;
coinex

ساخت یک نمایشگر خود ترمیم شونده برای آیفون تاشو

ظاهراً اپل مشغول ساخت یک نمایشگر خود ترمیم شونده برای آیفون تاشو است. شاید این نمایشگر، انقلاب بعدی در زمینه تکنولوژی صفحه‌نمایش‌ها باشد.

طبق آخرین گزارش‌ها، اپل مشغول ساخت یک نمایشگر خود ترمیم شونده برای استفاده در آیفون‌های تاشو خود است که اگر این نمایشگرها به تولید برسند، یک انقلاب جدید در نمایشگرهای موبایل به وجود خواهد آمد. این نمایشگر هم‌اکنون بوسیله اپل ثبت اختراع شده است.

بیشتر بخوانید: توصیه‌های دولت بایدن به اپل برای ایجاد تغییرات اساسی در iOS 17

تولید نمایشگر خود ترمیم شونده توسط اپل

اپل یک صفحه نمایش خود ترمیم شونده را ثبت اختراع کرد؛ چیزی که می‌تواند به‌عنوان یک راهکار عملی، در نخستین گوشی تاشو آیفون استفاده شود.

پس از پتنت «صفحه نمایش مقاوم به ترک خوردگی»، حالا اپل یک «صفحه نمایش خود ترمیم پذیر» را ثبت اختراع کرده است تا احتمال تولید گوشی تاشو آیفون یا حتی آیپد منعطف، قوت بگیرد.

پتنت اول، مربوط به صفحه نمایش مقاومی بود که از یک لایه با حالت منعطف، یک لایه نازک پوششی ترانزیستور و یک لایه محافظ (برای حفاظت از لایه منعطف) تشکیل شده بود. این ترکیب ساختاری، روی کاغذ می‌تواند صفحه نمایش را در برابر ترک خوردگی و شکستگی، مقاوم بسازد.

تولید نمایشگر خود ترمیم شونده توسط اپل

صفحه نمایش موجود در پتنت جدید اما دارای یک لایه فوقانی محافظ است که می‌تواند خط و خش‌های جزئی را خودش ترمیم کند. دقیقا مشخص نیست که چگونه این کار را انجام می‌دهد؛ ولی احتمالا پای یک ماده شیمیایی کامپوزیت در میان است.

پیش‌تر هم این فناوری در برخی از نمایشگرهای کانسپت دیده شده بود و شاید سرانجام اپل، آن را به یک محصول تجاری بیاورید. البته منتظر ورود آیفون یا آپید تاشو به بازار در سال جاری میلادی نباشید؛ زیرا اپل همواره در کاربرد فناوری‌های جدید، خیلی محافظه‌کار و باحوصله عمل می‌کند. فعلا هم که همه‌چیز در حد پتنت است.

با وجود ظهور انواع گوشی منعطف اندرویدی از چند سال پیش، ظاهرا کمپانی کوپرتینویی هنوز منتظر زمان درست برای ورود به این رقابت است. شاید زودترین زمان قابل تصور، سال ۲۰۲۴ باشد؛ هر چند اگر اپل چنین قصدی هم داشته باشد، احتمالا اول برای تولید آپید تاشو اقدام خواهد کرد. البته بد نیست بدانید که اولین آیفون تاشو تولید شده؛ اما هیچ ربطی به اپل ندارد!

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره ساخت نمایشگر خود ترمیم شونده توسط اپل چیست؟ آیا گوشی تاشو اپل در راه است؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر