;
coinex

واکسن‌های سرطان و بیماری‌های قلبی مدرنا تا 2030 عرضه می‌شوند

واکسن‌های سرطان و بیماری‌های قلبی مدرنا تا سال 2030 روانه بازار خواهند شد. این شرکت داروسازی از روند عرضه این واکسن‌های mRNA تا پایان دهه جاری اطمینان دارد.

به گزارش گاردین، دانشمندان شرکت مدرنا ادعا دارند که با استفاده از واکسن‌های جدید در برابر انواع بیماری‌ها ازجمله سرطان مصونیت ایجاد خواهد شد. لازم به ذکر است که بیماری‌های قلبی و سرطان ازجمله مهم‌ترین عوامل مرگ‌ومیر در آمریکا محسوب می‌شوند. حالا واکسن‌های سرطان و بیماری‌های قلبی مدرنا به ادعای این شرکت توانایی نجات زندگی میلیون‌ها نفر را دارد.

انتظار شرکت مدرنا این است که واکسن‌های mRNA بتوانند تا پایان دهه جاری میلادی آماده شوند و از طریق آن‌ها آمار تلفات این بیماری‌ها را به‌طور چشمگیری کاهش دهند. این شرکت از روند عرضه واکسن‌های جدید خود تا سال 2030 جهت مصرف عمومی اطمینان دارد.

نتایج بررسی‌های مدرنا حاکی از آن است که این واکسن‌ها از پتانسیل‌های فراوانی برخوردارند. به عقیده محققان موفقیت واکسن‌های ویروس کرونا منجر به تسریع روند تولید سایر واکسن‌ها به طرز شگفت‌آوری شده است.

بیشتر بخوانید: امکان درمان سرطان خون با پیوند مدفوع

عرضه عمومی واکسن‌های سرطان و بیماری‌های قلبی مدرنا تا سال 2030

دکتر «پاول برتون»، مدیر ارشد داروسازی مدرنا در این راستا بیان داشته است: «فکر می‌کنم بتوانیم واکسن‌های سرطان شخصی‌سازی‌شده را برای انواع مختلف تومورها به مردم سراسر دنیا ارائه کنیم.» به ادعای وی امکان استفاده از فناوری mRNA جهت درمان بیماری‌های نادری که پیش‌تر درمان‌ناپذیر بودند نیز وجود دارد. برتون افزود: «فکر می‌کنم 10 سال دیگر به جهانی خواهیم رسید که واقعاً می‌توانیم منشأ ژنتیکی بیماری‌ها را تشخیص دهیم و با کمک فناوری‌های مبتنی بر mRNA به‌شکلی نسبتاً ساده ژن‌ها را ویرایش و اصلاح کنیم.»

واکسن‌های سرطان و بیماری‌های قلبی مدرنا

طی روش مذکور به‌طور نمونه برای درمان سرطان، پزشکان ابتدا اقدام به نمونه‌برداری از تومورها می‌کنند و ضمن ارسال آن به آزمایشگاه جهت بررسی دنباله ژنتیکی سلول‌ها اقدام به شناسایی جهش‌های سلولی‌ سرطان خواهند کرد. سپس در مرحله بعدی یک الگوریتم ماشینی جهش‌هایی را که علت رشد سرطان هستند را مورد شناسایی قرار می‌دهد. در همان موقع دانشمندان پیام‌رسان RNA یا mRNA را خواهند ساخت و از آن به‌منظور درمان فرد بهره خواهند برد.

بااین‌حال، دانشمندان ضمن اعلام هشداری از هدر رفتن این پیشرفت‌ها در صورت عدم انجام سرمایه‌گذاری لازم در این حوزه خبر داده‌اند. طبق اعلام برتون مطالعات اخیر حاکی از آن است که فناوری mRNA نه‌تنها جهت درمان بیماری‌های عفونی، بلکه برای بیماری‌های قلبی-عروقی، بیماری‌های خودایمنی، سرطان و بیماری‌های نادر نیز کاربردی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ساخت واکسن‌های سرطان و بیماری‌های قلبی مدرنا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر