;
coinex

دوره میکروتیک ، سیسکو و کریو کنترل را از کجا یاد بگیریم؟

آموزش میکروتیک ، سیسکو و کریو کنترل را باید جزء مبانی زیرساخت شبکه به‌حساب آورد. شبکه برای کارایی پایدار و اول از همه راه اندازی نیاز به زیرساخت خواهند داشت.

این زیرساخت توسط شرکت­های مختلفی تامین و توسعه داده می­شود. افرادی که می­خواهند تبدیل به یک متخصص در حوزه شبکه شوند باید این زیرساخت را فرا بگیرند.

شرکت­ های تامین­ کننده زیرساخت نیز برای چنین افرادی دوره­ های خاصی را تدارک دیده­اند تا آنها با استفاده از این دوره ­ها دانش لازم بازار کار را به­ دست بیاورند. اگر شما هم می­خواهید با این دوره­ ها بیشتر آشنا شوید، تا انتهای مقاله همراه ما بمانید.

شبکه به چه زیرساخت­هایی نیاز دارد؟

تمام فرایند­هایی که به ما کمک می­کنند تا اجزای سخت­افزاری را برای اتصال نود­ها به یکدیگر وصل کنیم تا این ارتباط شکل بگیرد، به ­نوعی زیرساخت شبکه ما هستند.

زمانی که این ارتباط به­ درستی برقرار شده باشد، ما از اتصال شبکه بهره ­مند خواهیم شد. برقراری این ارتباط نیازمند سخت­ افزار و نرم­افزار­های خاصی است.

شرکت­های مختلفی هستند که این زیرساخت­ها را به­عنوان محصول اصلی خود ارائه می­دهند. بسیاری از افراد برای اینکه بتوانند از محصولات این شرکت­ها استفاده نمایند باید دوره­های مخصوص آنها را شرکت کنند و دانش لازم را فرا بگیرند.

چه شرکت­هایی خدمات زیرساخت شبکه ارائه می­دهند؟

شرکت­های زیادی هستند که این خدمت را به­عنوان محصول اصلی خود ارائه می­دهند. در ادامه مقاله اطلاعات بیشتری درباره این شرکت­ها و دوره­ های آنها به شما خواهیم داد.

شرکت میکروتیک و محصولات آن

میکروتیک از سال 2002 فعالیت خود را به­شکل رسمی آغاز کرد. محصولات میکروتیک شامل موارد سخت­ افزاری بسیاری از جمله:

  • روتر
  • سوییچ
  • و RouterBoard

می­شود. مهم­ترین محصول این شرکت سیستم ­عامل میکروتیک است که از هسته لینوکس ساخته شده و می­توان آن را بر روی کامپیوتر­های معمولی نیز نصب کرد.

مهم­ترین نکته درباره این شرکت و آموزش­ های آن قابلیت اتصال بین روتربورد­ها و سیستم ­عامل میکروتیک است.

میکروتیک در سطح دنیا و حتی ایران به ­شدت محبوبیت دارد و یک سخت­ افزار متوسط محسوب می ­شود. به ­همین جهت شرکت­ های بسیاری هستند که علاقه دارند برای زیرساخت خود از آن استفاده کنند.

دوره­ های آموزشی میکروتیک

برای سخت­ افزار­های این شرکت تا به امروز دوره­ های آموزشی مختلفی نیز در نظر گرفته شده است. آموزشگاه­ های مختلف اقدام به برگزاری این دوره ­ها می­کنند؛ اما باید در هنگام انتخاب دوره چند مورد را در نظر گرفت.

دوره­ ای که انتخاب می­کنید باید با سخت­افزار واقعی این شرکت سروکار داشته باشد تا بتوانید به ­شکل عملی تجربه کسب کنید.

آموزش میکروتیک

برای ورود به بهترین دوره آموزش MTCNA میکروتیک فارسی به وب سایت توسینسو مراجعه کنید

دوره شما باید جامع باشد و تمامی موارد در زمینه آموزش میکروتیک را در بر بگیرد. دوره شما باید به پشتیبانی نیز متصل باشد تا شما بتوانید به را­حتی رفع اشکال کنید.

شرکت و محصولات سیسکو

سیسکو نیز یکی از شرکت­های بسیار مهم در زمینه زیرساخت شبکه است. کمتر کسی است که با حوزه شبکه آشنا باشد و سیسکو و محصولاتش را نشناسد.

سیسکو یکی از قدیمی­ترین شرکت­ها در حوزه زیرساخت شبکه است و بیش از 35 سال قدمت دارد. این شرکت در سال 1984 تاسیس شد و اولین محصول خود یعنی روتر را 2 سال بعد به بازار ارائه داد.

بیش از 17هزار اختراع به نام سیسکو ثبت شده و اکثر پروتکل­ هایی که امروز برای شبکه­های مختلف استفاده می­کنیم توسط این شرکت ابداع شده ­اند.

بسیاری از افراد فکر می­کنند که روتر و سوییچ تنها محصولات سیسکو هستند، درحالی که اینطور نیست. محصولات سیسکو بسیار متنوع است و شامل:

  • Wireless LAN
  • TelePresence
  • Web Conferencing
  • Voice
  • Security
  • Storage Area Networks
  • Blade Servers

و محصولات دیگری می­شود.

دوره ­های سیسکو

دوره­های آموزش سیسکو در در سطوح مختلفی برگزار می­شوند. افراد علاقه­مند می­تواند در حوزه مختلفی از جمله Service Provider، Datacenter، Security، Routing & Switching، Wireless، IoT، Cloud و بسیاری تخصص دیگر علم­ آموزی کنند.

نکته قابل توجه این است که باید مواردی را به­عنوان مبانی برای سیسکو فرا گرفت و سپس به سراغ دیگر تخصص­ ها رفت. دوره CCNA Routing & Switching نقطه شروع برای آموزش سیسکو به­ شمار می­رود.

آموزش سیسکو

برای ورود به بهترین دوره آموزش سیسکو از مهندس شوهانی به وب سایت توسینسو مراجعه کنید

مدارک سیسکو در سیستم جدید دارای 3 سطح CCNA ، CCNP و CCIE هستند. مدرک CCT مناسب افرادی است که قصد دارند یک آشنایی ابتدایی با تجهیزات سیسکو داشته باشند.

برای افرادی که قصد دارند مستقیم وارد بازار کار شوند و نیازی به مدارک تخصصی سیسکو ندارند همان دوره CCNA Routing&Switching کافی است.

Kerio Control و محصولات آن

Kerio Control یک UTM بوده و ابزار­های امنیتی و مدیریتی بسیاری را در خود جای داده است. کریو یک شرکت تخصصی و شناخته شده در حوزه تولید فایروال سخت­افزاری و نرم ­افزاری است.

از کریو کنترل می­توان برای اکانتینگ اینترنت نیز استفاده کرد. محصولات کریو یک تفاوت اصلی با فایروال دارند. با یک فایروال شما می­توانید تنها ترافیک­های ورودی و خروجی شبکه خود را کنترل کنید. این کنترل اساسا بر پایه آدرس­های آی­پی شما خواهند بود.

اما کریو کنترل یک جعبه ­ابزار کامل به شما خواهد داد تا با استفاده از آن شبکه خود را کنترل و امنیت آن را تامین کنید. برخی از قابلیت­ های کریو کنترل عبارت­ند از:

  • قابلیت کنترل پهنای باند
  • راه­اندازی پروکسی سرور
  • قابلیت فیلترینگ بر پایه محتوا
  • آنتی ویروس edge شبکه
  • و دیگر قابلیت­ها

اشاره کرد.

آموزش کریو کنترل

برای آموزش کریو کنترل دوره­های خاصی وجود دارد. بهترین دوره­ها برای یادگیری کریو کنترل دوره­های جامعی هستند که تمامی موارد را به شما آموزش می­دهند.

دوره­ های جامع مباحث را از ابتدایی­تریم مراحل شناخت فایروال شروع می­کنند و سپس به مراحل پیچیده­تر می­رسند. در چنین دوره ­هایی حتی اگر افراد هیچگونه اطلاعات و تجربه­ای در زمینه فایروال­ ها نداشته باشند، برای­شان در روند آموزش مشکلی پیش نخواهد آمد.

آموزش کریو کنترل

برای ورود به بهترین دوره آموزش کریو کنترل وارد این لینک از وب سایت توسینسو شوید

آموزش باید به­ شکل باشد که موارد درسی ­به ­صورت عملی بر روی کریو کنترل پیاده شوند تا دانشجو بتواند دانش خود را تثبیت کند.

جمع­بندی

آموزش میکروتیک، کریو کنترل و سیسکو از آموزش­های پایه برای زیرساخت شبکه هستند و افرادی که به چنین موضوعاتی علاقه دارند باید برای رشد خود در بازار کار آنها را فرا بگیرند.

تمام مواردی که در بالا معرفی شد را می­توانید توسط آموزشگاه مجازی توسینسو فرا بگیرید. دوره ­های توسینسو باوجود ویدیومحوربودن امکان برقراری ارتباط مستقیم با استاد را خواهند داشت و دانشجویان می­توانند برای رفع اشکال خود از استاد کمک بگیرند.

بخشی از محتوای دوره به­ شکل رایگان در اختیار علاقه­مندان قرار دارد. برای نام­ نویسی در دوره و استفاده از این محتوای رایگان کافی­است سری به وبسایت توسینسو بزنید. ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر