;
coinex

فروش موفق خودروهای تسلا در سه ماهه اول 2023؛ رکورد قبلی شکسته شد

خودروهای تسلا در سه ماهه اول سال 2023 توانستند بازه رکورد فروش را بشکنند. بزرگترین خودروساز برقی جهان بازهم نشان داد که در این عرصه بهترین است.

آمار فروش خودروهای تسلا منتشر شد. در آمار منتشر شده از مجموع خودروهای فروش رفته این شرکت در سه ماهه اول سال 2023 مشخص شده است که این شرکت توانسته رکوردشکنی کند. ظاهراً افزایش فروش خودروهای این شرکت به خاطر موفقیت آن در بازار کشور چین رقم خورده است که دلیل اصلی آن نیز برمی‌گردد به کاهش قیمت محصولات در بازارهای جهانی. این سیاست تسلا برای رکوردشکنی تازه در بازار خودرو بود که با موفقیت همراه شد.

بیشتر بخوانید: بازگشت پادشاه: ایلان ماسک به لطف رشد سهام تسلا بار دیگر ثروتمندترین فرد جهان شد!

خودروهای تسلا در سه ماهه اول 2023 رکوردشکنی کردند

تسلا در بیانیه‌ای مطبوعاتی می‌گوید ۴۲۲٬۸۷۵ خودرو در فصل نخست سال ۲۰۲۳ روانه‌ی بازار کرد. این آمار در حالی ثبت می‌شود که تحلیلگران وال‌استریت فروش ۴۲۰٬۰۰۰ خودروی تسلا را پیش‌بینی کرده بودند. تسلا در بازه‌ زمانی موردبحث ۴۴۰٬۸۰۸ خودرو تولید کرد.

آمار تولید و تحویل خودرو در فصل اول ۲۰۲۳ رکورد جدیدی برای خودروساز بزرگ آمریکایی محسوب می‌شود. تسلا در فصل پایانی سال گذشته‌ میلادی ۴۰۵٬۲۷۸ خودرو به مشتریانش تحویل داد و ۴۳۹٬۷۰۱ خودرو تولید کرد. آمار فصل چهارم ۲۰۲۲ نیز رکوردشکن بود، اما در حد انتظار وال‌استریت ظاهر نشد.

خودروهای تسلا در سه ماهه اول 2023 رکوردشکنی کردند

بر اساس گزارش تک‌کرانچ، بخش‌ قابل‌توجهی از خودروهای تحویل‌شده‌ تسلا در گیگافکتوری شهر شانگهای چین تولید شدند. تسلا در تمامی بازارهای دنیا ازجمله بازار پراهمیت چین قیمت خودروهایش را کاهش داده است. پس از تسلا، رقبای این شرکت نظیر Xpeng و Nio و فولکس‌واگن و مرسدس بنز نیز قیمت خودرو را به‌ویژه در بازار چین کاهش دادند. نتیجه‌ کاهش قیمت، بالا رفتن فروش خودروهای تسلا نسبت‌ به سال گذشته است. چین نقش پررنگی در آمار فروش تسلا دارد.

تسلا آمار تولید و تحویل خودروهایش را به‌صورت منطقه‌ای اعلام نمی‌کند؛ اما مطابق‌ با داده‌های انجمن CPCA چین، تسلا در ماه‌های ژانویه و فوریه‌ ۲۰۲۳ (اواسط دی تا اواسط اسفند ۱۴۰۱) مجموعا ۱۴۰٬۴۵۳ خودرو ساخته‌شده در چین را به فروش رساند.

CPCA فعلاً آمار ماه مارس (اسفند و فروردین) را منتشر نکرده است. اگر آمار خودروهای تحویل‌شده‌ تسلا در ماه مارس مشابه ماه فوریه باشد، این شرکت مجموعاً بیش از ۵۰ درصد (یا تقریباً ۲۱۵٬۰۰۰ دستگاه) از خودروهای فروخته‌شده در فصل اول ۲۰۲۳ را در گیگافکتوری شانگهای تولید کرده است.

تسلا می‌گوید در فصل اول سال جاری میلادی ۱۹٬۴۳۷ خودرو مدل S و مدل X را تولید و ۱۰٬۶۹۵ دستگاه از آن‌ها را به فروش رساند. آمار تولید مدل ۳ و مدل Y به ۴۲۱٬۳۷۱ دستگاه رسید. تسلا در سه‌ماهه‌ نخست ۲۰۲۳ موفق شد ۴۱۲٬۱۸۰ دستگاه از این خودروها را بفروشد.

در پی انتشار گزارش جدید تسلا ارزش سهام این شرکت ۶٫۲۴ درصد رشد کرد. سهام این شرکت در اواخر سال ۲۰۲۲ به‌دلیل تمرکز ایلان ماسک بر توییتر، افت قابل‌توجهی تجربه کرده بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره رکوردشکنی فروش خودروهای تسلا چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر