;
coinex

ساخت نخستین اسپیکر حالت جامد دنیا ؛ انقلابی در دنیای ایربادها در راه است!

یک شرکت فناوری به‌نام xMEMS Labs از ساخت نخستین اسپیکر حالت جامد دنیا خبر داد. با ساخت این اسپیکر خاص انقلابی دیگر در زمینه ایربادها به وقوع پیوسته است.

برخلاف دیگر هدفون‌ها و ایربادها که درونشان از آهنربا و سیم‌پیچ استفاده شده است، در این هدفون خبری از آهنربا و سیم‌پیچ نیست و به جای آن از یک فناوری پیشرفته بهره گرفته شده است. از دیگر قابلیت‌های این هدفون می‌توان به صدای فوق‌العاده با کیفیت آن اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: ایرباد وان پلاس نورد بادز 2 معرفی شد؛ قیمت و مشخصات فنی

ساخت نخستین اسپیکر حالت جامد دنیا توسط شرکت xMEMS Labs

به نظر می‌آید انقلاب جدیدی در دنیای ایربادها و هدفون‌ها در حال وقوع است. در همین رابطه شرکتی به نام xMEMS Labs اعلام کرده که اولین بلندگوی حالت جامد جهان را ساخته که از سیم‌پیچ و آهنربا استفاده نمی‌کند.

بیشتر ما اسپیکرها را با سیم‌پیچ‌ و آهنربا می‌شناسیم. اما فناوری‌های حالت جامد، حوزه ذخیره‌سازی اطلاعات در کامپیوترها و تولید میکروفن‌ها را متحول کرده و شرایط را تغییر داده است.

 

ساخت نخستین اسپیکر حالت جامد دنیا توسط شرکت xMEMS Labs

شرکت xMEMS Labs یک بلندگوی حالت جامد معرفی کرده که از فناوری پیزوالکتریک بهره می‌برد. با استفاده از این فناوری تکانه‌های الکتریکی به جریان‌های مکانیکی تبدیل می‌شود. این فناوری سال‌ها پیش صنعت چاپ را تحت تاثیر قرار داد و اکنون نوبت به صنعت اسپیکرها رسیده است.

xMEMS می‌گوید کوچک‌ترین بلندگوی حالت جامد در دنیا را ساخته است. این شرکت به‌جای سیم‌پیچ و آهنربا از فناوری پیزو به‌عنوان عملگر بلندگو استفاده کرده و به‌جای صفحات کاغذی یا پلاستیکی نیز از سیلیکون بهره برده است.

نکته اینجاست که در ساخت ایربادها می‌توان از این بلندگوی حالت جامد استفاده کرد. ابعاد این اسپیکرها حدود 40 درصد کوچک‌تر از درایوهای معمولی بوده و وزن آنها نیز 90 درصد سبک‌تر است و بدون قطعات متحرک بوده و دوام بسیار بالایی دارد.

این بلندگوها از صدای باکیفیت (Hi-Res) پشتیبانی کرده و محتوای صوتی را با کیفیت فوق العاده‌ای در اختیار کاربران قرار می‌دهد. پیش‌بینی می‌شود که اولین محصولات مجهز به این فناوری تا پایان سال 2023 با قیمتی کمتر از 200 دلار عرضه شوند تا شاهد کاهش شدید قیمت تمام شده ایربادها باشیم.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص ساخت نخستین اسپیکر حالت جامد دنیا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر