coinex
راهنمای خرید تکراتو

چت بات ChatGPT با پیش‌بینی بازار سهام شما را ثروتمند می‌کند!

چت بات ChatGPT می‌تواند با پیش‌بینی بازار سهام شما را ثروتمند کند و شاید یکی از کاربردی‌ترین بخش‌های این فناوری جدید همین باشد!

براساس گفته‌های گلدمن ساکس استاد امورمالی دانشگاه فلوریدا، چت‌بات ChatGPT قادراست با پیش‌بینی بازار سهام شما را ثروتمند کند. این ابزار هوش مصنوعی که توسط OpenAI توسعه داده شده، از زمان معرفی تاکنون توانایی‌های خود را در موارد زیادی نشان داده است.

در کنار اخبار قبلی که از خطرات این هوش مصنوعی منتشر کردیم، حالا یک خبر خوشحال‌کننده از قابلیت پیش‌بینی سهام در بازارهای مالی توسط این مدل هوش مصنوعی رسیده است. شاید این ویژگی را بتوان بهترین ویژگی ChatGPT دانست.

بیشتر بخوانید: خرید 100 هزار پردازنده گرافیکی برای توییتر توسط ایلان ماسک ؛ ماسک در حال توسعه رقیب ChatGPT

چت بات ChatGPT با پیش‌بینی بازار سهام شما را ثروتمند می‌کند

با وجود مدت نسبتاً کوتاهی که از معرفی ChatGPT گذشته است، این چت‌بات هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف همواره در سرتیتر خبرها قرار دارد. این ابزار قابلیت‌هایی مثل نوشتن مقالات خلاصه، پیش‌نویس ایمیل، کدنویسی و ده‌ها ویژگی جذاب دیگر را ارائه می‌دهد.

به‌نوشته‌ی فیوچریسم، شاید هوش مصنوعی OpenAI حتی بتواند شما را ثروتمند کند. آلخاندرو لوپز-لیرا، استاد مالی دانشگاه فلوریدا باور دارد مدل‌های زبان بزرگ (LLM) مثل GPT امکان پیش‌بینی قیمت سهام را دارند.

این مورد یکی از استفاده‌های بسیار جذاب از فناوری هوش مصنوعی است که می‌تواند به‌طور بالقوه پیامدهای اقتصادی مهمی به‌دنبال داشته باشد.

چت بات ChatGPT با پیش‌بینی بازار سهام شما را ثروتمند می‌کند

گلدمن ساکس ماه گذشته پیش‌بینی کرد هوش مصنوعی حدود ۳۵ درصد از مشاغل مالی سرتاسر جهان را درمعرض خطر قرار داده است. البته ChatGPT فعلاً نمی‌تواند یک‌شبه شما را ثروتمند کند و هنوز تا آن مرحله فاصله‌ زیادی داریم. لوپز-لیرا با انتشار مقاله‌ای اعلام کرد:

«ChatGPT می‌تواند جهت حرکت قیمت سهام را به‌خوبی پیش‌بینی کند و بدین‌ترتیب فقط با تجزیه و تحلیل سرفصل‌های مالی، تفاوت قابل‌توجهی در بازدهی سرمایه‌گذاری ایجاد کند.»

البته محدودیت‌های زیادی در آزمایش پروفسور لوپز-لیرا وجود دارد. به‌عنوان مثال ChatGPT در این زمینه قیمت‌های هدف را تجزیه‌وتحلیل نکرده و حتی محاسباتی هم انجام نداده است. مشکل دیگر اینکه هوش مصنوعی OpenAI تمایل بسیار زیادی به محاسبات اشتباه دارد.

لوپز-لیرا همچنین پیش‌بینی کرد:

اگر همه‌ سرمایه‌گذاران و معامله‌گران از تجزیه و تحلیل سرفصل‌ها با هوش مصنوعی استفاده کنند، مزیت استفاده از این فناوری به‌طور کامل از بین خواهد رفت و احتمال هرگونه کسب سود در بازار مربوطه به‌شدت کاهش خواهد یافت.

لوپز-لیرا می‌گوید: «هرچه مردم در بازارهای مالی بیشتر از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده کنند، بازارها کارآمدتر می‌شوند و بدین‌ترتیب انتظار می‌رود بازدهی آن‌ها کاهش یابد».

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره قابلیت پیش‌بینی بازار سهام توسط ChatGPT بچیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر