;
coinex

مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 شیائومی ؛ گوشی های اقتصادی پوکو

گوشی‌های پوکو M5 و پوکو M3 دو مورد از محصولات شیائومی هستند که با قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای روانه بازار می‌شوند. ما در این نوشتار قصد داریم به بررسی مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 شیائومی بپردازیم.

شیائومی یکی از محبوب‌ترین برندهای تولیدکننده گوشی است که از سال 2010 فعالیت خود را در چین آغاز کرد. این برند تاکنون توانسته به موفقیت قابل‌توجهی دست پیدا کند و افراد بسیار زیادی را به سمت خود جلب نماید.

یکی از مهم‌ترین دلایل پیشرفت برند شیائومی، ارائه گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه و با قیمت مناسب است. این ویژگی گوشی‌های شیائومی باعث می‌شود که اغلب افراد با هر نوع بودجه‌ای بتوانند گوشی‌های این برند را خریداری کنند و در نتیجه، تعداد طرفداران و کاربران آن روزبه‌روز افزایش پیدا کند.

پوکو یکی از زیرمجموعه‌های شیائومی است که به‌تازگی کار خود را به صورت مجزا ادامه داده و توانسته گوشی‌های بسیار خوبی در بازار عرضه کند. پوکو ام 5 و پوکو ام 3 از محصولات اقتصادی این برند هستند. اگر شما نیز قصد خرید یکی از این گوشی ها را دارید، در ادامه همراه ما باشید تا ببینیم کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 شیائومی

مشخصات فنی گوشی‌های پوکو ام 3 و پوکو ام 5 شباهت‌هایی با یکدیگر دارند؛ با این حال، تفاوت‌های محسوسی میان آن‌ها دیده می‌شود که بهتر است قبل از خرید از آن‌ها مطلع شوید. در اینجا ما این دو اسمارت فون را از نظر طراحی، نمایشگر، دوربین، باتری، عملکرد و کیفیت صدا مورد بررسی قرار می‌دهیم تا بدانیم کدام یک از آن‌ها برای خرید مناسب‌تر هستند.

مقایسه پوکو M3 با پوکو M5 از نظر طراحی و ساختار

مقایسه پوکو M3 با پوکو M5 از نظر طراحی و ساختار
مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 شیائومی

در ابتدا به سراغ طراحی ظاهری این دو دستگاه می‌رویم. با مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 شیائومی مشاهده می‌کنیم که در پشت هر دو گوشی یک مستطیل سیاه رنگ و کمی برجسته وجود دارد که درون آن نوشته POCO، دوربین‌ها و فلاش LED به چشم می‌خورد.

در گوشی پوکو M3 کادر مشکی رنگ دوربین نسبتاً کوچک است و به پنل پشتی محدود می‌شود. این در حالی است که این کادر مشکی رنگ در گوشی پوکو M5 تا حدی بزرگ‌تر شده و به کناره‌های گوشی و فریم اضافه شده است. حالا که حرف از فریم شد، خوب است بدانید که فریم هر دوی این گوشی‌ها کاملاً پلاستیکی هستند.

اگرچه پنل پشتی هر دو گوشی‌های پوکو ام 3 و پوکو ام 5 از جنس پلاستیک است، اما اصلاً احساس بدی به شما دست نخواهد داد. پنل پشتی هردو گوشی تکسچر چرم دارد و به صورت مات ساخته شده است؛ این ویژگی باعث می‌شود هنگام در دست گرفتن آن، جای اثر انگشت روی پنل پشتی نماند.

با وجود این‌که دوربین‌های سه‌گانه پشتی هر دو محصول در یک پنل مستطیل شکل در بخش بالایی گوشی دیده می‌شوند، اما نحوه قرارگیری آن‌ها با یکدیگر تفاوت دارند. دوربین‌های گوشی شیائومی پوکو ام 5 به شکل خلاقانه‌تری تعبیه شده‌اند و دو دوربین با اندازه بزرگ‌تر در زیر یکدیگر و دوربین دیگر با اندازه کوچک‌تر به همراه فلاش LED در وسط آن‌ها قرار گرفته‌اند. این در حالی است که سه دوربین گوشی شیائومی پوکو ام 3 به صورت کاملاً معمولی در زیر یکدیگر قرار گرفته‌اند و فلاش LED هم در کنار دوربین بالایی دیده می‌شود.

مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 شیائومی
مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 شیائومی

در لبه سمت راست این دو گوشی می‌توانید دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا به همراه دکمه پاور را مشاهده کنید که این دکمه با حسگر اثر انگشت ترکیب شده است. در لبه پایینی آن‌ها هم درگاه تایپ سی، میکروفون و اسپیکر قرار گرفته‌اند. درحالی‌که خشاب سیم‌کارت در این اسمارت فون در لبه سمت چپ قرار گرفته است، بخش بالایی آن‌ها محل قرارگیری جک 3.5 میلی‌متری و اسپیکر ثانویه است.

در مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 شیائومی متوجه می‌شویم که دوربین سلفی این گوشی‌ها هم در ناچ قطره‌ای نسبتاً کوچکی در بالا و وسط نمایشگر قرار گرفته است. به‌طورکلی، اگرچه متریال بکار رفته در گوشی‌های پوکو M3 و پوکو M5 کاملاً پلاستیکی است، اما اصلاً احساس بدی به شما دست نخواهد داد.

مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 شیائومی
مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 شیائومی

این دو گوشی از نظر ابعاد و وزن هم تفاوت چندان زیادی با یکدیگر ندارند. گوشی پوکو ام 5 با ابعاد 164×76.1×8.9 میلی‌متر و وزن 201 گرم در اختیار شما قرار می‌گیرد. این در حالی است که گوشی پوکو ام 3 با ابعاد کمی بیشتر 162.3×77.3×9.6 میلی‌متر و وزن کمتر 198 گرم عرضه می‌شود.

مقایسه پوکو M3 با پوکو M5 از لحاظ طراحی و ساخت

 

پوکو M5 پوکو M3
ابعاد 164×76.1×8.9 میلی‌متر 162.3×77.3×9.6  میلی‌متر
وزن 201 گرم 198 گرم
بدنه و ساختار پنل جلویی شیشه‌ای، پنل پشتی پلاستیکی، فریم پلاستیکی پنل جلویی شیشه‌ای، پنل پشتی پلاستیکی، فریم پلاستیکی
سیم‌کارت دو سیم‌کارته (نانوسیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by)) دو سیم‌کارته (نانوسیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by))
رنگ بندی مشکی، آبی، زرد مشکی، سبز، زرد

مقایسه Poco M5 با Poco M3 از نظر نمایشگر

همان طور که انتظار می‌رود، شیائومی در ساخت هر دو گوشی‌های پوکو M5 و پوکو M3 از نمایشگر اقتصادی IPS LCD استفاده کرده است. گوشی پوکو ام 5 دارای یک نمایشگر 6.58 اینچی با رزولوشن 1080 در 2408 پیکسل است که با نرخ نوسازی 90 هرتز، کار خود را به انجام می‌رساند. با مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 شیائومی متوجه می‌شویم که کیفیت نمایشگر این گوشی در این بازه قیمت کاملاً مناسب است و نمی‌توان از آن انتظار بیشتری داشت.

مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 شیائومی
مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 شیائومی

نمایشگر این گوشی با تراکم پیکسلی 401 پیکسل در اینچ و نسبت نمایشگر به بدنه 83.6 درصد در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این نمایشگر با 500 نیت روشنایی در حالت HBM، روشنایی زیادی در فضای باز ندارد و شاید کمی شما را از این نظر اذیت کند.

این در حالی است که گوشی شیائومی پوکو ام 3 دارای یک نمایشگر 6.53 اینچی با رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل است. این نمایشگر با نرخ نوسازی 60 هرتز، سرعت کمتری نسبت به پوکو M5 دارد. تراکم پیکسلی و نسبت نمایشگر به بدنه در این اسمارت فون به ترتیب 395 پیکسل در اینچ و 83.4 درصد است. میزان روشنایی نمایشگر این گوشی هم اندازه 400 نیت است که به دلیل IPS بودن، نمی‌توان انتظار زیادی از آن داشت.

نمایشگر هر دو گوشی کیفیت خوبی دارند و می‌توانند تا حدودی نیازهای شما را برآورده سازند. این در حالی است که گوشی پوکو M5 با روشنایی و نرخ نوسازی بیشتر، برنده میدان می‌شود و کیفیت و سرعت بهتری برای بازی‌های ویدیویی در اختیار شما قرار می‌دهد. هر دوی این نمایشگرها با استفاده از کورنینگ گوریلا گلس 3 محافظت می‌شوند.

مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 شیائومی از لحاظ نمایشگر پوکو M5 پوکو M3
نوع نمایشگر IPS LCD، نرخ نوسازی 90 هرتز،‌ روشنایی 500 نیت IPS LCD، نرخ نوسازی 60 هرتز،‌ روشنایی 400 نیت
سایز 6.58 اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه 83.6 درصد 6.53 اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه 83.4 درصد
رزولوشن 1080×2408 پیکسل، نسبت تصویر 20:9، تراکم پیکسل 401 ppi 1080×2340 پیکسل، نسبت تصویر 19.5:9، تراکم پیکسل 395 ppi
محافظ گوریلا گلس 3 گوریلا گلس 3

مقایسه پوکو M3 با پوکو M5 از نظر دوربین

همان طور که در بخش طراحی هم گفتیم، هر دوی این گوشی‌ها دارای سه دوربین هستند که کیفیت آن‌ها با یکدیگر تفاوت دارند. گوشی شیائومی پوکو M5 دارای یک سنسور واید 50 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم 1.8 است که از قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند.

مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 شیائومی
مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 شیائومی

اگرچه نمی‌توان تعریف چندانی از دوربین اصلی این گوشی کرد، اما در این بازه قیمت کاملاً مناسب است و درصورتی‌که شرایط نوری کاملاً خوب باشد، می‌توانید عکس‌های خوب با جزئیات قابل‌قبولی ذخیره کنید. این در حالی است که کیفیت تصاویر در شرایط نوری نامناسب بسیار پایین می‌آیند.

لنز 2 مگاپیکسلی ماکرو و سنسور تشخیص عمق تصویر 2 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم 2.4 هم سایر اعضای خانواده دوربین گوشی پوکو M5 محسوب می‌شوند که برای عکاسی با استفاده از آن‌ها، باید زمان نسبتاً زیادی صرف کنید. با استفاده از دوربین اصلی این اسمارت فون می‌توانید ویدیوهای 1080 پیکسل را تنها با سرعت 30 فریم در ثانیه ذخیره کنید؛ در نتیجه نمی‌توان چندان روی آن حساب کرد.

با بررسی مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 شیائومی متوجه می‌شویم که دوربین اصلی گوشی پوکو M3 دارای یک سنسور واید 48 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم 1.8 است که از قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند.

بااین‌حال، کیفیت دوربین این گوشی تعریف چندانی ندارد و هنگام عکاسی متوجه می‌شوید که عکس‌ها اصلاً شارپنس و داینامیک رنج خوبی ندارند. اما اگر بهترین شرایط نوری را پیدا کنید، شاید بتوانید عکس‌های نسبتاً خوبی بگیرید. این در حالی است که در شرایط نوری بد، کیفیت تصاویر بسیار پایین می‌آید.

مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 شیائومی

لنز 2 مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دیافراگم 2.4 و دوربین 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر با دریچه دیافراگم 2.4 هم از سایر دوربین‌های گوشی پوکو M3 محسوب می‌شوند. به‌طورکلی، عکاسی با استفاده از این دوربین‌ها هم تنها برای کارهای معمولی مناسب است و نباید چندان روی آن‌ها حساب کنید.

به بیان دیگر، می‌توان این‌گونه گفت که عکس‌های گرفته شده در این گوشی‌ها تا حد بسیار زیادی به شرایط نوری وابسته هستند. با استفاده از این اسمارت فون هم می‌توانید ویدیوهای 1080 پیکسل را با سرعت 30 و همچنین 60 فریم در ثانیه ذخیره کنید که نسبت به گوشی قبل، یک مزیت محسوب می‌شود. اگرچه در این گوشی خبری از ضبط ویدیوی 4K نیست، اما در این بازه قیمتی می‌تواند نیازهای شما را برآورده سازد.

با نگاهی به مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 شیائومی مشاهده می‌کنیم که در کمال تعجب، دوربین سلفی گوشی پوکو ام 3 بهتر از پوکو ام 5 است. یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی در گوشی پوکو M3 تعبیه شده است که با دریچه دیافراگم 2.1 به شما امکان ضبط ویدیوی 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه را می‌دهد.

مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 شیائومی

این در حالی است که دوربین سلفی گوشی پوکو M5 دارای یک سنسور واید 5 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم 2.2 است. با استفاده از این دوربین هم می‌توانید ویدیوهای 1080 پیکسل را با سرعت فقط 30 فریم بر ثانیه ذخیره کنید. به‌طورکلی، اگر شرایط نوری مناسب باشد، با استفاده از دوربین‌های این گوشی‌ها می‌توانید عکس‌های نسبتاً خوبی بگیرید.

مقایسه پوکو M3 با پوکو M5 از لحاظ دوربین پوکو M5 پوکو M3
تنظیمات دوربین
  • 64 مگاپیکسل، لنز واید، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، دیافراگم f/1.8
  • 2 مگاپیکسل، لنز ماکرو، دیافراگم f/2.2
  • 2 مگاپیکسل ماکرو، دیافراگم f/2.4
  • 48 مگاپیکسل، لنز واید، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، 2.0/1 اینچ سایز سنسور، 0.8 میکرومتر سایز پیکسل، دیافراگم f/1.8
  • 2 مگاپیکسل، لنز ماکرو، دیافراگم f/2.4
  • 2 مگاپیکسل، سنسور تشخیص عمق تصویر، دیافراگم f/2.4
قابلیت‌ها فلاش LED، پانوراما، HDR فلاش LED، پانوراما، HDR
ویدیو ضبط ویدیوی 1080 با سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط ویدیوی 1080 با سرعت 30 و 60 فریم در ثانیه
دوربین سلفی 5 مگاپیکسل، لنز واید، 5.0/1 اینچ سایز سنسور، 1.12 میکرومتر سایز پیکسل، دیافراگم f/2.2 8 مگاپیکسل، لنز واید، 4.0/1 اینچ سایز سنسور، 1.12 میکرومتر سایز پیکسل، دیافراگم f/2.1
ویدیو ضبط ویدیوی 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط ویدیوی 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه

بیشتر بخوانید:

مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 شیائومی از نظر باتری

گوشی پوکو ام 5 دارای یک باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت است که عملکرد شارژدهی نسبتاً خوبی دارد. هنگام استفاده معمولی از این اسمارت فون، می‌توانید مطمئن شوید که تا یک روز می‌تواند شارژ را در خود نگه دارد.

مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 شیائومی
مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 شیائومی

در مقابل، شیائومی یک باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت فوق‌العاده 6000 میلی‌آمپر ساعت در گوشی پوکو ام 3 قرار داده است که عملکرد شارژدهی فوق‌العاده بهتری دارد. اگر استفاده سنگینی از گوشی خود نداشته باشید، می‌توانید مطمئن باشید که تا دو روز می‌تواند به‌راحتی شارژ را در خود نگه دارد. این قابلیت در این بازه قیمتی فوق‌العاده است.

بااین‌حال، پوکو از شارژ چندان سریعی برای گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه خود استفاده نکرده است. گوشی شیائومی پوکو M3 دارای یک آداپتور 22.5 واتی است که برای رساندن آن به 100 درصد شارژ کامل، نزدیک به 2.5 ساعت زمان نیاز داریم.

گوشی شیائومی پوکو M5 دارای یک آداپتور 18 واتی است که برای فول شارژ شدن آن تقریباً به همان زمان نیاز خواهیم داشت. بااین‌حال، به‌راحتی می‌توانیم نتیجه بگیریم که گوشی پوکو M3 از نظر باتری عملکرد شارژدهی خیلی بهتری دارد.

مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 از لحاظ باتری پوکو M5 پوکو M3
باتری باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 6000 میلی‌آمپر ساعت
سیستم شارژ شارژ سریع 18 وات، 100 درصد در 2.5 دقیقه (به گفته کمپانی) شارژ سریع 22.5 وات، 100 درصد در 2.3 تا 3 ساعت

مقایسه پوکو M3 با پوکو M5 از نظر عملکرد

پردازنده مدیاتک هلیو G99 قلب تپنده گوشی شیائومی پوکو M5 است که عملکرد خیلی خوبی دارد. این تراشه 6 نانومتری برای بازی‌های سبک مناسب است.

مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 شیائومی
مقایسه POCO M5 با POCO M3

پردازنده مرکزی این گوشی هشت هسته‌ای است که شامل دو هسته Cortex-A76 با حداکثر فرکانس 2.2 گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز می‌شود. Mali-G57 MC2 هم مسئولیت پردازش گرافیکی در این اسمارت فون را برعهده دارد و عملکرد خوبی ارائه می‌دهد.

از سوی دیگر، شیائومی در گوشی پوکو M3 از تراشه اسنپدراگون استفاده کرده است. این گوشی به تراشه کوالکام اسنپدراگون 662 مجهز شده و عملکرد خوبی دارد اما برای بازی‌های سنگین مناسب نیست.

با بررسی مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 مشاهده می‌کنیم که پردازنده مرکزی این گوشی هم هشت هسته‌ای است که شامل چهار هسته Kryo 260 Gold با حداکثر فرکانس 2.0 گیگاهرتز و چهار هسته Kryo 260 Silver با فرکانس 1.8 گیگاهرتز می‌شود. مسئولیت پردازش گرافیکی این گوشی هم بر عهده Adreno 610 است.

وجه مشترک گوشی‌های پوکو ام 5 و پوکو ام 3 این است که هر دو با نسخه‌های رم 4 و 6 گیگابایتی و حافظه 64 و 128 گیگابایتی روانه بازار می‌شوند و شما می‌توانید بر اساس نیاز و هزینه خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید. اگرچه رم 6 گیگابایتی عملکرد فوق‌العاده بهتری دارد، اما قیمت آن نیز افزایش پیدا می‌کند که البته ارزشش را دارد.

مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 شیائومی
مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 شیائومی

گوشی شیائومی پوکو M5 با حافظه نوع UFS 2.2 عرضه می‌شود و عملکرد خیلی خوبی دارد. این درحالی است که نسخه 64 گیگابایتی گوشی پوکو M3 با حافظه نوع UFS 2.1 و نسخه 128 گیگابایتی هم با حافظه نوع UFS 2.2 روانه بازار می‌شوند.

نکته جالب‌توجه درباره این اسمارت فون‌ها این است که هر دو از قابلیت درگاه اختصاصی حافظه پشتیبانی می‌کنند و به همین دلیل هم اگر نیاز به فضای ذخیره اضافی دارید، اصلا نگران نباشید. با اضافه کردن کارت حافظه به این گوشی‌ها، شما می‌توانید فضای ذخیره گوشی پوکو ام 5 را تا 512 گیگابایت و گوشی پوکو ام 3 را تا 256 گیگابایت افزایش دهید. نکته مثبت پوکو M5 این است که با اندروید 12 عرضه می‌شود. درحالی‌که پوکو M3 دارای اندروید 10 است.

مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 از لحاظ عملکرد پوکو M5 پوکو M3
سیستم عامل
  • اندروید 12
  • MIUI 13 برای پوکو
  • اندروید 10
  • قابل آپدیت به اندروید 12
  • MIUI 12 برای پوکو
تراشه مدیاتک هلیو G99 (6 نانومتری) کوالکام اسنپدراگون 662 (11 نانومتری)
CPU
  • هشت هسته‌ای
  • 2 هسته‌ 2.2 گیگاهرتزی Cortex-A76 و 6 هسته 2.0 گیگاهرتزی Cortex-A55
  • هشت هسته‌‌ای
  • 4 هسته‌ 2.0 گیگاهرتزی Kryo 260 Gold و 4 هسته‌ 1.8 گیگاهرتزی Kryo 260 Silver
GPU Mali-G57 MC2 Adreno 610
درگاه حافظه MicroSDXC (شیار اختصاصی) MicroSDXC (شیار اختصاصی)
حافظه داخلی
  • رم 4 با حافظه 64 گیگابایتی
  • رم 4 با حافظه 128 گیگابایتی
  • رم 6 با حافظه 128 گیگابایتی
  • نوع حافظه UFS 2.2
  • رم 4 با حافظه 64 گیگابایتی
  • رم 4 با حافظه 128 گیگابایتی
  • رم 6 با حافظه 64 گیگابایتی
  • رم 6 با حافظه 128 گیگابایتی
  • نوع حافظه UFS 2.1 (مدل 64 گیگابایت)
  • UFS 2.2 (مدل 128 گیگابایت)

مقایسه Poco M5 با Poco M3 از نظر کیفیت صدا

یکی دیگر از تفاوت‌هایی که در مقایسه گوشی‌ های پوکو M3 و پوکو M5 مشاهده می‌شود، از نظر کیفیت صدا و اسپیکر است. گوشی پوکو ام 5 تنها از یک اسپیکر دارد و در آن خبری از اسپیکرهای استریو نیست. به همین دلیل هم در این گوشی صدا فقط از طریق اسپیکر پایین به گوش می‌رسد. بلندی صدا و کیفیت آن در این گوشی نسبتا خوب است و البته نباید از آن انتظار فوق‌العاده بالایی هم داشته باشید.

مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 شیائومی
مقایسه POCO M5 با POCO M3

این در حالی است که در مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 مشاهده می‌کنیم که گوشی پوکو M3 دارای اسپیکرهای استریو است و علاوه بر اسپیکر موجود در پایین، در بالا هم اسپیکر دیگری مشاهده می‌کنیم. برخلاف گوشی قبلی، کیفیت صدا در این اسمارت فون فوق‌العاده بالاست و می‌توانید از کیفیت و تفکیک صدای منحصربه‌فرد این گوشی لذت زیادی ببرید.

البته نکته مثبت این گوشی‌ها این است که هر دو از قابلیت جک هدفون 3.5 میلی‌متری پشتیبانی می‌کنند و به همین دلیل هم می‌توانید از هتذفری‌های سیمی استفاده کنید.

مقایسه Poco M5 با Poco M3 از لحاظ کیفیت صدا پوکو M5 پوکو M3
اسپیکر اسپیکر مونو اسپیکر استریو
جک هدفون 3.5 میلی‌متری دارد دارد
ویژگی‌ها صدای 24 بیت / 192 کیلوهرتز

مقایسه Poco M5 با Poco M3 از نظر شبکه و قابلیت‌های اتصال

لازم به ذکر است که هیچ یک از این گوشی‌ها از اینترنت سریع 5G پشتیبانی نمی‌کنند و شما باید با استفاده از اینترنت 4G به کارهای خود بپردازید. اگرچه نسخه وای‌فای آن‌ها مشابه یکدیگر است، اما بلوتوث گوشی پوکو M5 با نسخه 5.3، جدیدتر از پوکو M3 با نسخه 5.0 است.

این گوشی‌ها از دو سیم کارت پشتیبانی می‌کنند و شما می‌توانید با استفاده از دو سیم‌کارت به طور همزمان، کارهای خود را پیش ببرید. همچنین همان طور که در بخش طراحی هم توضیح دادیم، این اسمارت فون‌ها دارای حسگر اثر انگشت هستند که با دکمه پاور ادغام شده است.

مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 شیائومی
مقایسه POCO M5 با POCO M3

از دیگر قابلیت‌های این گوشی‌ها، می‌توان به مواردی مانند شتاب‌سنج، حسگر مجاورت و قطب‌نما اشاره کرد. در جدول زیر می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 از نظر اتصالات مشاهده کنید.

مقایسه Poco M5 با Poco M3 از لحاظ شبکه و قابلیت‌های اتصال پوکو M5 پوکو M3
تکنولوژی شبکه GSM / HSPA / LTE ، 4G GSM / HSPA / LTE ، 4G
سنسورها اسکنر اثرانگشت در لبه گوشی، شتاب‌سنج، قطب‌نما، سنسور مجاورت مجازی اسکنر اثرانگشت در لبه گوشی، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما، سنسور مجاورت
شبکه بی‌سیم Wi-Fi 5 (802.11ac) a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات Wi-Fi 5 (802.11ac) a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث نسخه 5.3 با A2DP، LE 5.0، A2DP، LE
GPS بله، باA-GPS ، GLONASS، GALILEO، BDS بله، با  A-GPS، GLONASS، BDS
رادیو ندارد ندارد
USB
  • USB Type-C 2.0
  • پشتیبانی از OTG
  • USB Type-C 2.0
  • پشتیبانی از OTG

مقایسه Poco M5 با Poco M3 از نظر قیمت و تاریخ عرضه

گوشی پوکو M3 در تاریخ 24 نوامبر 2020 معرفی و 27 همان ماه روانه بازار شد. در آن زمان، این گوشی با قیمت تقریبی و مقرون‌به‌صرفه 149 یورو به فروش می‌رسید و توانست نظر اغلب مخاطبان و کاربران را به سمت خود جلب کند.

مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 شیائومی
مقایسه پوکو M5 و پوکو M3 شیائومی

این در حالی است که شیائومی از گوشی پوکو M5 تقریباً یک سال بعد، یعنی در تاریخ 5 سپتامبر 2021 معرفی و 13 سپتامبر 2021 هم آن را در اختیار کاربران قرار داد و قیمت آن نزدیک به 170 یورو است.

مقایسه پوکو M5 با پوکو M3 از لحاظ قیمت و تاریخ عرضه پوکو M5 پوکو M3
تاریخ معرفی 5 سپتامبر 2021 24 نوامبر 2020
تاریخ عرضه 13 سپتامبر 2021 27 نوامبر 2020
قیمت جهانی حدود 170 یورو حدود 149 یورو

سخن نهایی

با مقایسه POCO M5 با POCO M3 می‌توان نتیجه گرفت که از نظر طراحی پوکو M5 نسبت به رقیب خود برتری دارد و همچنین از نظر نرم افزاری گوشی به روزتری است. با این حال، این گوشی در بخش‌های دوربین، اسپیکر و کیفیت صفحه نمایش عملکرد خیلی خوبی ندارد.

در مقابل، POCO M3 عملکرد شارژدهی باتری عالی، اسپیکر استریو با کیفیت، طراحی و پردازنده خوب و قیمت کمتر می‌تواند گزینه بهتری باشد.

سؤالات متداول

گوشی پوکو M5 بهتر است یا پوکو M3؟

هر یک از این گوشی‌ها قابلیت‌های منحصربه‌فرد خود را دارند و با یکدیگر متفاوت هستند. به همین دلیل هم باید بدانیم مزیت‌ها و معایب هر یک از آن‌ها چه مواردی هستند تا بتوانیم با توجه به نیاز خود، بهتر انتخاب کنیم. از این رو ما در این مقاله این دو گوشی را به طور کامل با یکدیگر مقایسه کرده و مزایا و معایب هرکدام را بیان کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید:

منبع: phonedady

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر