coinex
راهنمای خرید تکراتو

رکوردشکنی شبکه 6G چین با سرعت انتقال 100 گیگابیت بر ثانیه!

رکوردشکنی شبکه 6G چین با سرعت انتقال 100 گیگابیت بر ثانیه خبر ساز شد. دانشمندان چینی با این کار، سرعت انتقال شبکه 6G را تقریبا برابر با سرعت فیبر کردند.

هرچند هنوز بخش بزرگی از جهان به‌طور گسترده نمی‌توانند از 5G استفاده کنند، اما محققان در حال پیشرفت چشمگیری در زمینه شبکه 6G هستند. در جدیدترین اخبار مربوط به این شبکه، یک مؤسسه چینی موفق شده انتقال بی‌سیم 100 گیگابیت بر ثانیه را انجام دهد که تقریباً تجربه‌ای برابر با اتصال فیبر است و یک نقطه عطف مهم در توسعه شبکه 6G محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: فناوری 5.5G هواوی با سرعتی 10 برابر سرعت 5G معرفی شد

رکوردشکنی شبکه 6G چین با سرعت انتقال 100 گیگابیت بر ثانیه!

مؤسسه چینی که No. 25 نام دارد، براساس گزارش‌های منتشر شده، یک نقطه‌عطف مهم در فناوری ارتباطات 6G را اعلام کرده است. تیم این مؤسسه برای اولین بار، انتقال بی‌سیم داده‌ها در سطح فرکانس تراهرتز را انجام داده است که می‌تواند در آینده باعث توسعه شبکه‌های 6G سریع‌تر و کارآمدتر شود.

محققان چینی، برای دستیابی به چنین پیشرفتی در ارتباط تراهرتز، از آنتن‌های پیشرفته و حالت‌های پرتوی متعدد برای به حداکثر رساندن استفاده از پهنای باند استفاده کرده‌اند. این پیشرفت می‌تواند کاربردهای مختلفی به‌همراه داشته باشد، از جمله انتقال پهنای باند نزدیک‌بُرد و انتقال داده با سرعت بالا بین فضاپیماهای اکتشافی. بنابراین می‌تواند به اکتشافات فضایی و توسعه فضاپیماهای جدید نیز کمک قابل‌توجهی بکند.

رکوردشکنی شبکه 6G چین با سرعت انتقال 100 گیگابیت بر ثانیه!

با افزایش تقاضا برای فناوری‌های ارتباطی سریع‌تر، محدوده فرکانس‌های بالاتری نیز موردنیاز است. ارتباط تراهرتز یک فناوری پیشرفته است که می‌تواند پهای باند موردنیاز برای انتقال سریع‌تر را فراهم کند که با این وجود، به یکی از اجزای ضروری شبکه‌های 6G تبدیل شده است.

شبکه‌های سنتی مبتنی بر فیبر با چالش‌هایی مانند هزینه‌های بالا، زمان استقرار طولانی و عدم انعطاف پذیری مواجه هستند. انتظار می‌رود تا فناوری بی‌سیم در آینده غالب شود و بیش از 62 درصد ایستگاه‌های پایه جهان تا سال 2023 از آن استفاده کنند.

China Unicom، سومین اپراتور بزرگ شبکه‌های بی‌سیم چین ماه گذشته گفته بود که اولین کاربردهای مقدماتی 6G تا 2025 آماده معرفی شوند، اما عرضه نهایی این فناوری احتمالاً به 2030 موکول خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی رکوردشکنی شبکه 6G چین چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر