;
coinex

تارا V3 دنده ای با امکانات جدید و رفع ایرادات رونمایی شد [+مشخصات فنی]

تارا V3 دنده ای به‌عنوان نسخه بهبودیافته تارا رونمایی شد. این نسخه از تارا که به تارا سال یا تارا V4 نیز معروف است برخی ایرادات نسخه قبل را رفع می‌کند..

تارا V3 دنده ای با امکانات، ویژگی‌ها و رفع ایرادات نسخه قبلی معرفی شد. ایران خودرو در سکوت کامل خبری از این سدان جدید و پرطرفدار خود رونمایی کرد. این خودرو از امکانات به‌مراتب بهتر، پیشرفته‌تر و کاربردی‌تری بهره می‌برد که وجه‌تمایز آن نسبت‌به تارا قدیم محسوب می‌شود.

پیش‌تر در خبری عنوان کردیم که ایران خودرو خط تولید تارا سال و دنا جوانان را راه‌اندازی و تولید این دو خودرو را آغاز کرده است. حال این دو سدان محبوب رونمایی شده‌اند و به‌زودی نیز وارد بازار خواهند شد.

بیشتر بخوانید: برقی سازی ناوگان اتوبوسرانی کشور در دستور کار سنگین‌سازان

تارا V3 دنده ای با ویژگی‌هایی جدید کاربردی رونمایی شد

تارا V4 تیپ اتوماتیک یا تارا V3 دنده ای یا همان تارا سال، نسخه بهبودیافته و لوکس تارای معمولی به حساب می‌آید که در کنار دنا جوانان، به تازگی توسط ایران خودرو رونمایی شد. بسیاری از نقص‌های گزارش‌شده در مدل قبلی، در تارای جدید برطرف شده‌اند و با افزوده شدن مواردی نظیر سانروف و گیربکس شش سرعته به نسخه دنده‌ای، تغییرات گرافیک چراغ‌های غقب و افزوده شدن تجهیزات رفاهی به مدل اتوماتیک، ایران خودرو امید زیادی به فروش بالای این محصول دارد. در ادامه مهم‌ترین مشخصات تارا سال را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

تارا V3 دنده ای با ویژگی‌هایی جدید  کاربردی رونمایی شد
گیربکس شش دنده نسخه ساده تارا سال

تارا V4 از لحاظ ظاهری شبیه به مدل قبلی بوده و تنها تفاوت بارز آن، به بخش عقب مربوط می‌شود. در پاسخ به انتقادات فراوان، ایران خودرو گرافیک چراغ‌های عقب را تغییر داده و ظاهر مدرن‌تری به آن‌ها بخشیده است.

تارا V3 دنده ای با ویژگی‌هایی جدید کاربردی رونمایی شد
تارا سال چراغ های عقب جدید

نمای عقب خودرو همچنین شامل آنتن باله کوسه‌ای می‌شود. بنابراین چراغ‌های عقب و آنتن باله کوسه‌ای را می‌توان وجه تمایز ظاهری تارا سال نسبت به تارا معمولی دانست. چنانچه حتی وجود قالپاق در نسخه دنده‌ای نیز همچنان به قوت خود باقیست!

تارا V3 دنده ای با ویژگی‌هایی جدید کاربردی رونمایی شد
نمای عقب تارا سال که مجهز به سنسور تشخیص حرکت پا (برای باز کردن درب صندوق عقب)‌ شده است.

مشخصات تارا سال در بخش کابین نیز بهبود یافته است. چراغ آفتاب‌گیر برای راننده، چراغ محفظه داخلی داشبورد، آینه فتوکرومیک و چراغ خوشامدگویی، تجهیزاتی هستند که در تارای جدید به چشم می‌خورند. در ضمن، طراحی پنل سانروف نیز عوض شده و جنس پارچه سقف کاذب و روکش صندلی‌ها با مدل قبلی فرق می‌کند. وجود جا عینکی روی سقف نیز یک نکته جدید و کاربردی به شمار می‌آید.

