیاری از مزایای تبلیغات هم‌سان را دارند. توسط این روش تبلیغاتی مقرون‌به‌صرفه و ارزان، می‌توان به طیف گسترده‌ای از کاربران هدف پیام ارسال کرد. به‌طور‌کلی، برخی از مزایای ارسال پوش نوتیفیکیشن عبارت‌اند از:

  • دسترسی به طیف وسیعی از کاربران: با ارسال Push Notification می‌توانید به طیف وسیعی از مخاطبان فعال خود دسترسی داشته باشید. این روش تبلیغاتی برای برقراری تعامل و درگیر کردن مخاطب بسیار مناسب است.
  • افزایش ترافیک ورودی: پوش نوتیفیکیشن بهترین ابزار کسب‌و‌کارها برای ارسال مستقیم و بدون‌واسطه پیام به مخاطبان است. اگر این پیام تبلیغاتی به‌درستی و با رضایت مخاطب ارسال شود، قطعا ترافیک ورودی سایتتان را افزایش خواهد داد.
  • نرخ دیده شدن بالا و ارسال آنی: تبلیغات پوش نوتیفیکیشن توسط اپ‌ها یا سایت‌ها به‌صورت آنی برای مخاطب ارسال می‌شوند. یکی از مزایای این روش آن است که حتی اگر کاربران در حالت کار با دستگاه خود نباشند نیز پیام را دریافت خواهند کرد.
  •  امکان شخصی‌سازی پیام‌ها: شما پس از ارسال پوش نوتیفیکیشن می‌توانید کمپین تبلیغاتی خود را تحلیل کنید. با بررسی رفتار کاربر پس از دریافت پیام، می‌توان پیام‌ها را برای وی شخصی‌سازی کرد.

هدف نهایی Push Notification اقدام به عمل کاربران است. شما می‌توانید با تغییر جزئیات هر پیام مانند تغییر عکس، متن و محتوا، آن را برای مشتریان خاص خود شخصی‌سازی کنید تا احتمال اقدام کاربر افزایش یابد. این روش تبلیغاتی به‌صورت غیر‌مستقیم روی سئو سایت فروشگاهی آثار مثبتی بر جای می‌گذارد. البته پیشنهاد می‌کنیم در ابتدا کار طراحی و سئو سایت فروشگاهی خود را به مجموعه‌های معتبر و با‌تجربه بسپارید. برای مقایسه بهترین فروشگاه‌سازها، لیست امکانات سایت فروشگاهی که هر فروشگاه‌ساز در اختیارتان قرار می‌دهند را بررسی و مقایسه کنید.

آشنایی با مزایای کمپین‌های پوش نوتیفیکیشن

ارسال پوش نوتیفیکیشن برای چه کسب‌وکارهای کاربرد دارد؟

به‌طور‌کلی، تعرفه تبلیغات پوش نوتیفیکیشن با‌توجه‌به تعداد پیام‌های تبلیغاتی یا تعداد کلیک کاربران تعیین می‌شود. با‌توجه‌به هزینه مناسب این روش تبلیغاتی، بسیاری از کسب‌و‌کارهای آنلاین کشور می‌توانند از آن استفاده کنند. معمولا فروشگاه‌های اینترنتی، اپلیکیشن‌های موبایلی، مشاغل مربوط به بیمه و امور حقوقی، سایت‌های سرگرمی و اخبار، کسب‌و‌کارهای حوزه سلامت و زیبایی، مشاغل مربوط به سفر و بسیار از مشاغل دیگر از پوش نوتیفیکیشن برای تبلیغ استفاده می‌کنند.

اگر همه این کسب‌و‌کارها از Push Notification به‌درستی استفاده کنند، بدون‌شک آثار مثبت آن را در روند فروش خود مشاهده خواهند کرد. برای مثال، ارسال پوش نوتیفیکیشن‌ها یکی از موثرترین روش‌های تبلیغاتی برای فروشگاه‌های اینترنتی کشور است. البته برای موفقیت در این حوزه، ارسال پوش کافی نیست؛ بلکه باید از همان آغازِ روند ساخت فروشگاه، سایت خود را به‌صورت کاربر‌پسند طراحی کنید و توجه ویژه‌ای به سئو سایت فروشگاهی داشته باشید. در بخش بعدی این مطلب، یکی از بهترین فروشگاه‌سازهای موجود در کشور را معرفی می‌کنیم.

طراحی و راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی کاربرپسند با شاپفا

در این مقاله به‌طور‌کامل بررسی کردیم که پوش نوتیفیکیشن چیست، چه مزایایی دارد و برای چه مشاغلی مناسب است. اگر شما نیز صاحب یک فروشگاه آنلاین هستید، پیشنهاد می‌کنیم از این روش تبلیغات هم برای اجرای کمپین‌های تبلیغاتی خود استفاده کنید. اما اگر به‌تازگی قصد ساخت و راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی دارید، پیشنهاد ما این است که این کار را به فروشگاه ساز آنلاین شاپفا بسپارید.

شاپفا سریع‌ترین و ارزان‌ترین مسیر برای ساخت یک سایت فروشگاهی در ایران محسوب می‌شود. این مجموعه خدماتی مانند طراحی کاربر‌پسند سایت، اتصال فروشگاه به درگاه پرداخت، سئو سایت فروشگاهی و مشاوره حرفه‌ای در زمینه موفقیت در راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین را به مخاطبان عرضه می‌کند. برای آشنایی بیشتر با شاپفا توصیه می‌کنیم وارد سایت این مجموعه به نشانی shopfa.com شوید.

.

پایان رپوتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر