;
coinex

مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 پرو ؛ رقابت خوش‌قیمت‌های پوکو

مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 پرو نشان می‌دهد که گوشی جدیدتر پوکو M5 چه تفاوت‌هایی با گوشی M3 Pro دارد. آیا گوشی جدید ارزش خرید دارد یا همان M3 Pro کافی‌است؟ برای پاسخ به این پرسش‌ها با تکراتو همراه شوید.

پوکو یکی از زیرمجموعه‌های شیائومی است که گوشی‌های بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ای را روانه بازار می‌کند. این برند چند سالی‌است که کار خود را به‌صورت مجزا از شیائومی آغاز کرده و در این مدت توانسته توجه بسیاری را به خود جلب کند.

اگر قصد خرید گوشی مقرون‌به‌صرفه پوکو را دارید، گوشی‌های پوکو ام 5 و پوکو ام 3 پرو می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای شما باشند. اما این گوشی‌ها چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند و خرید کدام یک برای شما مناسب‌تر است؟ ما در این نوشتار، این دو گوشی را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم تا بدانیم که کدام یک از آن‌ها ارزش خرید بیشتری دارند.

بیشتر بخوانید:

مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 پرو

اگرچه هر دو گوشی‌ پوکو M5 و پوکو M3 پرو از یک برند و زیر مجموعه هستند، اما تفاوت‌ها و شباهت‌هایی نیز میان آن‌ها وجود دارد که بهتر است قبل از خرید، از آنها آگاه شوید.

مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 پرو شیائومی ؛ کدام میان‌رده کیفیت بهتری دارد؟
مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 پرو

یکی از مهمترین تفاوت‌های این دو گوشی، این است که گوشی شیائومی پوکو M5 تقریباً یک سال و چهار ماه دیرتر از گوشی پوکو M3 پرو وارد بازار شده است. در ادامه، با جزئیات بیشتری به مقایسه پوکو M3 پرو با پوکو M5 می‌پردازیم.

مقایسه پوکو M3 پرو با پوکو M5 از نظر طراحی و ساختار

هنگامی که به طراحی ظاهری گوشی‌های پوکو M5 و پوکو M3 پرو نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که از نظر ساختار و طراحی تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند. اگرچه هر دوی این گوشی‌ها دارای سه دوربین هستند، اما نحوه قرارگیری آن‌ها کاملاً متفاوت است. دوربین‌های گوشی پوکو M3 پرو در یک ماژول مستطیلی شکل به رنگ مشکی در گوشه بالا سمت چپ پنل پشتی قرار گرفته‌اند. لوگوی پوکو هم با رنگ سفید، زیر ماژول مشکی رنگ دیده می‌شود.

دوربین‌های گوشی پوکو M5 نیز در یک ماژول مستطیل شکل بزرگ در بالای پنل پشتی قرار دارند. این ماژول مستطیل شکل مشکی رنگ، تمام بخش عرضی پنل پشتی را گرفته است. در مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 پرو شیائومی مشاهده می‌کنیم که دو دوربین با اندازه بزرگ‌تر در زیر یکدیگر قرار دارند و دوربین دیگر با اندازه کوچک‌تر به همراه فلاش LED در وسط آن‌ها تعبیه شده‌اند. دوربین سلفی این گوشی‌ها هم در یک ناچ قطره‌ای در بالا و وسط نمایشگر تعبیه شده است.

مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 پرو شیائومی

شما می‌توانید گوشی شیائومی پوکو M5 را با ابعاد 164×76.1×8.9 میلی‌متر و وزن متوسط 201 گرم خریداری نمایید. این درحالی‌است‌که گوشی شیائومی پوکو M3 پرو علاوه‌بر  ابعاد کوچک‌تر، وزن کمتری هم دارد. این اسمارت فون با ابعاد 161.8×75.3×8.9 میلی‌متر و وزن بسیار سبک 190 گرم روانه بازار می‌شود.

هیچ یک از گوشی‌های پوکو ام 5 و پوکو ام 3 پرو از گواهی IP پشتیبانی نمی‌کنند و در نتیجه، در برابر گردوغبار و پاشش آب مقاوم نیستند. همان‌طور که از هر گوشی اقتصادی دیگری انتظار می‌رود، پنل پشتی و فریم هر دو گوشی‌ ذکر شده از جنس پلاستیک است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه پوکو F4 و پوکو F3

مقایسه پوکو M4 پرو با پوکو X4 پرو

در لبه سمت راست هر دوی این گوشی‌ها می‌توانید دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا به همراه دکمه پاور را مشاهده کنید. روی دکمه پاور، حسگر اثر انگشت نیز تعبیه شده است. با استفاده از این حسگر، می‌توانید قفل گوشی خود را در مدت‌زمان بسیار کوتاهی باز کنید. خشاب سیم‌کارت هم در این دو اسمارت‌فون در لبه سمت چپ دیده می‌شود. لبه پایینی محل قرار گرفتن یک میکروفون، اسپیکر و درگاه تایپ سی است.

مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 پرو شیائومی
مقایسه POCO M5 با POCO M3 Pro

مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 پرو شیائومی نشان می‌دهد که جک هدفون 3.5 میلی‌متری هم در هر دوی این گوشی‌ها قرار دارد که به همراه حسگر مادون قرمز در لبه بالایی آن تعبیه شده‌اند. به‌طور‌کلی، گوشی‌های پوکو M5 و پوکو M3 پرو طراحی خوبی دارند. با این تفاوت که گوشی پوکو ام 3 پرو، وزن و ابعاد کمتری دارد.

مقایسه POCO M5 با POCO M3 Pro از نظر طراحی و ساختار پوکو M5 پوکو M3 پرو
ابعاد 164×76.1×8.9 میلی‌متر 161.8×75.3×8.9 میلی‌متر
وزن 201 گرم 190 گرم
بدنه و ساختار پنل جلویی شیشه‌ای (گوریلا گلس 3)، پنل پشتی پلاستیکی، فریم پلاستیکی پنل جلویی شیشه‌ای (گوریلا گلس 3)، پنل پشتی پلاستیکی، فریم پلاستیکی
سیم‌کارت دو سیم‌کارته (نانوسیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by)) دو سیم‌کارته هیبریدی (نانوسیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by))
استاندارد
رنگ بندی مشکی، زرد، سبز مشکی، آبی، زرد

مقایسه پوکو M3 پرو با پوکو M5 از نظر نمایشگر

شیائومی در هر دو گوشی‌های پوکو M3 پرو و پوکو M5 از نمایشگر‌های اقتصادی نوع IPS LCD استفاده کرده است. اندازه آن‌ها نیز تفاوت چندان زیادی با یکدیگر ندارند. پوکو ام 5 و پوکو ام 3 پرو، به ترتیب، دارای نمایشگر 6.58 و 6.5 اینچی هستند.

مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 پرو شیائومی

با مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 پرو شیائومی متوجه می‌شویم که نمایشگر هر دو گوشی‌ دارای نرخ نوسازی 90 هرتز است. هر دوی این نمایشگر‌ها دارای سرعت نسبتاً خوبی هستند و برای بازی‌های ویدیویی می‌توانند شما را راضی کنند. گوشی شیائومی پوکو M3 پرو با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل و تراکم پیکسلی 405 ppi در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. نسبت نمایشگر به بدنه در این اسمارت فون به‌اندازه 83.7 درصد است.

از سوی دیگر، نمایشگر گوشی پوکو M5 هم با رزولوشن 1080 در 2408 پیکسل، می‌تواند برای تماشای فیلم و سریال گزینه مناسبی باشد. این نمایشگر با تراکم پیکسلی 401 پیکسل در اینچ و نسبت نمایشگر به بدنه 83.6 درصد در اختیار شما قرار می‌گیرد.

بااین‌حال، همان‌طور که از نمایشگرهای نوع IPS LCD انتظار می‌رود، میزان روشنایی آن‌ها چندان تعریفی ندارد. حداکثر روشنایی هر دو نمایشگر گوشی‌های پوکو M3 پرو و پوکو M5 به‌اندازه 500 نیت است. در نتیجه، احتمال دارد که هنگام استفاده از آن‌ها در زیر نور مستقیم خورشید با مشکلاتی مواجه شوید و چشم شما اذیت شود.

مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 پرو شیائومی
مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 پرو

شباهت دیگری که میان گوشی‌های پوکو M5 و M3 پرو وجود دارد، محافظ آن‌هاست. مسئولیت محافظت از نمایشگر هر دوی این گوشی‌ها بر عهده کورنینگ گوریلا گلس 3 است.

مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 پرو از نظر نمایشگر
پوکو M5 پوکو M3 پرو
نوع نمایشگر IPS LCD، نرخ نوسازی 90 هرتز، روشنایی 500 نیت IPS LCD، نرخ نوسازی 90 هرتز، روشنایی 500 نیت
سایز 6.58 اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه 83.6 درصد 6.5 اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه 83.7 درصد
رزولوشن 1080×2408 پیکسل، نسبت تصویر 20:9، تراکم پیکسل 401 ppi 1080×2400 پیکسل، نسبت تصویر 20:9، تراکم پیکسل 405 ppi
محافظ گوریلا گلس 3 گوریلا گلس 3

بیشتر بخوانید:

مقایسه پوکو M3 پرو با پوکو M5 از نظر دوربین

گوشی‌های پوکو M3 پرو و پوکو M5 دارای سه دوربین هستند. اما اگر بخواهیم از این گوشی‌ها برای عکاسی و فیلمبرداری استفاده کنیم، کدام یک از آن‌ها گزینه مناسب‌تری است؟ برای پاسخ به این سؤال، باید بگوییم که گوشی شیائومی پوکو M5 دارای دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی است که با دیافراگم 1.8 از قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند.

یک دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو و یک دوربین تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم 2.4 نیز تنظیمات دوربین را تکمیل می‌کنند. با استفاده از دوربین اصلی گوشی پوکو M5، شما می‌توانید ویدیوهای 1080 پیکسل را تنها با سرعت 30 فریم در ثانیه ذخیره کنید که تعریف چندانی ندارد.

مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 پرو شیائومی

اگر شرایط نوری کاملاً مناسب باشد، با استفاده از این گوشی می‌توانید عکس‌های نسبتاً خوبی بگیرید. مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 پرو شیائومی نشان می‌دهد که دوربین سلفی این گوشی هم دارای یک سنسور 5 مگاپیکسلی است که در شرایط نوری مناسب می‌تواند عکس‌های نسبتاً خوبی ثبت کند.

از سوی دیگر، دوربین اصلی گوشی شیائومی پوکو M3 پرو دارای یک سنسور واید 48 مگاپیکسلی است. این سنسور هم با دریچه دیافراگم 1.8، از قابلیت‌های فوکوس خودکار با تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند. مانند گوشی قبلی، یک دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو یک دوربین 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق با دریچه دیافراگم 2.4 در کنار دوربین اصلی آن تعبیه شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

مقایسه پوکو X4 پرو با گلکسی M32 سامسونگ

مقایسه پوکو X4 پرو با گلکسی M52 سامسونگ

با این گوشی می‌توانید تنها ویدیوهای 1080 پیکسل را با سرعت 30 فریم در ثانیه ذخیره کنید که نمی‌توان چندان روی آن حساب کرد. بااین‌حال، دوربین سلفی این گوشی با کیفیت بهتر 8 مگاپیکسلی عرضه می‌شود و اگر شرایط نوری کاملاً ایده‌آل باشد، به شما امکان ثبت عکس‌های نسبتاً خوبی را می‌دهد.

مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 پرو شیائومی
مقایسه پوکو ام 5 با پوکو ام 3 پرو

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های دیگری که از نظر دوربین میان گوشی‌های پوکو M3 پرو و پوکو M5 وجود دارد، این است که شیائومی در گوشی پوکو ام 3 پرو از فلاش دوگانه LED استفاده کرده است. به‌طورکلی، با استفاده از هر دوی این گوشی‌ها می‌توانید عکس‌های نسبتاً خوبی بگیرید و برای عکاسی روزمره و ثبت وقایع معمولی می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند.

مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 پرو از لحاظ دوربین پوکو M5 پوکو M3 پرو
تنظیمات دوربین
  • 50 مگاپیکسل، لنز واید، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، 1/2.76 اینچ سایز سنسور، 0.64 میکرومتر سایز پیکسل، دیافراگم f/1.8
  • 2 مگاپیکسل ماکرو، دیافراگم f/2.4
  • 2 مگاپیکسل، سنسور تشخیص عمق تصویر، دیافراگم f/2.4
  • 48 مگاپیکسل، لنز واید 26 میلی‌متری، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، 1/2.0 اینچ سایز سنسور، 0.8 میکرومتر سایز پیکسل، دیافراگم f/1.8
  • 2 مگاپیکسل، لنز ماکرو، 1.75 میکرومتر سایز پیکسل، دیافراگم f/2.4
  • 2 مگاپیکسل، 1.75 سایز پیکسل، سنسور تشخیص عمق تصویر، دیافراگم f/2.4
قابلیت‌ها فلاش LED، پانوراما، HDR فلاش دوگانه LED، پانوراما، HDR
ویدیو ضبط ویدیوی 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط ویدیوی 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه
دوربین سلفی 5 مگاپیکسل، لنز واید، 1/5.0 اینچ سایز سنسور، 1.12 میکرومتر سایز پیکسل، دیافراگم f/2.2 8 مگاپیکسل، لنز واید، 1/4 اینچ سایز سنسور، 1.12 میکرومتر سایز پیکسل، دیافراگم f/2.2
ویدیو ضبط ویدیوی 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط ویدیوی 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه

مقایسه پوکو M3 پرو با پوکو M5 از نظر باتری

شاید برای شما جالب باشد که بدانید گوشی‌های پوکو M3 پرو و پوکو M5 از نظر باتری هیچ‌گونه تفاوتی با یکدیگر ندارند. شیائومی در ساخت هر دوی این گوشی‌ها از یک باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت استفاده کرده است. هر دوی این گوشی‌ها از قابلیت شارژ سریع 18 وات پشتیبانی می‌کنند که در این بازه قیمتی می‌تواند راضی‌کننده باشد.

مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 پرو شیائومی

مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 پرو شیائومی نشان می‌دهد که برای این‌که بخواهید شارژ این گوشی‌ها را به 100 درصد شارژ کامل برسانید، نیاز به زمان تقریبی دو ساعت خواهید داشت. از نظر عملکرد شارژدهی نیز تفاوتی میان این دو وجود ندارد و در صورت استفاده معمولی، می‌توانند تا یک روز شارژ را در خود نگه دارند. البته اگر می‌خواهید از این گوشی‌ها برای گیمینگ استفاده کنید، احتمالاً زمان شارژدهی آن‌ها به نصف روز خواهد رسید.

مقایسه POCO M5 با POCO M3 Pro از لحاظ باتری پوکو M5 پوکو M3 پرو
باتری باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت
سیستم شارژ شارژ سریع 18 وات، دو ساعت برای رسیدن به 100 درصد شارژ شارژ سریع 18 وات، دو ساعت برای رسیدن به 100 درصد شارژ

مقایسه پوکو M3 پرو با پوکو M5 شیائومی از نظر عملکرد

گوشی‌های پوکو M3 پرو و پوکو M5 با رابط کاربری MIUI 13 روانه بازار می‌شوند. گوشی شیائومی پوکو ام 3 پرو با اندروید 11 عرضه می‌شود که قابلیت ارتقا به اندروید 12 را نیز دارد. از طرفی، پوکو M5 که امسال رونمایی و عرضه شده، به‌صورت پیش‌فرض، سیستم‌عامل اندرید 12 را اجرا می‌کند.

بیشتر بخوانید:

مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو X4 پرو شیائومی

مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو M4 پرو شیائومی

MIUI 13 قابلیت‌های شخصی‌سازی فراوانی در اختیار شما قرار می‌دهد و در نتیجه، باعث می‌شود که احساس بسیار خوبی هنگام کار کردن با گوشی‌های شیائومی به شما دست دهد.

از نظر عملکرد سخت‌افزاری هم باید بگوییم که شیائومی در هر دوی این گوشی‌ها از تراشه مدیاتک استفاده کرده است. پردازنده مدیاتک دایمنسیتی 700 قلب تپنده گوشی شیائومی پوکو M3 پرو است. این پردازنده 7 نانومتری عملکرد نسبتاً خوبی هنگام اجرای برنامه‌های مختلف دارد.

مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 پرو شیائومی
مقایسه پوکو M3 پرو با پوکو M5

این درحالی‌است‌که گوشی شیائومی پوکو M5 به پردازنده مدیاتک هلیو G99 مجهز شده است. این پردازنده 6 نانومتری نیز می‌تواند برای کارهای عادی و روزمره پاسخگوی نیازهای شما باشد. پردازنده مرکزی هر دوی این گوشی‌ها هشت هسته‌ای است که شامل دو هسته Cortex-A76 با حداکثر فرکانس 2.2 گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز می‌شود. مسئولیت پردازش گرافیکی در هر دوی این گوشی‌ها هم بر عهده Mali-G57 MC2 است که عملکرد نسبتاً خوبی دارد.

یکی دیگر از شباهت‌هایی که میان گوشی‌های پوکو M5 و پوکو M3 پرو وجود دارد، این است که با رم 4 و 6 گیگابایت با حافظه حافظه 64 و 128 گیگابایتی روانه بازار می‌شوند. همچنین نوع حافظه داخلی هر دوی این گوشی‌ها UFS 2.2 است که عملکرد بسیار خوبی دارد و می‌تواند شما را راضی کند.

مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 پرو شیائومی نشان می‌دهد که اگر می‌خواهید از این گوشی‌ها برای کارهای سنگین‌تری استفاده کنید، خرید رم 6 گیگابایتی با حافظه 128 گیگابایتی می‌تواند گزینه مناسب‌تری باشد. بااین‌حال، رم 4 با حافظه 64 گیگابایتی هم می‌تواند کار شما را راه بیندازد و قیمت ارزان‌تری دارد.

مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 پرو شیائومی

اگر فکر می‌کنید به فضای ذخیره بیشتری برای نگهداری فایل‌ها و ویدیو‌های خود نیاز دارید، این گوشی‌ها از قابلیت درگاه حافظه پشتیبانی می‌کنند. در صورت استفاده از کارت حافظه، گوشی پوکو M3 پرو می‌تواند تا 512 گیگابایت و گوشی پوکو M5 تا یک ترابایت از افزایش حافظه پشتیبانی می‌کنند.

مقایسه POCO M5 با POCO M3 Pro از لحاظ عملکرد پوکو M5 پوکو M3 پرو
سیستم عامل
  • اندروید 12
  • MIUI 13
  • اندروید 11 (قابل آپدیت به اندروید 12)
  • MIUI 13
تراشه مدیاتک هلیو G99 (6 نانومتری) مدیاتک دایمنسیتی 700 (7 نانومتری)
CPU
  • هشت هسته‌ای
  • 2×2.2 GHz Cortex-A76
  • 6×2.0 GHz Cortex-A55
  • هشت هسته‌ای
  • 2×2.2 GHz Cortex-A76
  • 6×2.0 GHz Cortex-A55
GPU Mali-G57 MC2 Mali-G57 MC2
درگاه حافظه دارد (درگاه اختصاصی) microSDXC (شیار دوم سیم‌کارت)
حافظه داخلی
  • رم 4 با حافظه 64 گیگابایتی
  • رم 4 با حافظه 128 گیگابایتی
  • رم 6 با حافظه 128 گیگابایتی
  • نوع حافظه UFS 2.2
  • رم 4 با حافظه 64 گیگابایتی
  • رم 6 با حافظه 128 گیگابایتی
  • نوع حافظه UFS 2.2

مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 پرو شیائومی از نظر کیفیت صدا

شیائومی در هیچ یک از گوشی‌های پوکو M5 و پوکو M3 پرو از اسپیکرهای استریو بهره نبرده است. به‌جای آن، ترجیح داده که اسپیکر مونو را در هر دوی این گوشی‌ها بکار ببرد. بااین‌حال، این اسپیکر باعث نشده که کیفیت صدا کاهش پیدا کند و شما می‌توانید از بلندی صدا در آن‌ها لذت ببرید.

مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 پرو شیائومی
مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 پرو

نکته جالب‌توجه در این گوشی‌ها این است که هر دو از قابلیت جک هدفون 3.5 میلی‌متری پشتیبانی می‌کنند و شما می‌توانید با خیال راحت از هندزفری در این گوشی‌ها استفاده کنید. همچنین خوب است بدانید که هر دو گوشی‌های پوکو ام 5 و پوکو ام 3 پرو از قابلیت رادیو FM پشتیبانی می‌کنند.

مقایسه POCO M5 با POCO M3 Pro از لحاظ کیفیت صدا پوکو X3 جی تی پوکو X3 پرو
اسپیکر اسپیکر مونو اسپیکر مونو
جک هدفون 3.5 میلی‌متری دارد دارد

بیشتر بخوانید:

مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 شیائومی

مقایسه اعضای خانواده آیفون 14 

مقایسه پوکو M3 پرو با پوکو M5 شیائومی از نظر شبکه و قابلیت‌های اتصال

اگرچه گوشی پوکو M5 جدیدتر از پوکو M3 پرو است، اما گوشی جدیدتر از قابلیت اینترنت سریع 5G پشتیبانی نمی‌کند. این درحالی‌است‌که این قابلیت در گوشی پوکو M3 پرو وجود دارد و به همین دلیل هم افراد بسیار زیادی این گوشی را ترجیح می‌دهند.

تفاوت دیگری که در مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 پرو شیائومی مشخص می‌شود، این است که گوشی پوکو M3 پرو دارای سیم‌کارت هیبریدی است. این بدان معنی است که برای افزایش حافظه آن، ناچار هستید سیم‌کارت دوم خود را خارج کنید. اما این موضوع درباره گوشی پوکو M5 صدق نمی‌کند.

مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 پرو شیائومی

ازآنجاکه گوشی پوکو M5 جدیدتر از پوکو M3 پرو است، با نسخه بلوتوث جدیدتری در اختیار شما قرار می‌گیرد. هر دوی این گوشی‌ها دارای USB Type-C هستند که از قابلیت OTG نیز پشتیبانی می‌کنند. همچنین همان‌طور که پیش‌ازاین نیز گفتیم، حسگر اثر انگشت و قابلیت اینفرارد در هر دوی این گوشی‌ها وجود دارد.

مقایسه پوکو M3 پرو با پوکو M5 از لحاظ شبکه و قابلیت‌های اتصال پوکو M5 پوکو M3 پرو
تکنولوژی شبکه GSM / HSPA / LTE GSM / HSPA / LTE / 5G
سنسورها اسکنر اثرانگشت در لبه گوشی، شتاب‌سنج، قطب‌نما، مجاورت اسکنر اثرانگشت در لبه گوشی، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما، مجاورت
شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث نسخه 5.3، A2DP ،LE 5.1، A2DP ،LE
GPS GPS ،GLONASS ،GALILEO ،BDS GPS ،GLONASS ،GALILEO ،BDS
NFC دارد دارد (بسته به بازار)
رادیو رادیو FM رادیو FM
USB
  • USB Type-C 2.0
  • پشتیبانی از  OTG
  • USB Type-C 2.0
  • پشتیبانی از  OTG
اینفرارد دارد دارد

مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 پرو شیائومی از نظر قیمت و تاریخ عرضه

همان‌طور که در ابتدای این مقاله هم به اختصار توضیح دادیم، گوشی پوکو M5 تقریباً یک سال پس از پوکو M3 پرو وارد بازار شد. این اسمارت فون در ماه سپتامبر 2022 معرفی و سپس در همان ماه در اختیار کاربران قرار گرفت.

مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 پرو شیائومی
مقایسه پوکو ام 5 با پوکو ام 3 پرو

این گوشی با قیمتی نزدیک به 170 یورو به فروش می‌رسد. از سوی دیگر، گوشی پوکو M3 پرو در ماه مه 2021 معرفی و همان ماه هم با قیمت نزدیک به 180 یورو روانه بازار شد. هر دوی این گوشی‌ها جزو گوشی‌های میان رده شیائومی به شمار می‌روند.

مقایسه POCO M5 با POCO M3 Pro از لحاظ قیمت و تاریخ عرضه پوکو M5 پوکو M3 پرو
تاریخ معرفی 5 سپتامبر 2022 19 مه 2021
تاریخ عرضه 13 سپتامبر 2022 22 مه 2021
قیمت جهانی حدود 170 یورو حدود 180 یورو

سؤالات متداول

قیمت پوکو M5 و پوکو M3 Pro در بازار ایران چقدر است؟

قیمت پوکو M5 در بازار ایران، حدودا 7.300.000 تا 7.800.000 تومان است. پوکو M3 Pro نیز در ایران در رنج 7.000.000 تا 7.400.000 تومان عرضه می‌شود.

گوشی شیائومی پوکو M5 بهتر است یا پوکو M3 پرو؟

این دو گوشی از اغلب جوانب شبیه به یکدیگر هستند و هر دو جزو گوشی‌های اقتصادی شیائومی محسوب می‌شوند. گوشی جدیدتر پوکو از 5G پشتیبانی نمی‌کند؛ اما سخت‌افزار دوربین بهتری دارد؛ البته این آپگرید در حدی نیست که M5 را به M3 Pro ترجیح دهید. پوکو M5 همچنین از اندروید 12 بهره می‌برد و به اندروید 13 نیز آپدیت می‌شود؛ اما مشخص نیست که M3 Pro نیز این آپدیت را دریافت کند یا خیر.

بیشتر بخوانید:

منبع: nanoreview

نظر شما درباره مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 پرو چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر