;
coinex

شورای رقابت در تدارک تدوین دستورالعمل واردات خودرو ؛ شورایی که همه‌چیز را انحصاری می‌داند!

آنطور که پیداست شورای رقابت تصمیم به تدوین دستورالعمل واردات خودرو گرفته است. ظاهراً این شورا قصد دارد همه‌چیز را انحصاری اعلام کند.

اسماعیل شجاعی سخنگوی شورای رقابت، ضمن اطلاع از ورود این شورا به بازار واردات خودرو، عنوان کرد که این شورا درصدد تدوین دستورالعمل واردات خودرو برآمده است. وی معتقد است که یکی از دلایل عدم وجود نظم در بازار خودروهای وارداتی، همکاری ضعیف تجار و فعالان در این حوزه است که با دخالت شورای رقابت سعی بر این خواهد شد که موانع از پیش روی واردات خودروهای نو و کارکرده برداشته شود.

بیشتر بخوانید: دستور رئیس جمهور برای ایجاد شورای رقابت اقتصاد دیجیتال ؛ پایان دخالت دولت در بخش خصوصی؟

شورای رقابت در تدارک تدوین دستورالعمل واردات خودرو است

سخنگوی شورای رقابت از ورود این شورا به بازار خودروهای وارداتی خبر داد و گفت: «واردات خودرو اختلال دارد، بنابراین تدوین دستورالعمل مربوط به آن توسط شورای رقابت در دستور کار است.» اسماعیل شجاعی اظهار کرد:

شورای رقابت از هفته آینده به موضوع سیاستگذاری واردات خودرو می‌پردازد و تلاش این است که واردات تسهیل شود تا از این طریق بازار متعادل شده و موانع متعددی که پیش روی واردات خودروی نو و کارکرده است، رفع شود.

سخنگوی شورای رقابت افزود: «سیاستگذاری کلی به شکلی بود که واردات خودرو اختلال جدی داشت و امکان ورود خودروهای خارجی به شکل گسترده متوقف شده است. وی گفت:

هدف شورای رقابت این است که واردات خودرو چه نو و چه کارکرده به شکل مناسبی انجام و انحصار کم شود.

شورای رقابت در تدارک تدوین دستورالعمل واردات خودرو است

شجاعی تصریح کرد: «در حال حاضر زمینه برای واردات خودرو از سوی فعالان و تجار به شکل گسترده فراهم نیست و دستورالعمل به شکلی بود که فقط خودروسازان اجازه واردات داشتند که این موضوع فضا را مخدوش کرد. قیمت‌های سرسام‌آور خودروهای خارجی در ایران ناشی از اختلال در بازار واردات است.» سخنگوی شورای رقابت تاکید کرد:

بنابراین واردات خودرو باید به شکلی تسهیل شود که این قیمت فزاینده شکسته شده و شرایط بهبود یابد.

وی در مورد قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی، اظهار کرد: «در مورد قیمت خودروهای مونتاژی یا سی‌کی‌دی هنوز شورای رقابت تصمیم نهایی را نگرفته است زیرا قیمت‌ها در کارگروه خودرو نهایی نشده است.» شجاعی تاکید کرد:

از جانب شورای رقابت گزارش‌هایی دریافت کردیم که برخی از خودروسازان اقدام به تغییر قیمت‌ها کرده‌اند که به هیچ وجه مجاز به این کار نیستند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تدوین دستورالعمل واردات خودرو توسط شورای رقابت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    چرا همش لقمه رو دور سرتون میچرخونین شما بهتر ازهمه میدونین ساده ترین کار واردات خودرو توسط مردم وبا پول خود اونهاست بجای رانت دادن به اقازاده ها این امتیازو به خود مردم بدین درکوتاه ترین زمان قیمتها پایین میاد ولی کسی واقعا میخاد بشه نه نمیخاد چون دزدان وفاسدان فقط قضایارو پیچیده میکنن

    پاسخ