تارا V3 دنده ای با ویژگی‌هایی جدید کاربردی رونمایی شد

تغییرات جزئی در کنسول مرکزی نیز مشاهده می‌شود. دکمه‌های بالابر شیشه به روی دستگیره درب‌ها انتقال یافته و به جای آن‌ها، دو شیار مجزا برای قرار دادن گوشی همراه در نظر گرفته شده است. البته از جا لیوانی‌های تعبیه‌شده در زیر آرنجی ردیف عقب نمی‌توان غافل شد.

تارا V3 دنده ای با ویژگی‌هایی جدید کاربردی رونمایی شد
انتقال تنظیمات بالابر شیشه روی دستگیره درب

مشخصات فنی تارا V3 دنده ای ایران خودرو

مشخصات تارا سال در بخش فنی با تارای معمولی مطابق دارد. چرا که تمرکز اصلی ایران خودرو حین ساخت محصول جدید، افزایش امکانات و تجهیزات و همین‌طور بهبود نقص‌هایی بوده که به مدل معمولی وارد شده است. بنابراین، تارا V4‌ همانند نسخه معمولی V2 از پیشرانه TU5 پلاس استفاده می‌کند که قادر به تولید ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور است. این مشخصات از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

تارا سال از لحاظ امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی، گل سرسبد ایران خودرو به حساب می‌آید. این سدان نسبتا لوکس در بخش ترمز و پایداری شامل سیستم ضد قفل، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی می‌شود. چهار کیسه هوا در صورت بروز حوادث رانندگی از سرنشینان جلو محافظت می‌کند.

تارا V3 دنده ای با ویژگی‌هایی جدید کاربردی رونمایی شد

سنسور پایش باد تایرها، کروز کنترل، سنسور دنده عقب، سنسور نور و باران، استارت دکمه‌ای، سیستم ورود بدون کلید، سیستم ضد سرقت، بالابرهای شیشه برقی، آینه‌های جانبی تاشونده برقی، نمایشگر ۷ اینچی با پشتیبانی از بلوتوث و پورت USB و همین‌طور نمایش اطلاعات گوشی همراه، سیستم تهویه مطبوع دستی، گرم‌کن برای صندلی‌های ردیف جلو، قابلیت تنظیم برقی صندلی‌های جلو، سنسور تشخیص پا برای بازشان درب صندوق عقب و … از جمله مشخصات تارا سال ایران خودرو در بخش امکانات هستند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تارا V3 دنده ای چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (11 نظر)

    سلام خواهشمندم که قیمت تاراv3رابنویسید

    پاسخ

    دوستان ،تولید انبوه تارا v3 اخر اسفند ۱۴۰۱ افتتاح شد ،کد خودرو هم تو سایت ایران خودرو اضافه شد ولی بیستم فروردین ۱۴۰۲ کد تارا v3 از سایت حذف شد و فقط کلاس سنسور نور و باران اضافه شد ، در صورتیکه برای تارا اتومات ، کد کلاس v4 با همه آپشنها هنوز موجوده ، بهتره که همه کسانیکه دوست دارن تارا v3 تحویل بگیرن زنگ بزنن به شماره ۰۲۱۸۲۲۷۲۷۲۷ که برای فروش ایران خودرو هست و از کارشناسان پیگیری کنن و همینطور ۱۲۴ وزارت صمت ،البته تماس با خود ایران خودرو مهمتره، اگه تعداد زیادی زنگ بزنن احتمال اینکه حداقل یک جواب درست حسابی بدن هست ، وگرنه با کامنت گذاشتن تو سایتها که اتفاقی نمیفته

    پاسخ

    سلام خواهشمندم که قیمت تاراv3رابنویسید

    پاسخ

    سلام تاراجدیدv3ارچه تاریخی واردبازارمیشه

    پاسخ

    کلا ماشین سمند ازداشبورد و اتاق ماشین رو ببینی میفهمی که سمند با کمی دستکاری

    پاسخ

    *** نگو مومن. این ماشین روی پلتفرم پژو 301 هست.

    پاسخ

    سلام من تارادستی ثبت نام کردم تحویلی شهریور۱۴۰۲ ایا تاراv3..بهمون تحویل میدن چه جوریاست خبردارید شما

    پاسخ

    سلام، جواد بالاخره v3 تحویل گرفتیم یا v1؟؟؟

    پاسخ

    تونستی بهم پیام بده بفهمم سوال منم هست، 09125778326

    پاسخ