;
coinex

ناگهانی و بی‌دلیل: پایان پشتیبانی اینستاگرام و پلتفرم‌های متا از NFTها

متا بدون اشاره به دلیل خاصی تصمیم خود مبنی بر پایان پشتیبانی اینستاگرام و پلتفرم‌های متا از NFTها پس از گذشت کمتر از یک‌سال را در اطلاعیه‌ای اعلام کرد.

با وجود گذشت کمتر از یک سال است از تصمیم متا برای پشتیبانی از مجموعه‌های دیجیتالی در پلتفرم‌های مختلف خود، حالا خبر از تصمیم دیگری مبنی بر پایان پشتیبانی اینستاگرام و پلتفرم‌های متا از NFTها رسیده است.

«مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا، قصد افزایش بهره‌وری مالی این شرکت در طول سالهای گذشته را داشته و به همین جهت تا به امروز اقدام به تعدیل بیش از 20 هزار نفر از نیروهای خود کرده و پروژه‌های بسیاری را نیز کنار گذاشته است که ظاهراً پشتیبانی از NFTها هم یکی از آن‌ها به‌شمار می‌رود.

متا این امر را یک سال پس از اینکه مارک زاکربرگ در SXSW اعلام کرد که اینستاگرام در حال کار بر روی پشتیبانی از NFTها، اعلام کرده است. در ماه مه سال قبل میلادی این قابلیت به شبکه اجتماعی محبوب متا افزوده شد و در نوامبر نیز با قابلیت‌های جالب توجه ارتقا یافت.

در واقع در این هنگام متا از قصد خود مبنی بر ایجاد قابلیتی جهت ساخت و فروش مجموعه‌های دیجیتالی به‌صورت مستقیم در اینستاگرام از سوی تولیدکنندگان محتوا پرده برداشت.

بیشتر بخوانید: ممنوعیت فعالیت هنرمندان ایرانی در بازار NFT

پایان پشتیبانی اینستاگرام و پلتفرم‌های متا از NFTها

«استفان کسریل»، مدیر بخش بازرگانی و فناوری‌های مالی متا، طی یک رشته توییت خبر از پایان پشتیبانی از NFTها داد:

«فعلاً مجموعه‌های دیجیتالی (NFTها) را کنار می‌گذاریم تا روی راه‌های دیگری برای حمایت از تولیدکنندگان محتوا، کاربران و کسب‌وکارها تمرکز کنیم.»

هم‌اکنون اطلاعاتی از علت این تصمیم متا در دست نیست؛ به‌ویژه اینکه مارک زاکربرگ در گذشته از نقش پراهمیت NFTها در برنامه‌های این شرکت برای توسعه متاورس خبر داده بود.

پایان پشتیبانی اینستاگرام و پلتفرم‌های متا از NFTها

به‌هرحال به‌نظر یکی از دلایل این امر می‌تواند نوسان شدید و سقوط بازار رمزارزها در طول چند ماه اخیر باشد. از دلیل احتمالی دیگر هم باید به استقبال پایین کاربران از این ویژگی اشاره کرد. لازم به ذکر است که که زاکربرگ NFTها را برای پروژه‌ای مدنظر قرار داده بود که خودش دچار مشکلات زیادی است.

در همین زمینه بخش Reality Labs متا که بر قسمت هدست‌ها و پروژه‌های متاورس فعالیت دارد، میلیاردها دلار ضرر مالی تجربه کرده، لذا شاید کار روی پروژه‌های جانبی برای متاورس دیگر دارای صرفه اقتصادی لازم نباشد و حتی زاکربرگ به نوعی بامرگ متاورس موافق باشد؛ به‌خصوص در دورانی که چت‌بات‌ها مانند ChatGPT محبوبیت بسیار بیشتری برای خود دست‌وپا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص پایان پشتیبانی اینستاگرام و پلتفرم‌های متا از NFTها چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر