;
coinex

بنیانگذار اینستاگرام: اینستاگرام روحش را از دست داده و بیش از حد تجاری شده است، ترکش کنید!

کوین سیستروم از بنیانگذاران اولیه اینستاگرام در اظهاراتی جالب توجه مدعی شده اینستاگرام روحش را از دست داده به یک پلتفرم تبلیغاتی محض بدل شده است!

بسیاری از کاربران اینستاگرام که سال‌های اولیه معرفی آن را دیده‌اند، همچنان بر این باورند که این پلتفرم مدیامحور،‌ از زمان خریده شدن توسط متا (فیسبوک سابق) مسیر تجاری شدن و در خدمت اهداف سرمایه‌داری قرار گرفتن را با سرعت نور طی کرده و دیگر هیچ شباهتی به آن پلتفرم جذاب و دوست‌داشتنی ابتدایی ندارد.

این موضوع حالا با ادبیاتی متفاوت از سوی یکی از بنیانگذاران اولیه اینستاگرام هم بیان شده است. کوین سیستروم در گفتگویی در یک پادکست درباره از دست رفتن روح اینستاگرام صحبت کرده و حتی کار به جایی رسیده که جایگزین‌های مناسبی برای آن معرفی کرده است!

بیشتر بخوانید: ناگهانی و بی‌دلیل: پایان پشتیبانی اینستاگرام و پلتفرم‌های متا از NFTها

کوین سیستروم: اینستاگرام روحش را از دست داده، ترکش کنید!

سیستروم که میهمان جدیدترین قسمت پادکست On with Kara Swisher بود در اظهاراتی دور از انتظار مدعی شد که این پلتفرم «روح خود را از دست داده است». او در این برنامه گفت که اینستاگرام پیش از این به عنوان فضایی برای خانواده و دوستان طراحی شده بود تا بتوانند تصاویر خود را به اشتراک بگذارند، اما حالا به یک برنامه تجاری محض و محلی برای کسب درآمد و پول درآوردن بدل شده است.

بنیانگذار اینستاگرام: اینستاگرام روحش را از دست داده و بیش از حد تجاری شده است، ترکش کنید!

سیستروم در ادامه گفت که پیش از این به اینستاگرام می‌رفته تا ببینید دوستان و خانواده‌اش چه می‌کنند، اما به تدریج تا امروز این برنامه به یک دستگاه تجاری بزرگ بدل شده که در آن تولیدکنندگان محتوا و برندها شدیدا به کسب درآمد مشغول هستند. بنیانگذار اینستاگرام، بزرگترین پشیمانی و افسوس خود را، تجاری شدن اینستاگرام معرفی کرد.

به عقیده سیستروم، مشکل این است که انگیزه‌های این شبکه‌اجتماعی به سمت تجاری شدن بیشتر، افزایش تولید‌کنندگان محتوا، معاملات بیشتر و دلارهای تبلیغاتی بیشتر پیش می‌رود که این امر می‌تواند پیامدهای اجتماعی ناخواسته‌ای داشته باشد.

او می‌گوید این مسئله، «انرژی اصلی اینستاگرام را روی افرادی متمرکز کرده که ظاهرا زندگی‌های شگفت‌انگیز و فوق لاکچری دارند، بهترین به نظر می‌رسند و شیک‌ترین‌ها را می‌پوشند!» اما در نهایت سیستروم می‌افزاید که این مسئله پویایی وحشتناکی ایجاد می‌کند که در آن کاربران اینستاگرام تصور می‌کنند آنچه در این پلتفرم می‌بینند، نمای زندگی واقعی افراد است!

سیستروم از برخورد با این تغییرات در فید شخصی خود ابراز شگفتی کرده و می‌افزاید که دوستانی داشته که پیش‌تر صرفا تصاویری از زندگی روزمره خود منتشر می‌کردند اما حالا در جریان فرایند گسترده تبلیغاتی قرار گرفته و تبلیغات منتشر می‌کنند:

«از نظر من، این اینستاگرام همان اینستا‌گرامی نیست که ما شروع کردیم».

بنیانگذار اینستاگرام: اینستاگرام روحش را از دست داده و بیش از حد تجاری شده است، ترکش کنید!

بنیانگذار اینستاگرام در نهایت از اپلیکیشن BeReal به عنوان یک جایگزین مناسب برای این پلتفرم نام برد که کاربران می‌توانند در آن خودشان باشند و لحظات واقعی‌شان را به اشتراک بگذارند.

البته نکته مهم در خصوص اظهارات سیستروم درباره اینستاگرام اینکه این صحبت‌ها در شرایطی بیان می‌شود که او تقریبا 5 سال است این شرکت را ترک کرده است. او در نتیجه تنش‌هایی که با مارک زاکربرگ داشت اینستاگرام را در سال 2018 ترک کرد و در سال 2012 خود از امضاکنندگان معامله فروش این پلتفرم به فیسبوک بود. سیستروم حالا از بنیانگذاران پلتفرم جدید Artifact است که یک پلتفرم خبری مبتنی بر هوش مصنوعی به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید:

آیا اینستاگرام روحش را از دست داده است؟ نظر شما چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: businessinsider

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر