;
coinex

تعاونی پلتفرم پاراکس برای حمایت از فریلنسرها تاسیس شد

تعاونی پلتفرم پاراکس به عنوان نخستین تعاونی پلتفرم فریلنسرهای فناوری اطلاعات راه‌اندازی شد تا پاسخگوی رفع نیازهای صنفی زیست بوم فناوری اطلاعات کشور باشد.

«احسان دادخواه»، قائم‌مقام مرکز نوآوری و توسعه تعاون در نخستین جلسه خبری این مرکز بیان داشت: «در واقع پاراکس می‌خواهد بستری برای ارتباط میان فریلنس‌ها و پروژه‌ها و مراکز سرمایه‌گذاری باشد. ما بر این باوریم اقتصاد نباید تنها در بخش عده‌ خاصی از دولتی‌ها و یا شرکت‌های کلان باشند. بلکه اقتصادی برنده است که مشارکتی و مردم محور باشد. او همچنین نام پاراکس را برگرفته از زبان هخامنشی به معنی مهندس طراح اعلام کرد.»

بیشتر بخوانید: تعطیلی استارتاپ بیدود رسما تایید شد

راه‌اندازی تعاونی پلتفرم پاراکس جهت رفع نیازهای فناوری اطلاعات کشور

احسان دادخواه در ادامه افزود: «اگر بخواهیم مشکلات کلان اقتصادی حل شود باید به مردم نقش بدهیم و آنها را از مصرف‌کنندگی به مشارکت و تولید دعوت کنیم تا در سود و ارزش افزوده ایجاد شده در کسب و کارها سهیم باشند. در حال حاضر این ایده‌ها نیستند که جذب سرمایه می‌کنند بلکه اغلب مواقع سرمایه‌ها هستند که ایده افراد نخبه را استثمار می‌کنند.»

از سوی دیگر «مهسا قربانی»، به عنوان مدیر پروژه‌ها و طرح‌های نوآور هم در خصوص مدل‌های تعاونی در کشورهای توسعه‌یافته اعلام نظر کرده و اظهار داشت: «اقتصاد اشتراکی مبتنی بر تقاضا است و همه اعضا در مدیریت، کنترل و مالکیت یک ایده نقش دارند.» رضا الفت‌نسب دبیر سابق انجمن صنفی و فعال حوزه استارت‌آپی نیز گفت: «امیدواریم این «پلتفرم‌تعاونی» در نحوه‌ی تسهیل کار فریلنسرها موفق باشد و با دستورالعمل‌های حمایتی در این راه با شفاف کردن مسیر تسهیلگر باشد. آینده خوب همیشه در جاییست که اقتصاد در سمت دولت‌ها نباشد و به سمت مردم برود.»

تعاونی پلتفرم پاراکس

«حسن طاهری» هم‌بنیانگذار و عضو هیات‌مدیره تعاونی ‌‌پلتفرم پاراکس نیز درباره نحوه ایجاد پاراکس تشریح کرد: «نگاه و رویکرد ما بر این است که هر فردی که در حوزه فناوری اطلاعات باشد می‌تواند در پلتفرم پاراکس ثبت نام کند. تا سال 2029 نیمی از مردم جهان فریلنس خواهند بود و پس از کرونا تابوی دورکاری شکسته شده است.در حالی که بسیاری از فعالان حوزه فناوری در حال مهاجرتند پلتفرم‌تعاونی پاراکس این بستر را فراهم کرده است که فریلنس‌ها بتوانند از این فضا بهره‌مند شوند.»

همچنین طاهری در واکنش به این پرسش که چرا باید فریلنس‌ها پاراکس را انتخاب کنند بیان کرد: «تفاوت پاراکس این است که فریلنس‌ها را در سود و ارزش افزوده پروژه‌ها سهیم می‌کند و یک فریلنس در چندین نقش می‌تواند پروژه‌ها را دریافت کند.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص راه‌اندازی تعاونی پلتفرم پاراکس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    اگر واقعا این چیزایی که گفتن رو بتونن اجرایی کنن عالیه
    اگر دولت اجازه ی کار به همچین ایده های نوآورانه ای بده دیگه مشکل اشتغال و نیروی انسانی متخصص نداریم و ما توسعه دهنده ها وقتی درامد خوبی داشته باشیم کمتر به مهاجرت فکر میکنیم

    پاسخ