;
coinex

اپلیکیشن عدالت همراه قوه قضاییه به طور کامل از دسترس خارج شد!

ظاهراً اپلیکیشن عدالت همراه قوه قضاییه از دسترس خارج شده است. اما علت قطع شدن این اپلیکیشن چیست؟

اپلیکیشن عدالت همراه قوه قضاییه که تنها پل ارتباطی بین قوه قضاییه و کاربران بود به طور کامل از خارج شده است. ظاهراً این اپلیکیشن از پاییز سال گذشته قطع شده است و علت آن نیز آنطور که در خبرها اعلام شده، قطع همکاری پیمانکار است. باوجود اینکه این اپلیکیشن عمری کمتر از یکسال داشت، قطع همکاری آن با پیمانکار شاید نوید یک اپلیکیشن یا سیستم جدید را بدهد.

براین اساس با اعلام رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، برنامه جایگزینی برای عدالت همراه در دست توسعه است که به‌زودی رونمایی خواهد شد. حال باید منتظر ماند و دید که اپلیکیشن جدید چه قابلیت‌هایی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: مدیر پژوهشکده پولی و بانکی: اطلاعات کاربران پیامرسان‌های بومی به سادگی در اختیار نهادهای امنیتی قرار می‌گیرد!

اپلیکیشن عدالت همراه قوه قضاییه برای همیشه از دسترس خارج شد

عدالت همراه با ایجاد دسترسی موبایلی مردم به سامانه‌های ابلاغ الکترونیکی، گواهی عدم سوءپیشینه، سامانه ثنا، نوبت‌دهی و اطلاع‌رسانی پرونده، کار خود را در آبان ۹۹ آغاز کرد. اما در پاییز ۱۴۰۱، همزمان با اختلال در اینترنت، این اپلیکیشن نیز از کار افتاد.

محمد کاظمی‌فرد، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، در گفتگویی از پایان کار عدالت همراه خبر داد و گفت:

عدالت همراه ابزار خیلی خوبی بود که ساخته شد. حجم ارتباطات ما بالاست، چه با شرکت‌های خصوصی چه با اپراتورها و دیگر جاها. اما گاهی پیش می‌آید که شرکتی خدمت به مردم را فدای قرارداد می‌کند. در عدالت همراه نیز همین اتفاق افتاد و شرکت طرف قرارداد حاضر نشد با همین شرایط به همکاری ادامه دهد. در عمل کاری از دست ما نیز ساخته نبود. نرم‌افزار چیزی نیست که بتوانیم آن را منتقل کنیم، بلکه بایستی آن را تعویض کرد. ما هم در حال جایگزینی این اپ هستیم.

اپلیکیشن عدالت همراه قوه قضاییه برای همیشه از دسترس خارج شد

کاظمی‌فرد با رد امکان انتقال عدالت همراه به قوه قضائیه توضیح داد: «این شرکت حاضر بود اپلیکیشن را تحویل بدهد، اما به کار ما نمی‌آمد. حتی اگر طراح اپلیکیشن سورس‌کد را هم تحویل بدهد با آن نمی‌توان کاری کرد. چراکه تیم مهم است. معمولاً کد را به همراه تیم تحویل می‌گیریم.»

با از کار افتادن اپلیکیشن عدالت همراه، خدمات غیرحضوری قوه قضائیه تنها محدود به وب شده است. همچنین به نظر می‌رسد با محدودیت خدمات غیرحضوری، بر میزان مراجعه مردم به دفاتر خدمات قضایی افزوده و این باعث کندی در ارائه خدمات الکترونیکی به مردم شده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص از دسترس خارج شدن اپلیکیشن عدالت همراه قوه قضاییه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار فناوری را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر