coinex
راهنمای خرید تکراتو

چگونه حافظه پنهان گوشی را پاک کنیم؟

تابه‌حال برایتان پیش آمده فضای ذخیره‌سازی گوشی را خالی کرده باشید، اما باز هم حافظه گوشی پر باشد؟ این مشکل زمانی رخ می‌دهد که حافظه پنهانی یا کش گوشی پر باشد. معمولا حافظه گوشی‌ از عکس، فیلم، موسیقی و برنامه‌های مختلف تشکیل شده است. در برخی از برنامه‌ها و بازی‌ها علاوه‌بر فضایی که فایل برنامه به خود اختصاص داده است، فضای دیگری نیز اشغال می‌کنند که این قسمت کش نام دارد. در این مقاله قصد داریم به سوال «چگونه حافظه پنهان گوشی را پاک کنیم» پاسخ دهیم و به چند راهکار برای خالی کردن کش گوشی اشاره کنیم. اگر شما هم با پر بودن حافظه پنهان گوشی مواجه هستید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

خالی کردن حافظه پنهان گوشی با مراجعه به منوی تنظیمات

در پاسخ به سوال «چگونه حافظه پنهان گوشی را پاک کنیم» باید در ابتدا حافظه کش گوشی را بررسی کنیم. حافظه کش حاوی اطلاعاتی است که برنامه‌ها و بازی‌های مختلف روی گوشی شما را ذخیره می‌کند تا برای اجرای دوباره برنامه، زمان کمتری گرفته شود و برنامه‌ها سریع‌تر باز شود. به‌عنوان مثال، اگر گوشی را برای مدت‌ها خاموش نکنید، کلیه برنامه‌ها و بازی‌ها با سرعت و بدون لگ اجرا می‌شوند؛ اما به محض اینکه گوشی را یک بار خاموش و روشن کنید، اجرای برنامه‌ها با کمی تاخیر انجام خواهد شد. حافظه پنهان یا کش، فضای گوشی را اشغال می‌کند، ولی موجب سرعت بیشتر گوشی خواهد شد.

حافظه کش را در قسمت تنظیمات گوشی می‌توانید مشاهده کنید. معمولا حافظه کش برنامه‌های پیام‌رسان و مروگرها فضای فراوانی را اشغال می‌کنند. برای پاک کردن کش برنامه‌ای مانند تلگرام و مرورگر گوگل کروم از داخل خود برنامه و منوی تنظیمات گوشی می‌توانید اقدام کنید. از داخل منوی تلگرام در گوشی‌های اندروید و آیفون وارد تنظیمات شوید و سپس به بخش Storage Usage مراجعه کنید. در این قسمت فضای اشغا‌ل‌شده توسط فایل‌های موسیقی، عکس‌ها و ویدیوها را مشاهده خواهید کرد و قادر به پاک کردن حافظه کش هستید. در هنگام خرید و فروش گوشی موبایل کارکرده حتما از منوی تنظیمات حافظه گوشی را بررسی کنید.

پاک کردن حافظه پنهان گوشی‌های اندروید؛ از طریق منوی APPS

برای پاک کردن حافظه کش در گوشی‌های اندروید کار ساده‌ای در پیش دارید و سوال «چگونه حافظه پنهان گوشی را پاک کنیم» برای شما حل خواهد شد. با انجام این کار بخش فراوانی از فضای ذخیره‌سازی گوشی آزاد خواهد شد و سرعت اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها به‌طرز چشمگیری افزایش پیدا می‌کند. برای پاک کردن حافظه گوشی‌های اندروید مانند گوشی سامسونگ سری a در ابتدا وارد تنظیمات گوشی شده و منوی Apps را جستجو کنید. در این قسمت کلیه برنامه‌های گوشی قابل مشاهده است و برای پاک کردن حافظه پنهان کافی است روی هر برنامه که در این منو مشخص است، کلیک کنید تا وارد صفحه جدید شوید.

در صفحه جدید اگر روی گزینه Cache کلیک کنید، فضای اشغال‌شده توسط برنامه را مشاهده خواهید کرد. برای پاک کردن، روی Clear cache در پایین صفحه کلیک کرده و منتظر پاک شدن حافظه کش بمانید. بعد از انجام این کار سرعت گوشی افزایش پیدا می‌کند و فضای ذخیره‌سازی نیز آزاد خواهد شد. معمولا منوی تنظیمات همه گوشی‌های اندرویدی به این شکل است و تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

چگونه حافظه پنهان گوشی را پاک کنیم؟

مشاهده و پاک کردن حافظه پنهان در گوشی‌های اپل؛ از منوی iphone storage

در گوشی‌های آیفون به دلیل سیستم عامل متفاوت، فرآیند خالی کردن حافظه پنهانی کمی فرق می‌کند. برای پاک کردن کش گوشی‌های آیفون در ابتدا باید حافظه کش را مشاهده کنید که متوجه فضای اشغال شده توسط برنامه‌های مختلف شوید. در اولین قدم باید از طریق منوی General وارد تنظیماتiPhone Storage شده و در این قسمت همه برنامه‌های گوشی را مشاهده خواهید کرد. این قسمت دقیقا شبیه به منوی گوشی‌های اندروید است که می‌توانید کلیه برنامه‌ها را ببینید. در گوشی‌های آیفون برنامه‌ها به‌ترتیب فضایی که اشغال کرده‌اند، نمایش داده می‌شوند و از بالا به پایین بیشترین فضای اشغالی را می‌توان مشاهده کرد.

برنامه‌هایی که به آن‌ها احتیاجی ندارید را شناسایی کرده و روی آن کلیک کنید. در این قسمت 2 گزینه پیش رویتان قرار خواهد گرفت. گزینه Delete App و گزینه Offload App را می‌بینید. با گزینه Delete App برنامه و فایل‌های برنامه از گوشی شما به‌طورکامل پاک خواهد شد؛ اما با انتخاب گزینه Offload App فایل‌های جانبی برنامه یا حافظه داخلی پاک می‌شوند. گزینه Offload App دقیقا مانند منوی Clear Cache در گوشی‌های اندروید عمل می‌کند؛ با این تفاوت که در گوشی‌های آیفون هر زمان که نیاز به آن برنامه داشتید، باید روی آیکون برنامه کلیک کنید تا مجدد فایل‌های اصلی آن دانلود شود. حجم حافظه داخلی یکی از مواردی است که روی قیمت آیپد و آیفون تاثیرگذار است. اگر می‌خواهید هزینه کمتری بابت خرید آیفون و آیپد بپردازید و همیشه فضای کافی داشته باشید، هرچندوقت یک بار باید حافظه کش را پاک کنید.

چگونه حافظه پنهان گوشی را پاک کنیم؟

پاک کردن حافظه کش؛ آزادسازی بخش مهمی از حافظه جانبی گوشی

در این مقاله به سوال «چگونه حافظه پنهان گوشی را پاک کنیم» پاسخ دادیم و راهکارهایی برای پاک کردن Cache گوشی‌های اندروید و آیفون ارائه دادیم. به‌طور‌خلاصه برای پاک کردن حافظه کش در همه گوشی‌ها باید وارد بخش تنظیمات شوید و فضای گوشی را از برنامه‌هایی که استفاده‌ای ندارید، خالی کنید. معمولا برنامه‌های پیام‌رسان مانند تلگرام و واتساپ یا اینستاگرام بیشترین فضای حافظه کش را اشغال می‌کنند. با روش‌هایی که در این مقاله ارائه دادیم، این کار را به‌راحتی انجام خواهید داد.

پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده محصولات و لوازم جانبی اندروید و آیفون به صفحه اصلی فروشگاه اینترنتی آمیتیس به آدرس amitis-group.com مراجعه کنید. در فروشگاه آمیتیس کلیه محصولات و لوازم جانبی گوشی‌های آیفون موجود است. پشتیبانی ویژه در فروش، ارسال سریع کالا با تضمین قیمت و اصالت کالا از مهم‌ترین ویژگی‌های فروشگاه اینترنتی آمیتیس هستند.

.

پایان رپورتاژ آگهی

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر