;
coinex

مکانیزم خودکار آیفون تاشو برای حفاظت از نمایشگر حین سقوط بر روی زمین!

اپل ظاهراً جهت حفاظت از نمایشگر حین سقوط در آیفون تاشو ایده خاص و انقلابی دارد.

تا به امروز شایعه‌های زیادی در مورد آیفون تاشو گزارش شده‌ است. اگر این شایعه‌ها صحت داشته باشند باید منتظر عرضه این دستگاه در سال 2025 باشیم و احتمالاً چیزی در حدود 2500 دلار قیمت خواهد داشت. همچنین طی گزارشی جنجالی که در آبان ماه سال جاری منتشر شده بود، اولین آیفون تاشوی جهان با قطعات سفارشی و یک لولا از موتورولا ریزر توسط یک مهندس چینی معرفی شده بود.

همچنان که شرکت اپل مشغول توسعه آیفون تاشو خود است، گزارش جدیدی مطابق با یکی از پتنت‌های آن منتشر شده که خبر از به‌کارگیری راهکار خلاقانه‌ای جهت حفاظت از نمایشگر آیفون تاشو حین سقوط توسط غول فناوری کوپرتینویی می‌دهد.

پتنت اپل تحت عنوان «دستگاه نمایشگر خود‌جمع‌شونده و تکنیک‌هایی برای محافظت از صفحه با استفاده از تشخیص سقوط» در وب‌سایت اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده به ثبت رسیده است و اپل در آن به‌طور مختصر اعلام کرده که آیفون تاشو دارای نوعی حسگر همچون یک شتاب‌سنج بوده که باعث جلوگیری از آسیب‌دیدن صفحه نمایشگر آن خواهد شد. در حقیقت دستگاه اگر سقوط را تشخیص دهد، حسگر یک «مکانیسم ضامن قابل‌تنظیم الکترونیکی» را جهت بستن سریع گوشی فعال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اپل سفارش یک نمایشگر تاشو بی‌نقص را به ال جی و سامسونگ ارائه داد ؛ آیفون تاشو؟

پتنت اپل برای حفاظت از نمایشگر حین سقوط

بخش عظیمی از این سند در مورد ویژگی‌های آیفون تاشو خبر می‌دهد. به عنوان نمونه، حسگر سقوط آیفون تاشو اپل احتمالاً متشکل از «شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما و اجزای دیگری» باشد که با همراهی تمامی آن‌ها حرکت دستگاه را تشخیص می‌دهد. نکته پر اهمیت برای اپل تشخیص درست سرعت سقوط از سوی مکانیسم‌های داخلی دستگاه بوده که چه زمانی از یک آستانه از پیش تعیین‌شده بیشتر خواهد شد تا امکان بسته‌شدن به‌طور خودکار را فراهم آورد.

حفاظت از نمایشگر حین سقوط

اپل در پتنت خود توضیح داده که «حتی تا کردن نمایشگر دستگاه تا زاویه‌ای کمتر از 180 درجه می‌تواند تا حدودی از دستگاه محافظت کند». با این‌حال، به‌جای اینکه ضربه مستقیماً به نمایشگر دستگاه وارد شود، به لبه‌های آن فشار وارد می‌کند.

مسئله مهم دیگری که اپل در این پتنت به آن اشاره داشته، لولای دستگاه است. احتمالاً آیفون تاشو مجهز به دو نمایشگر مجزا خواهد بود که به‌جای داشتن یک لولای معمولی در وسط دستگاه، هنگام باز‌شدن به یکدیگر متصل خواهند شد. بنابراین وقتی صفحه گوشی بسته می‌شود، صفحه بالایی از پایین جدا شده که این موضوع باعث حفاظت از نمایشگر حین سقوط به صورت موثرتری خواهد شد. اما، در این پتنت نحوه کارکرد آن به‌طور دقیق تعیین نشده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ایده اپل برای حفاظت از نمایشگر حین سقوط در آیفون تاشو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر