;
coinex

حذف درگاه سیمکارت فیزیکی از آیفون 15 تایید شد

به نظر می‌رسد ایده حذف درگاه سیمکارت فیزیکی از آیفون 15 در سال جاری میلادی عملی می‌شود و به زودی باید با این تغییر جدید نیز کار بیاییم!

سال پیش میلادی اپل به‌صورت محدود اقدام به حذف درگاه فیزیکی سیم‌کارت از آیفون‌ها کرد و حالا نیز به‌نظر قصد تداوم بخشیدن به این روند برای نسل بعدی را دارد. به همین جهت شایعاتی خبر از حذف درگاه سیمکارت فیزیکی از آیفون 15 در فرانسه و چندین کشور اروپایی می‌دهد، لذا در این کشورها گوشی‌های آینده اپل صرفاً از eSIM پشتیبانی خواهند داشت.

طبق ادعای اپل، eSIM در قیاس با سیم‌کارت فیزیکی امنیت بیشتری دارد؛ زیرا درصورت گم‌شدن یا دزدیده‌شدن، امکان خروج سیم‌کارت از آن وجود ندارد. درحال‌حاضر نیز کاربران آیفون 14 امکان مدیریت تا هشت eSIM را از طریق بخش تنظیمات دارند و نکته جالب توجه این است که دیگر نیازی به جابه‌جایی سیم‌کارت فیزیکی در هنگام مسافرت وجود نخواهد داشت. آیفون 13 و مدل‌های جدیدتر نیز توانایی استفاده به‌صورت هم‌زمان دو eSIM فعال را دارند.

بیشتر بخوانید: آیفون 15 پرو مکس رکورد باریکترین حاشیه نمایشگر دنیا را از چنگ شیائومی 13 خارج می‌کند

حذف درگاه سیمکارت فیزیکی از آیفون 15

اگر اپل قصد حذف درگاه سیم‌کارت فیزیکی در فرانسه را داشته باشد، احتمالاً در چندین کشور اروپایی دیگر نیز چنین فرایندی را ادامه خواهد داد. به این دلیل که معمولاً اپل یک مدل آیفون را در کشورهای اروپایی به فروش می‌رساند. به عنوان نمونه آیفون 14 پرو با مدل A2890 که در فرانسه به فروش رفته، در بریتانیا، ایرلند، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، هلند و چندین کشور دیگر هم فروخته شده است.

حذف درگاه سیمکارت فیزیکی از آیفون 15

تصمیم به حذف درگاه سیم‌کارت از سوی اپل با معرفی سری آیفون 14 در ایالات متحده آغاز شد و کاربران در این کشور صرفاً با eSIM یا سیم‌کارت دیجیتال به شبکه ارتباطی دسترسی دارند. هم‌اکنون نیز ظاهراً کاربران در کشورهای بیشتری قصد دارند به دنبال eSIM بروند، البته فعلاً همه کشورها امکان پشتیبانی از این فناوری را ندارند. با عنایت به این موضوع، احتمالاً دیگر شاهد درگاه سیم‌کارت در کلیه مدل‌های آیفون 15 نباشیم.

از طرفی این احتمال به شدت مطرح است که اپل برای سری آیفون 16، دیگر به‌صورت کامل درگاه سیم‌کارت فیزیکی را از گوشی‌هایش حذف کند. البته با توجه به ممنوعیت ورود آیفون به کشورمان، نگرانی کاربران ایرانی آیفون در این زمینه چندان منطقی نخواهد بود!

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص حذف درگاه سیمکارت فیزیکی از آیفون 15 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر