;
coinex

هوش مصنوعی گوگل PaLM در رقابت با مدل‌های هوش مصنوعی مایکروسافت معرفی شد

هوش مصنوعی گوگل PaLM برای رقابت با مدل‌های هوش مصنوعی پیشرفته مایکروسافت معرفی شد. این هوش مصنوعی چه ویژگی‌هایی دارد؟

هوش مصنوعی گوگل PaLM معرفی شد. گوگل قصد دارد با این تکنولوژی به جنگ مستقیم با مدل‌های هوش مصنوعی مایکروسافت برود. گوگل PaLM قادر است با ایجاد چت‌بات‌های سفارشی آنها را در اختیار سازمان‌ها و توسعه‌دهندگان قرار دهد. گوگل همچنین یک پلتفرم جدید دیگر نیز توسعه داده است که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تجربیات جدیدی در حوزه هوش مصنوعی کسب کنند.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی GPT-4 توسط OpenAI رونمایی شد

هوش مصنوعی گوگل PaLM معرفی شد

گوگل امکان دسترسی به یکی از مدل‌های زبانی پیشرفته‌‌ی هوش مصنوعی خود به‌ نام PalM را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد. غول جست‌وجوی اینترنت در حال راه‌اندازی API این مدل هوش مصنوعی است و در کنار آن ابزارهای دیگری را برای سازمان‌ها ارائه خواهد داد. این ابزارها امکان تولید متن، تصویر، کد، ویدئو، صدا و… را از طریق درخواست‌های ساده با زبان طبیعی فراهم می‌کنند.

به‌گزارش ورج، PaLM مدل زبان بزرگ یا LLM است که می‌توان آن را مشابه GPT شرکت OpenAI یا LLaMA متا در نظر گرفت. گوگل این مدل را اولین‌بار در آوریل ۲۰۲۲ معرفی کرد. این هوش مصنوعی پیشرفته‌ و انعطاف‌پذیری است که می‌توان با استفاده از آن محتوای مختلف را تولید یا ویرایش کرد.

به‌عنوان مثال، می‌توان PaLM را طوری آموزش داد تا امکان گفت‌وگو با کاربران را مثل ChatGPT ارائه دهد. علاوه‌براین، می‌توان از این مدل برای انجام کارهایی مثل خلاصه‌کردن متن یا حتی کدنویسی بهره گرفت.

هوش مصنوعی گوگل PaLM معرفی شد

گوگل برای آسان‌تر‌کردن فرایند آموزش PalM، درکنار API این مدل هوش منصوعی در حال راه‌اندازی برنامه‌ی جدیدی به‌ نام MakerSuite است. این شرکت در بیانیه‌ی مطبوعاتی‌اش گفت:

شما می‌توانید با MakerSuite، درخواست‌های خود را ارائه دهید و مجموعه‌داده‌های مدل را تقویت کنید. علاوه‌براین، امکان سفارشی‌سازی مدل‌ در دسترس توسعه‌دهندگان است.

گوگل می‌گوید: «PalM حتی امکان انجام کارهای محاسباتی فشرده‌ی آموزشی را دارد و می‌توان آن را از طریق سرویس‌های ابری این شرکت نیز اجرا کرد.»

گوگل علاوه‌بر راه‌اندازی API مدل PaLM، در تلاش است تا پشتیبانی از هوش مصنوعی مولد را در پلتفرم Vertex AI گسترش دهد. این ابزار برای کمک به کسب‌وکارها در انجام امور آموزشی و استقرار مدل‌های یادگیری ماشینی طراحی شده است. توسعه‌دهندگان و سازمان‌ها می‌توانند ازطریق Vertex به مدل‌های بیشتری که در واحد تحقیقاتی گوگل و DeepMind ساخته شده‌اند، دسترسی داشته باشند و در آینده از سیستم‌های منبع‌باز و شخص‌ثالث آن استفاده کنند.

گوگل پلتفرم جدیدی به‌ نام Generative AI App Builder را نیز راه‌اندازی خواهد کرد که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تجربیات جدیدی مثل چت‌بات‌ها، رابط‌های گفت‌وگو، موتور جست‌وجوی سفارشی، دستیارهای دیجیتال و… را به‌راحتی ایجاد کنند. توسعه‌دهندگان به مدل‌های پایه‌ی غول جست‌وجوی اینترنت دسترسی دارند و می‌توانند از قالب‌های آماده برای ساخت سریع‌تر برنامه‌های خود فقط در چند دقیقه استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره هوش مصنوعی گوگل PaLM چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر