;
coinex

چت بات Claude به عنوان رقیب ChatGPT توسط زیرمجموعه گوگل معرفی شد

شرکت زیرمجموعه گوگل تحت عنوان Anthropic اخیراً از عرضه چت بات Claude به عنوان رقیب چت‌بات پر سروصدای ChatGPT شرکت OpenAI خبر داده است.

شرکت Anthropic تحت حمایت گوگل و توسط کارمندان سابق OpenAI تأسیس شده است، اخیراً اقدام به معرفی چت‌بات هوش مصنوعی جدیدی به نام Claude کرده که دارای عملکردی مشابه ChatGPT است. بااین‌وجود، بنابر ادعای این شرکت گفت‌وگو با چت‌بات آن‌ها ساده‌تر و احتمال تولید پاسخ‌های خطرناک نیز کمتر است.

خبر ارائه چت ‌بات Claude در وضعیتی اعلام شده که دیشب OpenAI از نسخه جدید مدل هوش مصنوعی خود موسوم به GPT-4 رونمایی کرده است. این نسخه با توانایی تحلیل تصاویر و پاسخگویی براساس آن‌ها منتشر شده است.

به هر حال گوگل که اخیراً خبر از سرمایه‌گذاری 300 میلیون دلاری در Anthropic داده بود؛ حالا از طریق این شرکت موفق شده که چت‌بات Claude با توانایی خلاصه‌سازی نوشته‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد. این چت بات می‌تواند به سؤالات پاسخ داده، در نوشتن به شما کمک کند و حتی برنامه‌نویسی را نیز انجام دهد. در این برنامه قادر خواهید بود که لحن، شخصیت و رفتار چت‌بات را مشخص کنید و به‌نظر این ویژگی به صورت پیشرفته‌تری از سه حالت چت‌بات بینگ ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی گوگل PaLM در رقابت با مدل‌های هوش مصنوعی مایکروسافت معرفی شد

ارائه چت بات Claude توسط شرکت تحت حمایت گوگل

شرکت Anthropic علاوه بر نسخه استاندارد این چت‌بات، نسخه دیگری از آن به نام Claude Instant را هم عرضه خواهد کرد که ویژگی‌های سبک‌تر، سریع‌تر و ارزان‌تری را به همراه دارد. هر دو مدل این هوش مصنوعی از ماه‌ها قبل آزمایشات خود را در شرکت‌هایی همچون Quora و DuckDuckGo انجام داده بودند. در حال حاضر نیز کاربران امکان دسترسی به این ابزار هوش مصنوعی با پرداخت هزینه را پیدا کرده‌اند.

چت بات Claude

سخنگوی Anthropic در بیانیه‌ای در خصوص چت‌بات این شرکت اعلام داشت: «فکر می‌کنیم Claude ابزاری مناسب برای گروه وسیعی از مشتریان و کاربردهای آنان باشد. ما از ماه‌ها پیش درحال سرمایه‌گذاری روی زیرساخت‌های مورد‌نیاز برای این مدل‌ها بوده‌ایم و اطمینان داریم که می‌توانیم پاسخگوی نیاز مشتریان باشیم.»

در نتیجه باید اشاره داشت که هدف Anthropic ساخت یک دستیار هوش مصنوعی صادق اما با خطرات کمتر برای کمک به کاربران بوده است. این برنامه به‌گونه‌ای طراحی شده که خودکفا بوده و نیازی هم به اینترنت نداشته باشد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ارائه چت بات Claude توسط زیرمجموعه گوگل به عنوان رقیب ChatGPT چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر