;
coinex

لغو انحصار نظارتی صداوسیما بر VODها ؛ پایانی بر تنگ‌نظری‌های مغرضانه!

نماینده مجلس خبر از لغو انحصار نظارتی صداوسیما بر VODها در بودجه 1402 داده و اعلام کرد که دوران بی‌قانونی‌ها و تنگ‌نظری‌های صداوسیما به اتمام رسیده است.

طبق اعلام «مجتبی توانگر»، رئیس کمیسیون اقتصاد دیجیتال مجلس، این نهاد و شورای نگهبان، اقداماتی در راستای لغو صلاحیت انحصاری صدا و سیما در جهت فشار بر حوزه صوت و تصویر فراگیر از بودجه انجام داده‌اند.

بنابر اعلام این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، این اقدام بدین معناست که دیگر صداوسیما هیچ بهانه‌ای جهت اعمال رفتارهای انحصارگرایانه و فشار بر VODها نخواهد داشت.

لازم به ذکر است که انجمن صنفی VODها با انتقاد از ساترا و به میان کشیدن بحث تضاد منافع به‌منظور انجام وظایف رگولاتوری، خواهان جایگزینی هیئت نظارت به‌جای ساترا شده بود.

پیشنهاد این افراد در انجمن صنفی VODها، وجود هیئتی تشکیل‌شده از چند نهاد حاکمیتی و بخش خصوصی مثل مرکز ملی فضای مجازی، صدا و سیما، وزارتخانه‌های ارشاد و ارتباطات به عنوان رگولاتور شبکه نمایش خانگی آنلاین در پیش‌نویس پیشنهادی قانون انتظام‌بخشی نمایش ویدئویی برخط (آنلاین) بوده و هیچ اشاره‌ای به ساترا نداشته‌اند.

بیشتر بخوانید: پایان نمایشگاه ساترا بدون حضور فیلیمو، فیلم نت و نماوا!

لغو انحصار نظارتی صداوسیما بر VODها در لایحه بودجه 1402

«مجتبی توانگر»، نماینده مردم تهران ضمن انتشار توییتی خبر از حذف صلاحیت انحصاری صدا و سیما (ساترا) و زیاده‌خواهی آن جهت فشار بر حوزه صوت و تصویر فراگیر با تصمیم مجلس و شورای نگهبان، از قانون بودجه 1402 داده است.

او در ادامه توییت خود نوشته: «مجلس هم پس از قوه‌مجریه (نامه ‎فیلترینگ رئیس صداوسیما و رد آن از سوی رئیس‌جمهور) و قوه‌قضاییه (منع تعقیب و رد شکایت صدا و سیما از یکی از VODها) دست رد بر درخواست‌های عجولانه و فراتر از قانون صداوسیما (و نهاد غیرقانونی ساترا) زد.»

لغو انحصار نظارتی صداوسیما بر VODها

به اعتقاد وی به‌کارگیری راه‌هایی جهت زیرپانهادن توافق و قانون، این سازمان را به هدف خود نمی‌رساند و صرفاً باعث سخت‌شدن راه تعامل خواهد شد: «دوران بی‌قانونی‌ها، کم‌فکری‌ها و تنگ‌نظری‌های صداوسیما پایان یافته است. باید عصر ‎انقلاب‌صنعتی‌ چهارم و تحولات ‎دیجیتال را درک و به آزادی‌های قانونی و اجتماعی مردم احترام بگذاریم.»

توانگر در پایان به این سازمان توصیه کرد تا این واقعیت را مورد توجه قرار دهند که پیش از هر اقدامی صوت و تصویر فراگیر را ابتدا به درستی و دقت باید تعریف کند و همچنین بپذیرد که این بخش به عنوان حوزه‌ای انحصاری و در اختیار صداوسیما نخواهد بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص لغو انحصار نظارتی صداوسیما بر VODها چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر