;
coinex

سامسونگ گوشی های اقتصادی خود را به قابلیت رهگیری پرتو مجهز می‌کند

باتوجه به بهره‌گیری از معماری AMD RDNA در پردازنده‌های گوشی های اقتصادی جدید سامسونگ قابلیت رهگیری پرتو Ray-Tracing در آن‌ها عرضه خواهد شد.

از سال‌ها پیش سامسونگ در تلاش برای ارتقای تراشه‌های سری اگزینوس بوده است. این سیستم-روی-چیپ‌ها (SoC) در مقابل رقبا عملکرد ضعیف‌تری به ثبت رسانده و به همین جهت بسیاری از کاربران سامسونگ در سراسر دنیا گزارش‌هایی در خصوص ضعف شدید قدرت پردازشی گوشی‌های مجهز به تراشه‌های اگزینوس نسبت ‌به گوشی‌های مجهز به سیستم-روی-چیپ‌های اسنپدراگون ارائه کرده‌اند. البته غول فناوری کره‌ جنوبی هیچوقت تسلیم نشد و همچنان به روند توسعه‌ تراشه‌های اختصاصی اگزینوس تداوم بخشید و حالا براساس شایعات اخیر به‌نظر قابلیت جذاب رهگیری پرتو (Ray-Tracing) را در نسخه‌های رده‌پایین این پردازنده‌ها یعنی در گوشی های اقتصادی به ارمغان خواهد آورد.

بیشتر بخوانید:  پیش نیاز نصب ویندوز 12 فاش شد؛ از اجبار SSD تا حداقل 8 گیگابایت رم!

قابلیت رهگیری پرتو در گوشی های اقتصادی سامسونگ

به گزارش WccfTech، پشتیبانی از رهگیری پرتو در تراشه‌های پایین‌رده‌ اگزینوس خبر بسیار مثبتی برای تمامی گوشی‌های سری گلکسی A خواهد بود زیرا این خانواده از محصولات سامسونگ، فروش بسیار بالایی در میان متقاضیان داشته و بسیاری از آن‌ها مجهز به تراشه‌های اگزینوس خواهند بود. حالا با افزودن پردازنده‌ گرافیکی قدرتمند به گوشی های اقتصادی این برند باید منتظر افزایش محبوبیت محصولات مذکور برای بیشتر خریداران باشیم.

گوشی های اقتصادی
گوشی های اقتصادی

فناوری رهگیری پرتو، به عنوای یکی از پرکاربردترین فناوری‌های گرافیکی سال‌های اخیر به حساب می‌آید و حالا به تدریج راه خود را در گوشی‌های هوشمند پیدا کرده است. اگزینوس 2200 نخستین سیستم-روی-چیپ اختصاصی سامسونگ بود که با گرافیک RDNA 2 AMD ارائه شد و براساس گزارش‌های اخیر این قابلیت احتمالاً به تراشه‌های رده‌پایین بعدی شرکت کره‌ای هم وارد خواهد شد.

بااین‌حال فعلاً نمی‌توان به‌طور قطعی نسبت به پشتیبانی سامسونگ از رهگیری پرتور در نسخه‌های رده‌پایین تراشه‌های اگزینوس صحبت کرد. به‌هرحال در صورت طی کردن مراحل نهایی چنین تصمیمی، قطعاً سایر شرکت‌های سازنده‌ گوشی‌های هوشمند اقتصادی هم به ‌فکر افزایش توان گرافیکی محصولات خود با استفاده از چنین فناوری‌هایی خواهند افتاد.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص گوشی های اقتصادی سامسونگ مجهز به قابلیت رهگیری پرتو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر