;
coinex

احضار وزیر صمت به مجلس ؛ فاطمی امین را راه گریزی نیست!

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از احضار وزیر صمت به مجلس به جلسه یکشنبه هفته آتی کمیسیون صنایع برای پاسخگویی به سوالات و ابهامات نمایندگان خبر داد.

به گزارش تکراتو و به نقل از فارس، «رضا تقی‌پور»، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، ضمن اشاره به احضار «سیدرضا فاطمی امین»، وزیر صنعت معدن و تجارت به مجلس در روز یکشنبه (27 فروردین) جهت پاسخگویی به سوالات برخی از نمایندگان مجلس در کمیسیون صنایع و معادن، بیان داشت: «مدت‌هاست که نمایندگان در خصوص عملکرد این وزارتخانه در حوزه خودرو نارضایتی‌هایی دارند که موجب شد تا از وزیر مربوطه برای توضیحات لازم به اعضای کمیسیون دعوت شود.»

بیشتر بخوانید: وزیر صمت: واردات خودرو کارکرده در اولویت ماست و موانع قانونی برطرف شده است

احضار وزیر صمت به مجلس برای پاسخگویی به برخی سوالات نمایندگان

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در همین راستا افزود: «کمیسیون در حال جمع‌بندی است و طبق آنچه که به ما اطلاع داده شده روز یکشنبه (27 فروردین) وزیر صمت در جلسه کمیسیون جهت پاسخگویی به نمایندگانی که خواهان توضیحات لازم هستند حاضر خواهد شد.»

احضار وزیر صمت به مجلس

تقی‌پور در پایان خاطرنشان کرد: «با توجه به اینکه ساماندهی قیمت خودرو از وعده‌های اصلی دولت و وزارت صمت بود و انتقاداتی که از جمله در خصوص عملکرد این وزارتخانه در حوزه خودرو مطرح بوده، در آغاز سال جدید نیز به دلیل سامان نیافتن این حوزه و افزایش قیمت خودرو و سرگردانی طرح واردات خودرو، انتظار می‌رود وزارت صمت توضیحات قانع کننده‌ای به نمایندگان ارائه دهد.»

استیضاح فاطمی امین در کمیسیون صنایع تصویب شد [بروزرسانی 27 فروردین 1402]

به گزارش تکراتو و به نقل از تسنیم، حسینعلی حاجی دلیگانی گفت: «استیضاح سید رضا فاطمی‌امین؛ وزیر صمت در کمیسیون صنایع و معادن مجلس پس از صحبت‌های طراحان استیضاح و پاسخ‌های وزیر بررسی شد و با توجه به اینکه تعداد امضاکنندگان استضیاح بیش از ۱۰ نماینده بود، گزارش استیضاح به صحن علنی ارسال خواهد شد.»

عضو کمیسیون قضایی مجلس افزود: «اگر گزارش امشب یا فردا به صحن ارسال شود طی دو روز جلسه علنی بعدی مجلس اعلام وصول می‌شود و ظرف مدت ده روز باید جلسه استیضاح برگزار خواهد شد.»

وزیر صمت به جای لابی‌گری استعفا دهد! [بروزرسانی 29 فروردین 1402]

به گزارش تکراتو و به نقل از تسنیم، احمد رسولی نژاد عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: طبق پیش‌بینی‌‌ها، آقای فاطمی‌امین حداقل با ۱۶۰ استیضاح خواهد شد که این عدد می‌تواند تا ۲۰۰ نفر هم افزایش پیدا کند.

احضار وزیر صمت به مجلس ؛ استیضاح فاطمی امین تصویب شد!
احضار وزیر صمت به مجلس

رسولی‌نژاد با تأکید بر اهمیت استیضاح وزیر صمت گفت:

استیضاح آقای فاطمی امین در ۴ محور در سال گذشته مطرح شد که بنده در آن استیضاح نیز یکی از سخنرانان اصلی بودم. در همان زمان اسناد و مدارک بسیاری داشتیم که انتظار می‌رفت نمایندگان با توجه به این مدارک به طرح استیضاح رأی مثبت بدهند.

وی افزود: آقای فاطمی‌امین یکی از ضعیف‌ترین وزای صمت از زمان ادغام این وزارت‌خانه محسوب می‌شود؛ استیضاح ماه‌های گذشته ۴ محور داشت اما استیضاح فعلی داری ۲۹ محور است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه جمع زیادی از نمایندگان مجلس خواستار استیضاح آقای فاطمی‌امین هستند و استیضاح وی یک آزمون برای مجلس فعلی است، گفت: ما افکار عمومی را رصد می‌کنیم افکار عمومی از عملکرد وزیر صمت ناراضی هستنند؛ وضعیت مدیریتی وزارت صمت را این‌طور می‌توان تشبیه کرد که آقای فاطمی‌امین معاون وزیر و همه ۱۵ معاون ایشان در جایگاه وزیر هستند چرا که آقای وزیر برای مدیریت این وزارت‌خانه بسیار ضعیف هستند.

این نماینده مجلس در پایان گفت که طبق پیش‌بینی‌ها استیضاح آقای فاطمی‌امین می‌تواند تا ۲۰۰ رأی کسب کند. ایشان حداقل با ۱۶۰ استیضاح خواهد شد که این عدد می‌تواند تا ۲۰۰ نماینده افزایش پیدا کند. این‌بار مانند گذشته هیچ اقدامی نمی‌تواند مانع عملی شدن استیضاح شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص احضار وزیر صمت به مجلس جهت استیضاح وی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    سلام پسرم درآخرین قرعه کشی برنده یکدستگاه پارس xu7p شد وبهای کلی آن راطبق اعلام ایران خودرو درموعد تعیین شده واریز نمود اکنون جهت پیگیری تحویل خودرو به نمایندگی ایران خودر مراجعه نمودم گفتند باید ۲۶ میلیون دیگر واریزکنید درصورتیکه قیمت قطعی راپرداخت نموده لطفا پیگیری فرمایید این پول بابت چیست

    پاسخ

    به خاطری وزیر صمت جلوی دزدیهای کارخانجات خودروسازی را گرفته برخی منافعشون درخطر است… کشور پارسال تورم 68 درصدی را گذارانده.. شش ماه دیگه صبرکنید اقا اجازه وارادات 120 خودرو نوودست دوم بدهید خودرو توبورس عرضه نشود که ذلالها بتوانند جولان دهند درست میشود…

    پاسخ