;
coinex

آینده روابط بین‌الملل با استخراج ارز دیجیتال تعیین می‌شود؛ به جای جنگیدن، ماین کنید!

استخراج ارز دیجیتال می‌تواند تعیین‌کننده آینده روابط بین‌الملل باشد. این ایده یک کارشناس نظامی پنتاگون است!

کتاب جدیدی از یکی از کارشناسان نظامی آمریکا منتشر شده است که در آن این ایده مطرح شده که به زودی استخراج ارز دیجیتال جای رقابت‌های تسلیحاتی و جنگ‌های سنتی را می‌گیرد. او مدعی است که صحنه رقابت به زودی به حوزه رمزارزها می‌آید.

بیشتر بخوانید: دولت آمریکا 41000 بیت‌ کوین توقیف شده در دارک وب را می‌فروشد؛ ماجرا چیست؟

استخراج ارز دیجیتال آینده بشر را رقم خواهد زد

یکی از مقامات نیروی فضایی ایالات‌متحده، توصیه‌های نظامی جسورانه‌ای برای پنتاگون دارد: «فعالیت در حوزه‌ استخراج رمزارز به‌جای جنگ.»

جیسون لوری، کارشناس ارشد نیروی فضایی که از مؤسسه‌ فناوری ماساچوست فارغ‌التحصیل شده است، پایان‌نامه‌ خود را به‌عنوان کتاب منتشر کرد که ماه گذشته به‌ پرفروش‌ترین کتاب تبدیل شد. پایان‌نامه‌ او با موضوع آینده‌ اقدامات نظامی جهانی در استخراج رمزارز، منتشر شده است.

تصویری از یک جمله روی سند آکادمیک ۴۰۰ صفحه‌ای لوری، با‌عنوان «نرم‌افزار؛ نظریه‌ای بدیع درمورد پیش‌بینی قدرت و اهمیت استراتژیک ملی بیت کوین» وجود دارد که تحلیل‌هایی درمورد آن مطرح شده است.

استخراج ارز دیجیتال آینده پشر را رقم خواهد زد

لوری در جنگ نرم، موضوع اثبات‌ کار را پیش می‌کشد، مکانیزم اجماع که زیربنای بیت کوین است و از پردازنده‌های پرقدرت برای تأیید مالکیت توکن‌های معین بهره می‌برد. به‌طور خاص، او استدلال می‌کند اگر دولت‌ها بتوانند در رقابت‌های این حوزه شرکت کنند، امکان اجتناب از رقابت‌های دیگر مثل جنگ‌های سنتی را خواهند داشت.

به گزارش فیوچریسم، شاخ‌های روی جلد کتاب لوری، استعاره‌ای است که از آن برای نمایش نوعی رقابت جهانی در حوزه‌ استخراج رمزارز میان دولت‌ها استفاده کرده است. در استعاره‌ شاخ، برنده‌ی نبردهای ماینینگ به تعداد توکن‌های از پیش‌ تعیین‌شده و همچنین انتشار بلوک‌ بعدی تراکنش‌ها دست خواهد یافت.

درحالی‌که نمی‌توان لوری را به‌دلیل تصور جهانی بدون جنگ‌های سنتی تحسین نکرد، اما مشکلی در نظریه‌ او وجود دارد؛ استخراج رمزارز در بسیاری از موارد به محیط‌زیست آسیب می‌رساند و کارشناسان از مدت‌ها قبل پیش‌بینی کرده‌اند تخریب بیشتر محیط‌زیست باعث بدتر شدن وضع خواهد شد.

بی‌شک اگر انسان‌ها به‌دلیل درگیری‌های سیاسی از کشتن یکدیگر دست بردارند، بسیار عالی خواهد بود اما اگر با همین روند به تخریب طبیعت و سیاره‌ زمین ادامه دهیم، این نوع رقابت‌ها بدون در نظر گرفتن اینکه آیا ارتش‌ها وارد حوزه‌ استخراج رمزارز خواهند شد یا خیر، به نتیجه نخواهد رسید.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما درباره استخراج ارز دیجیتال چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر