;
coinex

رادیو عمومی ملی آمریکا توییتر را ترک می‌کند!

بالاخره پس از جنجال‌های فراوان میان رادیو عمومی ملی آمریکا و توییتر، مسئولین این رسانه آمریکایی سرانجام تصمیم ترک این شبکه اجتماعی را اعلام کردند.

توییتر طی ماه‌های گذشته کشمکش‌های فراوانی با رسانه‌های مختلف ازجمله نیویورک تایمز را تجربه کرده است و به نظر قصد پایان بخشیدن به این ماجراها را نیز نداشته باشد. طی یکی از این اتفاقات پس از هفته‌ها جنجال میان رادیو عمومی ملی آمریکا (NPR) و توییتر بر سر برچسب درج‌شده در کنار نام رسانه مذکور در این شبکه اجتماعی، مسئولین NPR تصمیم به عدم استفاده از توییتر برای انتشار محتوای خود گرفته‌اند.

این در حالی است که ایلان ماسک طی هفته‌های گذشته بحث‌های جنجال‌برانگیز بسیاری با رسانه‌ها داشته؛ به‌گونه‌ای که در واکنش به خبرنگار BBC درباره احتمال پخش اطلاعات نادرست و شایعات در توییتر به علت حذف تیک آبی حساب‌های کاربری و اعطای آن‌ها به اکانت‌های پولی، بیان داشت که درواقع خود رسانه‌ها باعث دامن زدن به پخش اطلاعات غلط می‌شوند و آن‌ها به هیچ عنوان مسئولیت نقش خود را نمی‌پذیرند.

از طرفی نشریه مشهور نیویورک تایمز نیز در خبری اعلام کرد که هیچگاه رضایت به پرداخت مبلغ 1000 دلار در ماه جهت دریافت تیک آبی سازمانی نخواهد داد، این نشریه بنابراین در ادامه شاهد حذف تیک آبی رایگان خود بود؛ درحالی‌که چنین امری تاکنون برای هیچ حساب کاربری دیگری رقم نخورده است.

بیشتر بخوانید: همکاری جدید توییتر با eToro؛ تسهیل خرید سهام و ارز دیجیتال در توییتر

ترک توییتر توسط رادیو عمومی ملی آمریکا

اخیراً توییتر برچسب «رسانه وابسته به دولت» را در کنار نام برخی از رسانه‌ها اعم از نهادهای فعال در کشورهای چین و روسیه درج کرده است؛ علت هم اینکه باتوجه به اینکه این‌ها کشورهایی هستند که اغلب نظارت شدیدی روی رسانه‌ها اعمال می‌کنند و لذا به‌طور معمول مطالب منتشرشده در رسانه‌های آن‌ها، درواقع دیدگاه‌های حاکمیتی و غیرمستقل را بازتاب می‌دهند.

درهمین‌راستا قرارگیری همین برچسب در کنار نام حساب کاربری رادیو عمومی ملی، منجر به ایجاد خشم مسئولین این رسانه‌ شد و آن‌ها در پاسخ به این اقدام توییتر، توقف انتشار توییت را از اوایل ماه جاری میلادی اعمال کردند. مسئولین BBC نیز از ایلان ماسک درخواست حذف چنین برچسبی از نام اکانت این رسانه را اعلام کرده بودند.

رادیو عمومی ملی آمریکا

به ادعای مسئولین NPR این رسانه به‌طور خصوصی و غیرانتفاعی اداره شده و تیم تحریریه آن کاملاً مستقل از دولت ایالات متحده عمل می‌کند. همین نگرش باعث شد که توییتر برچسب قبلی را حذف و برچسب جدیدی تحت عنوان «تأمین مالی توسط دولت» را در کنار نام این رسانه قرار دهد.

این امر بار دیگر بازخورد منفی مسئولان را به دنبال داشت؛ از این جهت که به زعم آن‌ها چنین عبارتی دقیق نبوده و تنها 1 درصد از بودجه 300 میلیون دلاری رادیو عمومی ملی آمریکا در سال از سوی دولت آمریکا تأمین می‌شود. لازم به ذکر است که شرکت «پخش عمومی ایالات متحده» در قالب کمک به ترویج محتوای مستقل، اقدام به تأمین مبلغ جزئی از هزینه رسانه‌های فعال در این کشور می‌کند و NPR هم شامل چنین کمک مالی می‌شود.

درحال‌حاضر مدیرعامل NPR بالاخره پس از چندین هفته سکوت خود را شکست و از قصد این رسانه برای عدم انتشار هیچ محتوایی در حساب کاربری رسمی آن در توییتر، خبر داد. وی اعلام کرده که مجوز انتشار محتوای تولیدشده از سوی رادیو عمومی ملی را در پلتفرمی که در پی خدشه به اعتبار آن‌هاست و به استقلال تحریریه نهاد مذکور احترام نمی‌گذارد را نمی‌دهد. به همین جهت به نظر دیگر نباید شاهد فعالیت NPR در توییتر باشیم و احتمالاً تعداد دیگری از رسانه‌ها هم به‌زودی اقدام مشترکی جهت مخالفت با سیاست‌های جدید توییتر بروز خواهند داد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ترک توییتر توسط رادیو عمومی ملی آمریکا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر