;
coinex

احتمال افزوده شدن ChatGPT به خودروهای جنرال موتورز

جنرال موتورز از احتمال افزوده شدن ChatGPT به خودروهای جنرال موتورز پرده برداشته و ظاهراً این شرکت قصد استفاده از ChatGPT به‌عنوان یک دستیار صوتی را دارد.

براساس اعلام شرکت خودروسازی آمریکایی جنرال موتورز، این شرکت قصد دارد به‌عنوان قسمتی از همکاری گسترده‌تر خود با مایکروسافت، از کاربردهای ChatGPT در خودروهای خود بهره ببرد.

این خبر در حالی منتشر شده که هوش مصنوعی ChatGPT در چند وقت اخیر توجه بسیاری از شرکت‌های بزرگ سراسر جهان را به خود جلب کرده و همین امر منجر به یک تصمیم‌گیری انقلابی از سوی مایکروسافت برای اضافه‌کردن آن به موتور جستجو بینگ شده است.

حالا نیز «اسکات میلر»، معاون جنرال موتورز، به رویترز اعلام داشته که این چت‌بات قابلیت بهره‌گیری در راستای دسترسی به اطلاعاتی در خصوص نحوه استفاده از ویژگی‌های خودرو که معمولاً در دفترچه راهنما قرار دارد، بعضی عملکردهای برنامه و یا ادغام برنامه‌ها از یک تقویم را خواهد داشت.

برخلاف ChatGPT که از طریق صفحه‌کلید امکان برقراری ارتباط با آن وجود دارد، طبق گزارش Semafor به‌نظر جنرال موتورز قصد فعال‌سازی صدای هوش مصنوعی داخل خودرو از طریق سرویس ابری Azure مایکروسافت را دارد.

بیشتر بخوانید: چت بات Claude به عنوان رقیب ChatGPT توسط زیرمجموعه گوگل معرفی شد

برنامه‌های برای افزوده شدن ChatGPT به خودروهای جنرال موتورز

خودروهایی که در آینده با این قابلیت ارائه خواهند شد، توانایی ارائه توضیحات به مالکان خودرو در هنگام پنچرشدن لاستیک، نحوه تعویض آن را دارند یا همچنین می‌توان از این هوش مصنوعی پرسیدکه چراغ چشمک‌زن روی داشبورد دارای چه کارکردی است. ظاهراً حتی امکان رزرو قرارهای مربوط به تعمیرگاه خودرو هم وجود دارد.

برای افرادی که با جنرال موتورز آشنایی زیادی ندارند، باید اشاره داشت که برندهایی ازجمله شورولت، کادیلاک، بیوک و جی‌ام‌سی متعلق به این شرکت خودروسازی است.

افزوده شدن ChatGPT به خودروهای جنرال موتورز

سخنگوی جنرال موتورز در خصوص تلاش در این زمینه بیان داشت: «این تغییر فقط در مورد یک قابلیت مانند تکامل دستورات صوتی نیست، بلکه به این معنی است که مشتریان می‌توانند انتظار داشته باشند که خودروی آینده آن‌ها درمجموع از فناوری‌های نوظهور تواناتر و تازه‌تری استفاده کند.»

یکی از اطلاعات پراهمیتی که جنرال موتورز هنوز در مورد آن اطلاع‌رسانی نکرده، بحث نام سیستم هوش مصنوعی خود است. اما احتمالاً در آینده جزئیات بیشتری در این رابطه فاش خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص احتمال افزوده شدن ChatGPT به خودروهای جنرال موتورز چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر