coinex
راهنمای خرید تکراتو

دوو چگونه بازار لوازم خانگی ایران را تحت تاثیر قرار داد؟

استفاده از لوازم خانگی آن‌قدر آسان شده که با فشار چند دکمه می‌توانیم کارهایمان را انجام دهیم و نگران هدر رفتن وقتمان نباشیم. از صبح که بیدار می‌شویم از چای‌ساز و یخچال و اجاق گاز و مایکروویو و دیگر لوازم آشپزخانه استفاده می‌کنیم و تا شب حتی به این موضوع فکر نمی‌کنیم که چندین بار از این وسایل بهره برده‌ایم.

اما همیشه هم این طور نبوده است. مردم سراسر جهان تقریباً در اواسط قرن نوزدهم میلادی وسایل خیلی کمی داشتند و در طول انقلاب صنعتی و استفاده از برق، تولید انبوه لوازم خانگی جان گرفت. داشتن برق، آب لوله‌کشی و گاز باعث شد که افراد به فکر ساختن وسایل جدیدی مثل جاروبرقی، تلویزیون، ماشین لباس‌شویی، فر، اجاق‌گاز و رادیو بیفتند. جالب است بدانید که بیشتر این وسایل تا اواسط قرن بیستم در دسترس عموم قرار نداشت و فقط عده معدودی از آن‌ها استفاده می‌کردند.

دوو در دهه 80 کار خود را در ایران شروع کرد و نمایندگی خود را به ثبت رساند. این برند مشهور کره‌ای پس از اعمال تحریم‌های ناعادلانه در صنعت لوازم خانگی نیز در ایران ماند و پس از آنکه تحریم‌ها مانع از واردات قطعه به ایران شد، قطعات و لوازم را در داخل ایران تولید کرد.

ورود به عصر تکنولوژی

پس از گذشت از آن دوره به عصر جدیدی رسیدیم که عصر تکنولوژی نام گرفت. در ربع قرن گذشته، ظهور وسایل الکترونیکی چنان شدت یافت که صنعت لوازم خانگی نیز تحت‌تأثیر آن با تحولاتی باورنکردنی روبه‌رو شد. لوازم خانگی لمسی شدند و صفحه‌های نمایش در آن‌ها به کار گرفته شد. برخی از این لوازم با بلوتوث از طریق گوشی قابل تنظیم هستند و انتظار می‌رود که هوش مصنوعی در این وسایل باعث ایجاد تحول عظیم‌تری در آن‌ها شود.

در ایران نیز مانند بسیاری از کشورهای دیگر تحولات شگرفی به وجود آمد. تاریخچه لوازم خانگی در ایران به شرکت ارج بازمی‌گردد. حتماً نام ارج را روی لوازم خانگی قدیمی خانه‌ مادر یا مادربزرگتان دیده‌اید. این کارخانه در سال 1316 کار خود را شروع کرد. اما ارج تنها کارخانه‌ای نبود که در ایران شکل گرفت. پس از گذشت چندین سال برندهایی چون بوش، سامسونگ، ال‌جی و دوو هم راه خود را در ایران پیدا کردند و در میان این برندها، دوو بود که توانست مدیریت برند و تکنولوژی کره‌ای را بومی‌سازی کرد.

دوو در دهه 80 کار خود را در ایران شروع کرد و نمایندگی خود را به ثبت رساند. این برند مشهور کره‌ای پس از اعمال تحریم‌های ناعادلانه در صنعت لوازم خانگی نیز در ایران ماند و پس از آنکه تحریم‌ها مانع از واردات قطعه به ایران شد، قطعات و لوازم را در داخل ایران تولید کرد.

در سال 93 با سرمایه‌گذاری‌ 20 تا 30 میلیون‌ دلاری پلتفرم‌های داخلی با انتقال کامل تکنولوژی طراحی یخچال ساید‌بای‌ساید و ماشین لباس‌شویی را انجام داد و پس از سال 97 نیز قطعات دیگر از کره وارد نشد و قراردادی 7 ساله در مورد انتقال تکنولوژی کامل با شرکت دوو بسته شد.

ورود دوو به بازار لوازم خانگی ایران

شرکت دوو که به خاطر خودروهای خود در آن دوره بر سر زبان‌ها افتاده بود، حالا با ورود به بازار لوازم خانگی نیز خودی نشان داد. پس از ثبت نمایندگی، استقبال بی‌نظیری از محصولات لوازم خانگی این برند کره‌ای شد. نمایندگی دوو در مسیر پرفراز و نشیب خود در ایران با تحریم‌هایی روبه‌رو شد که همین امر باعث شد تا مدیران دست به کار شده و با شرکت مادر وارد مذاکره شوند و آنان را قانع کنند که بومی‌سازی به‌صورت کامل انجام شود. در سال 93 نیز سرمایه‌گذاری‌ 20 تا 30 میلیون‌ دلاری در تحقیق و توسعه باعث شد در مدت سه سال پلتفرم‌های داخلی با انتقال کامل تکنولوژی از کره طراحی شوند و یخچال ساید‌بای‌ساید و ماشین لباس‌شویی توسط طراحان ایران طراحی شود. پس از سال 97 نیز قطعات دیگر از کره وارد نشد و قراردادی 7 ساله در مورد انتقال تکنولوژی کامل با شرکت دوو بسته شد. (در اوایل ساخت قطعات، شرکت دوو در کره سخت‌گیری‌های زیادی برای ساخت قطعات می‌کرد. ولی پس از آنکه از کیفیت قطعات داخل ایران اطمینان پیدا کرد، ساخت قطعات را به ایران سپرد.)

نمایندگان دووی کره نکات لازم را به مهندسان و طراحان ایرانی آموزش دادند. تا جایی که طراحی محصولات دوو در ایران با همکاری «گروه انتخاب» جانی تازه گرفت. پس از رفتن سایر شرکت‌های تولیدکننده‌ لوازم خانگی از ایران، دوو همچنان کار خود را ادامه داد و در تولید انبوه محصولات به بازار لوازم خانگی ایران رونق بخشید.

دوو به متخصصان ایرانی اعتماد کرد و نتیجه اعتماد این شرکت آن شد که محصولاتی ارائه شوند که از هر لحاظ توانایی رقابت با محصولات خارجی را داشته باشند. کیفیت ارائه شده در محصولات دوو و طراحی چشمگیر لوازم خانگی باعث شده که مشتری با اطمینان خاطر این محصول را خریداری کند.

.

پایان رپورتاژ آگهی

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (5 نظر)

    یخچال ماشین لباس شویی تلویوزن میخواهم

    پاسخ

    واقعا محصولات دوو ایران قابل مقایسه با ال ج وسامسونگ نیست لطفا بزرگنمایی نکنید از روی بدنه ومتریال به کاررفته درداخل یخچال وفریزر به راحتی می توانید تفاوت رااحساس کنید.من از خریدم واقعا پشیمان هستم.

    پاسخ

    قطعات بنجل چینی به اسم کره ای تو مورچه خورت من بار می‌بردم و شرکت اسنوا و دوو با هم هستن و مال کله گنده هاست که شرکت‌های ال‌جی سامسونگ و بوش و غیره رو خودشون تحریم کردن که وارد نشه تا بتونن سر ملت رو با قیمت‌های نجومی ببرن و پولای کلان به جیب بزنن و دولت هم بهشون خیلی مزایا داده جنس اروپایی یا آمریکایی بیاد کسی جنس چینی یا آسیایی دوو اسنوا رو محل سگ هم نمیزارن شما مردم رو بیچاره کردید که خودتون باعث این تحریم‌ها شدید وگرنه با مردم باشه با کل دنیا میرن تو ارتباط

    پاسخ

    آره باید هم بازار تو دستش باشه وقتی دو شرکت کره ای رو کنار گذاشتن ال جی و سامسونگ
    رو به پسرفت

    پاسخ

    دوو کجا بود
    بابا همین مورچه خورت اصفهان دارند یه مشت قطعه چینی با ایرانی بونجول سرهم می‌کنند میدند دست مردم کره خخخخخخخخخ

    پاسخ