;
coinex

جزئیاتی از تراشه کم مصرف آیفون 15 پرو منتشر شد؛ دکمه‌های فیزیکی جدید حتی در زمان خاموشی هم فعال می‌مانند

شرکت اپل تراشه کم مصرف آیفون 15 پرو و پرو مکس را به منظور بهره‌مندی از دکمه‌های حالت جامد حتی هنگام خاموشی دستگاه، به‌کار گرفته است.

ظاهراً اپل قصد دارد در آیفون 15 پرو و پرو مکس از یک ریزپردازنده کم‌مصرف جدید بهره ببرد که امکان فعالیت برخی قابلیت‌ها همچون دکمه‌های غیرمکانیکی یا حالت جامد این دستگاه‌ها را حتی در هنگام خاموش‌بودن یا اتمام باتری را نیز فراهم می‌آورد.

براساس گزارش جدیدی، این ریزپردازنده جدید درواقع جایگزین حالت فوق‌العاده کم‌مصرف حال‌حاضر آیفون‌ها خواهد شد که در هنگام خاموش‌بودن، قابلیت ‌ردیابی با ویژگی Find My را به ارمغان می‌آورد. این تراشه به گونه‌ای است که حتی اگر باتری نیز تخلیه شود، تا 24 ساعت پس از آن هم توانایی برخورداری از این ویژگی را دارد یا اینکه تا 5 ساعت بعد هم می‌توان از اپل پی اکسپرس بهره ببرد.

بیشتر بخوانید: حذف درگاه سیمکارت فیزیکی از آیفون 15 تایید شد

کاربردهای تراشه کم مصرف آیفون 15 پرو و پرو مکس

لازم به ذکر است اپل در حال آزمایش دو روش گوناگون جهت استفاده از دکمه‌های یکپارچه است. یکی از این موارد تشخیص فشار زمان لمس دکمه‌ها برای کاهش و افزایش صدا و دیگری پشتیبانی از قابلیت سوایپ برای این اقدامات خواهد بود.

این تراشه جدید هم افزون بر ویژگی‌های مذکور، توانایی فعال نگه‌داشتن دکمه‌های حالت جامد جدید گوشی‌های آینده اپل را نیز دارد که شامل دکمه جدید اکشن نیز خواهد شد. دکمه جدید اکشن که درواقع به عنوان جایگزین دکمه بی‌صداکردن کاربرد دارد، به‌لطف تراشه جدید در کنار دیگر دکمه‌ها در زمان خاموش‌بودن دستگاه یا خالی‌شدن باتری هم به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

تراشه کم مصرف آیفون 15 پرو

این ریزپردازنده علاوه‌بر امکانات بالا، قادر خواهد بود تا با سریعاً فشاردادن دکمه‌ها، نگه‌داشتن آن‌ها و حتی ژست‌های مشابه تاچ سه‌بعدی جهت کاهش و افزایش صدا، دکمه اکشن و پاور را نیز در هنگام خاموش‌بودن احساس کند.

تراشه کم مصرف آیفون 15 پرو

ظاهراً اپل درحال آزمایش این ویژگی‌ها با و یا بدون بازخورد موتور تپتیکی در هنگام خاموش‌بودن دستگاه و نه در زمان اتمام باتری است. هم‌اکنون اطلاعات کافی در مورد ورود این ویژگی‌ها به نسخه نهایی در دست نیست. بنابراین فعلاً باید در انتظار تغییرات مورد نظر اپل در گوشی‌های سری آیفون 15 باشیم.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص استفاده از تراشه کم مصرف آیفون 15 پرو برای قابلیت همیشه روشن دکمه‌های جامد چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر