;
coinex

ترکیب اعضای نخستین دور مجمع رصتا مشخص شد

ترکیب اعضای نخستین دور مجمع رصتا مشخص شد. بالاخره ساترا کار خود را کرد و نظارت بر VODها زین‌پس به‌صورت مستقیم توسط صداوسیما هدایت می‌شود.

ترکیب اعضای نخستین دور مجمع رصتا با پایان انتخابات این مجمع مشخص شد. پیش‌تر در خبری اعلام کردیم که صداوسیما مجمعی را تحت‌عنوان “رصتا” تشکیل داده تا بوسیله آن بتواند کنترل بیشتری بر محتواهای صوت و تصویر و شبکه‌ نمایش خانگی یا همان VODها داشته باشید.

رأگیری اعضای رصتا که به “رسانه‌های صوت‌ و تصویر فراگیر ایران” شهره شده است با 74 نامزد انتخاباتی آغاز شد و پس‌از اتمام رأی‌گیری توسط ساترا 8 نفر به‌عنوان عضو اصلی و 2 نفر نیز به‌عنوان علی‌البدل برای هدایت این مجمع انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید: تشکیل رصتا در دل ساترا ؛ تلاش جدید صداوسیما برای کنترل VODها

ترکیب اعضای نخستین دور مجمع رصتا مشخص شد

ساترا به تازگی تصمیم به راه‌اندازی مجمع رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (رصتا) گرفته است. این اقدام، در میان فعالان بخش خصوصی بازخوردهای مختلفی پیدا کرد. آنها ضمن مخالفت با تشکیل چنین نهادی، تصمیم ساترا را ضدصنفی دانستند. با این حال، سعید مقیسه، رئیس سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی، مجمع رصتا را یک نهاد صنفی می‌داند که رویکرد آن خودتنظیم‌گری مشارکتی است.

او گفته بود:

مجمع رصتا نماینده واقعی و بدون شرط تمام سکوهای دارای مجوز از ساترا است؛ در‌حالی‌که انجمن‌های صنفی متعددی که با موضوع‌های مرتبط با ماموریت ساترا تشکیل شده‌اند، تنها نماینده تعداد محدودی از سکوهای فعال یا کنشگران عرصه صوت و تصویر فراگیر هستند که عضویت در آنها مستلزم پرداخت حق عضویت و پذیرش هیات‌ مدیره فعلی است.

انجمن صنفی شرکت‌های نمایش ویدئویی آنلاین به دنبال این تصمیم ساترا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «یک نهاد حاکمیتی با بودجه عمومی کشور، قصد تشکیل یک صنف برای بخش خصوصی را دارد و برای این اقدام نیز علناً به بسته‌های تشویقی اشاره دارد به این معنا که برای مشروعیت‌بخشی یا افزایش مشارکت در مجمع مذکور، وعده استفاده از امکانات دولتی برای اعضا را نیز می‌دهد.» با وجود این، ساترا امروز شنبه (۹ اردیبهشت) اعلام کرد مراسم انتخاب اعضای شورای راهبری مجمع رسانه‌های صوت‌وتصویر فراگیر ایران با مشارکت ۱۶۵ سکوی دارای مجوز از ساترا برگزار شد.

ترکیب اعضای نخستین دور مجمع رصتا مشخص شد

بر اساس اعلام روابط عمومی این سازمان، 8 منتخب قطعی و اعضای اصلی شورای راهبری مجمع رصتا به ترتیب میزان آرا عبارت‌اند از:

  1. مهدی شاملو (مدیر رسانه آنتن)
  2. لیلا آمره (مدیر رسانه هابینا)
  3. آرش دارابیان (مدیر رسانه اپیزود)
  4. امیر رضاخانیان (مدیر رسانه گپ فیلم)
  5. محمدعلی طهرانچی (مدیر رسانه بادصبا)
  6. فرزاد آذری‌پور (مدیر رسانه هاشور)
  7. سامان مرادحسینی (مدیر رسانه روستا تی‌وی)
  8. امیرحسین حیدری (مدیر رسانه تماشاخونه)

همچنین سید رامین موسوی از رسانه آپرا و مهران ده‌نمکی از رسانه‌های آریو و اسپرت پلاس به عنوان عضو علی‌البدل در شورای راهبری مجمع رصتا انتخاب شدند.

رئیس ساترا پیش از برگزاری این انتخابات اعلام کرده بود:

نمایندگان اعضای شورای راهبری مجمع رصتا در شورای صدور مجوز تولید، شورای صدور مجوز انتشار، شورای حمایت‌های محتوایی مانند توزیع بسته‌های محتوای سازمانی، شورای حمایت‌های دولتی مانند توزیع بودجه‌های دولتی مانند تبصره ۶ و مانند آن، شورای صندوق تسهیلات، شورای حمایت‌های اختصاصی ساترا مانند بهره‌مندی از تسهیلات مجموعه آومیک، شورای داوری و میانجی‌گری برای رفع اختلاف‌های احتمالی بین مجوزگیرندگان یا عوامل تولید، شورای رسیدگی به تخلفات، شورای تدوین مقررات، شورای تنظیم‌گری داده‌محور و فناوری، شورای تعیین صلاحیت حرفه‌ای، شورای رقابت ساترا، شورای نمایشگاه و جشنواره «رصتا»، شورای ارزیابی و رتبه‌بندی رسانه‌ها، شورای سواد رسانه، شورای ممیزی بعد از انتشار و شورای نقشه بازار حضور خواهند داشت.

بنا بر اعلام ساترا، ۷۶ سکوی دارای مجوز از ساترا به عنوان کاندیدای عضو شورای راهبری مجمع رصتا ثبت‌نام کرده بودند که با انصراف 2 سکو از سکوهای کاندیدای عضویت در شورای راهبری مجمع رصتا، انتخابات این مجمع در تاریخ ششم اردیبهشت‌ماه با مشارکت ۱۶۵ سکوی دارای مجوز از ساترا برای انتخاب هشت عضو اصلی و دو عضو علی‌البدل شورای راهبری مجمع رصتا از میان ۷۴ کاندیدای قطعی برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص برگزاری انتخابات مجمع رصتا و ترکیب اعضای نخستین دور مجمع رصتا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر