;
coinex

افشای دسترسی کارمندان تسلا به ویدیوها و تصاویر مالکان خودروها ؛ جنجال جدیدی برای ایلان ماسک!

براساس افشاگری 9 کارمند تسلا، به‌نظر این کمپانی امکان دسترسی کارمندان تسلا به ویدیوها و تصاویر مالکان خودروها و اشتراک‌گذاری آن‌ها را فراهم می‌کرده است.

به گزارش فوربس، طی افشاگری اخیر کارمندان سابق تسلا مشخص شده که تصاویر و ویدئوهای خصوصی مالکان خودروهای این شرکت ضمن ثبت توسط دوربین‌ها، میان کارکنان به اشتراک گذاشته می‌شده است، حال آنکه چنین امری بر خلاف قوانین حریم خصوصی شرکت بوده است.

این گزارش به جنجال‌های مربوط به ویژگی‌های فناورانه گوناگون خودروهای تسلا می‌افزاید. براساس گزارش نشریه رویترز میان سال‌های 2019 تا 2022 میلادی دسترسی کارمندان تسلا به ویدیوها و تصاویر مالکان خودروها از طریق یک سیستم پیام‌رسان داخل شرکتی به اثبات رسیده است.

بیشتر بخوانید: فروش موفق خودروهای تسلا در سه ماهه اول 2023؛ رکورد قبلی شکسته شد

افشای دسترسی کارمندان تسلا به ویدیوها و تصاویر مالکان خودروها

خودروهای تسلا به شکلی طراحی شده‌اند تا هرگونه تصادف رانندگی را به ثبت برسانند و افزون‌بر‌آن از قابلیت‌های اتو پایلوت و پارک خودکار هم برخوردارند. این شرکت صدها کارمند تحت استخدام خود دارد که وظیفه آن‌ها برچسب‌گذاری تصاویر ثبت شده بوده تا سیستم خودروهای شرکت توانایی شناسایی موانع معمول را داشته باشد.

براساس اعلام وب‌سایت شرکت، دوربین‌های مذکور جهت ثبت ویدئو و تصاویر از اطراف خودرو تنها هنگامی روشن خواهند شد که وسیله نقلیه روشن باشد. اما طبق اعلام یکی از کارمندان سابق تسلا، برخی تصاویر و ویدئوها زمانی که خودرو پارک و خاموش بوده، به ثبت رسیده‌اند.

دسترسی کارمندان تسلا به ویدیوها و تصاویر مالکان خودروها

در این افشاگری از سوی 9 کارمند سابق تسلا مشخص شده که در این ویدئوها و تصاویر گاه فرزندان مالک و حریم خصوصی افراد قابل تشخیص بوده و در برخی موارد موقعیت مکانی آن‌ها هم حتی افشا شده است. تعدادی از این تصاویر بعدها به میم‌هایی (meme) از سگ‌های مالکان خودروها و علایم جاده‌ای مضحک مبدل گشته است. تعداد دیگری از تصاویر هم دربرگیرنده تصادفات جاده‌ای بوده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص افشای موضوع دسترسی کارمندان تسلا به ویدیوها و تصاویر مالکان خودروها چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر