;
coinex

افت سوددهی سامسونگ به کمترین میزان در 14 سال اخیر؛ سقوط کره‌ای‌ها نزدیک است؟

افت تقاضای جهانی تراشه و کاهش تمایل مصرف‌کنندگان به خرید باعث ثبت بیشترین میزان افت سوددهی سامسونگ طی 14 سال اخیر برای غول کره‌ای شده است.

سامسونگ به‌طور رسمی پیش‌بینی کرده بود که میزان سوددهی این شرکت در سه‌ماهه اول سال 2023 در قیاس با مدت مشابه در سال گذشته میلادی، 96 درصد کاهش یابد. به‌نظر نیز پیش‌بینی افت سوددهی سامسونگ به علت کاهش سود عملیاتی سامسونگ، افت تقاضا برای تراشه‌ها در طی ماه‌های گذشته رنگ حقیقت به خود بگیرد.

براساس پیش‌بینی‌ها، سامسونگ طی سه‌ماهه اول سال جاری میلادی چیزی بالغ بر 454.9 میلیون دلار سود عملیاتی شناسایی کرده که در قیاس با رقم 10.7 میلیارد دلاری در سه ماهه اول سال 2022، کاهش محسوس و عجیبی را تجربه کرده است. همچنین درآمد این غول فناوری کره جنوبی به 47.77 میلیون دلار رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افت 19 درصدی کسب کرده است. از طرفی سامسونگ جزئیاتی در مورد سود خالص خود منتشر نکرده و انتظار می‌رود اطلاعات بیشتر در این موضوع در هفته‌های آینده اعلام شود.

بیشتر بخوانید: این گوشی‌های سامسونگ به سادگی و از راه دور هک می‌شوند! [+فهرست]

افت سوددهی سامسونگ در سه ماهه اول سال 2023 چشمگیر بوده است!

باوجود اینکه واحد موبایل سامسونگ موفق به ارائه کمکی بزرگ در زمینه به افزایش سود این شرکت شده است؛ اما در بخش تولید تراشه شاهد ضرر این شرکت بوده‌ایم. فروش خوب سری گلکسی S23 در کشورهای اروپایی همراه با کره و آمریکای شمالی از علل اصلی سوددهی بخش موبایل سامسونگ بوده؛ درحالی که بیشتر رقبای چینی، کاهش فروش شدیدی را در مدت مشابه، داشته‌اند. حوزه نمایشگر سامسونگ نیز با توجه به فروش پنل‌های OLED به اپل و بهره‌گیری از آن‌ها در گوشی‌های هوشمند خود این شرکت، موفق به کسب سود قابل توجهی شده است.

افت سوددهی سامسونگ

از طرفی بخش تولید تراشه که بالاترین سهم از میزان سوددهی سامسونگ در طی سال‌های اخیر را داشته و در طول سه‌ماهه اول 2023، ضرر 3.03 میلیون دلاری را متحمل شده است. این برای نخستین بار برای بخش مذکور طی 14 سال اخیر بوده که کاهش سوددهی را تجربه می‌کند و از مهم‌ترین علل آن باید به کاهش تقاضا برای تراشه‌ها به دلیل افت فروش حافظه‌های DRAM و SSD اشاره داشت. همچنین ادعا شده که به علت رکود اقتصادی جهانی، حتی میزان فروش وسایل خانگی هم از این مسئله در امان نبوده و مصرف‌کنندگان تمایل کمتری به خرید نسبت به قبل، از خود بروز می‌دهند.

همینطور شرکت‌های بزرگ تقاضای خود برای خرید تراشه به‌منظور توسعه زیرساخت‌های ابری را کاهش داده‌اند؛ بااین‌حال سامسونگ همچنان به ارائه تولیدات خود در ماه‌های گذشته تداوم بخشیده و همین امر، منجر به پیشی گرفتن میزان عرضه از تقاضا شده است. رقبای اصلی سامسونگ در صنعت تراشه همچون Micron و SK Hynix نیز ضررهای مالی شدیدی را تجربه کرده‌اند. آخرین باری که سامسونگ در چنین شرایطی قرار داشت در سه‌ماهه اول سال 2009 بود که از تاثیرات بحران اقتصادی 2008 به‌شمار می‌آمد. درحال‌حاضر مسئولین این شرکت اعلام کرده‌اند که تولید تراشه خود را کاهش خواهند داد تا از افت بیشتر قیمت حافظه جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص افت سوددهی سامسونگ در سه ماهه اول سال 2023 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر