;
coinex

تخصص های مکمل حوزه شبکه و فناوری اطلاعات

حوزه شبکه و فناوری اطلاعات دارای علوم مکمل زیادی است. بسیاری عقیده دارند که آموزش علم داده پایه یادگیری مباحث فناوری اطلاعات است.

اما این جمله چقدر صحت دارد؟ آیا تنها با تکیه بر دیتاساینس می­توان در آی­‌تی و موقعیت­‌های شغلی آن موفق بود؟ چه علوم دیگری می‌توانند در این حوزه به ما کمک کنند و مکمل دانش ما باشند؟

در این مقاله همراه ما باشید تا به تمامی سوالات بالا پاسخ دهیم و در نهایت یک منبع معتبر برای فراگیری علوم مکمل آی­‌تی به شما معرفی کنیم. با ما باشید.

فناوری اطلاعات یا آی­‌تی (IT) چیست؟

Information Technology یا فناوری اطلاعات که به اختصار آی­‌تی خوانده می­شود، یک گرایش میان‌­رشته‌­ای است.

افرادی که متخصص حوزه آی­‌تی هستند با علوم نرم­‌ا‌فزار، سخت­‌افزار، تجارت الکترونیک، برنامه‌­نویسی، شبکه، تکنولوژی نوین و مدیریت آشنایی کامل دارند.

دانش متخصصین این رشته در جهت دستیابی به اهداف سازمانی خاص یا حتی اهداف شخصی ممکن است به­‌کار گرفته شود.

آی­‌تی با تکنولوژی و مدیریت گره خورده است و این 2 واژه هسته اصلی این علم به­‌شمار می­روند. این رشته را می­توان هم به­‌صورت آکادمیک و دانشگاهی و هم به­‌صورت آزاد آموخت.

برای رشته آی­‌تی باید چه تخصصی داشته باشیم؟

همانطور که پیش­تر توضیح داده ­شد، فناوری اطلاعات یک علم میان­‌رشته‌­ای است و علوم مختلف دیگری از آن دخیل هستند. اما به­‌طور کلی با توجه به هدف فناوری اطلاعات می­توان مجموعه­‌ای از مهارت­‌ها را برای یک متخصص آی­‌تی مشخص کرد.

متخصص آی­‌تی باید بتواند ارتباط خوبی با دیتاساینس یا همان علم داده برقرار کند. داده و دیتا از کلیدواژه­‌های آی­تی هستند و نمی­توان از آنها چشم‌­پوشی کرد. آموزش علم داده یکی از مهم­ترین آموزش­‌های این حوزه است. متخصصین باید با زیرساخت­‌های سازمانی نیز آشنا باشند.

زیرساخت‌­ها و سخت‌­افزار­ها به پشتیبانی فنی نیاز خواهند داشت. تجهیزاتی مانند سرور­ها و روتر­ها و دیگر سیستم­‌ها توسط متخصص آی­‌تی باید پشتیبانی شوند.

معروف­ترین موقعیت­های شغلی فناوری اطلاعات کدامند؟

افراد مختلف می­‌توانند در موقعیت­‌های متنوعی برای فناوری اطلاعات مشغول به فعالیت شوند. در ادامه ما معروف­ترین این پوزیشن‌­ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • متخصص پشتیبانی کامپیوتری: متخصصان این رشته وظیفه عیب­‌یابی­‌های سخت‌­افزاری و نرم­‌افزاری را خواهند داشت. آنها می­توانند به افراد ارشد مجموعه خود برای توسعه و بهبود زیرساخت­ها کمک کنند. در صورت بروز هرگونه اشکال فنی چنین افرادی مسئولیت پشتیبانی را خواهند داشت.
  • تحلیل­گر امنیت اطلاعات: امنیت شبکه­‌های کامپیوتری سازمان و توسعه ترفند­های امنیتی به­ عهده چنین فردی است. او باید بتواند با ارزیابی­های مختلف سطح امنیتی سازمان را بالا ببرد.
  • مدیر سیستم­های شبکه: چنین افرادی بر روی عملکرد یک شبکه، امنیت آن و جنبه کلی سیستم متمرکز هستند و مسئولیتش را به­عهده دارند
  • تحلیل­گر سیستم کامیپوتری: معمولا چنین افرادی در پس­زمینه مشغول به ­کار هستند. آنها این قابلیت را دارند که علم آی‌­تی خود را با دیگر کسب­وکار­های هوشمند تطبیق دهند.

تخصص­های مکمل فناوری اطلاعات چه مواردی هستند؟

در حوزه شبکه و فناوری اطلاعات علاوه‌بر مواردی که پیش­تر توضیح داده­ شد، علوم دیگری نیز هستند که باید به آنها توجه کرد. این علوم را می­توان به­ نوعی تخصص‌­های فراموش­شده آی­‌تی یا مکمل دانست.

به‌­کمک چنین علومی می­توان دانش موجود را توسعه داد و از آن استفاده بهتر و بهینه­‌تر کرد. در 3 مورد از این علوم مکمل را به شما معرفی خواهیم کرد.

علم داده

آموزش علم داده یکی از مهم­ترین بخش­‌های آی‌­تی است. دیتا و آی‌­تی از یکدیگر جدا نیستند و رابطه تنگاتنگی با یکدیگر دارند.

Data Scientist شامل زیرمجموعه‌­های زیادی از جمله مصورسازی، دسته­بندی، پردازش زبان طبیعی، یادگیری عمیق، خوشه­‌بندی و دیگر مهارت­‌ها می­شود. افرادی که به حوزه آتی علاقه‌­مند هستند باید اطلاعات کاملی از علم داده داشته باشند و مباحث مختلف آن را فرا بگیرند.

آموزش علم داده

برای ورود به بهترین دوره آموزش علم داده به زبان فارسی از مهندس تقندیکی اینجا کلیک کنید

بهترین کار برای یادگیری داده استفاده از دوره­های جامع آموزش علم داده است که توسط آموزشگاه‌­های مختلف برگزار می­‌شود.

ویپ (VoIP)

ویپ مخفف عبارت Voice Over IP بوده که به معنی صدا بر روی شبکه­‌های کامپیوتری است. به‌عبارت دیگر این تکنولوژی از زیرساخت شبکه­های کامپیوتری استفاده می­کند تا ارتباط صوتی را بر روی شبکه برقرار سازد.

این تکنولوژی می‌­تواند جایگزین سانترال­های سنتی شود. VoIP تمامی امکانات سانترال داخلی را ارائه می­‌دهد و از طرفی دیگر محدودیت‌های سانترال آنالوگ را ندارد.

آموزش ویپ

برای ورود به بهترین دوره آموزش ویپ به زبان فارسی از مهندس صبری ، اینجا کلیک کنید

این تکنولوژی یکی از علومی است که متخصصین آی­‌تی می­توانند به­راحتی فرا بگیرند و مکمل دانش خود کنند. برای آموزش ویپ نیز دوره‌های زیادی وجود دارد که می­‌توان از آنها استفاده کرد.

اینترنت اشیاء (IOT)

علم اینترنت اشیاء نسبت به دیگر علوم شناخته­‌شده‌­تر است و افراد مختلف درباره آن اطلاعت محدودی دارند یا دست­‌کم چیز­هایی راجبش شنیده‌­اند.

یکی از ویژگی­‌های اینترنت اشیاء این است که برای یادگیری آن به هیچ پیش­‌زمینه خاصی در حوزه برنامه‌­نویسی یا شبکه به­صورت تخصصی نیاز نیست. دوره­‌های آموزش اینترنت اشیا بسیارند و در سطح اینترنت می­توان موارد زیادی را یافت.

آموزش اینترنت اشیا

برای ورود به بهترین دوره آموزش اینترنت اشیا به زبان فارسی در این لینک کلیک کنید

دانشجویان این مبحث را معمولا با شناخت الفبا و معماری اینترنت اشیاء شروع می­کنند و سپس به سراغ مباحث تخصصی­‌تر مانند استفاده از سنسور­های مختلف، پروژه­‌های ردیاب و دیگر موارد می‌روند و بحث را به پایان می­رسانند.

تخصص­‌های معرفی­‌شده را چگونه فرا بگیریم؟

همانطور که گفته­شد شما می­توانید از آموزشگاه­های آنلاین معتبر همانند توسینسو کمک بگیرید. توسینسو تمامی دوره­هایی که معرفی­شد را با بهترین کیفیت برگزار می­کند و اساتید بین­المللی در این آموزشگاه مشغول به­تدریس علوم مختلف مکمل آی­‌تی هستند.

اگر قصد شرکت در یک دوره آموزش علم داده، اینترنت اشیاء یا هر دوره دیگر مرتبط با آی­‌تی را دارید، باید بگوییم که توسینسو بهترین منبع فارسی برای این کار است. دوره­های این آموزشگاه همراه با مدرک معتبر قابل استعلام خواهند بود.

شما می­توانید پیش از خرید دوره بخشی از دوره را به­صورت رایگان ببینید و سطح آن را بسنجید. نکته قابل توجه این است که با وجود ویدیویی­بودن آموزش شما همواره به استاد دسترسی خواهید داشت و می­توانید رفع اشکال کنید.

جمع‌بندی

آموزش علم داده، VoIP و دیگر علوم که در مقاله گفتیم همگی از تکمیل­کننده­های آی­‌تی هستند. افراد متخصص در این حوزه باید علوم مختلفی را به‌عنوان علوم مکمل فرا بگیرند و سطح دانش خود را بالا ببرند.

فناوری اطلاعات یک دانش میان­رشته­ای است و ارتباط زیادی با دیگر علوم کامپیوتری دارد. برای یادگیری این علوم مکمل می­توان از دوره­های مختلف آموزشی بر بستر اینترنت استفاده کرد.

یکی از بهترین آموزشگاه­ها برای یادگیری توسینسو است. برای نام­نویسی در دوره­های این آموزشگاه و کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره­ها کافی­است به وبسایت این مجموعه مراجعه بفرمایید. ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر