;
coinex

بررسی فاکتورهای انتخاب بهترین آموزشگاه شبکه و برنامه نویسی در ایران

چگونه تشخیص بدهیم که یک آموزشگاه در حوزه آموزش شبکه یا برنامه نویسی بهترین است؟ زمانیکه صحبت از یادگیری شبکه و برنامه نویسی می شود ، قطعا شروع کار با یک دوره آموزشی است. اما بحث اینجاست که این روزها در همه جای اینترنت پر شده است از تبلیغات بهترین دوره های شبکه ، بهترین دوره های برنامه نویسی و … خوب چگونه می توانیم در این بین بهترین آموزشگاه شبکه و برنامه نویسی را تشخیص بدهیم؟ در ادامه من به شما نکاتی را عنوان می کنم که با استفاده از آنها شما قادر به تشخیص یک آموزشگاه با کیفیت خواهید شد.

مدرس های با کیفیت و با رزومه داشته باشد

حتما وقتی می خواهید وارد یک کلاس آموزشی شبکه یا برنامه نویسی شوید به سابقه کاری استاد توجه کنید. شما باید رزومه استاد خود را بدانید که چند سال در آن حوزه کار کرده است و در کجاها مشغول بوده است و حتی در صورت نیاز بتوانید از محل کارهای او استعلام بگیرید. مدرس های با کیفیت معمولا چندین سال سابقه کار در محیط های واقعی دارند و در عین حال رزومه مرتبط با کارشان دارند. اگر دیدید تنها رزومه کاری مدرس ، تدریس عنوان شده است به هیچ عنوان در چنین کلاسی ثبت نام نکنید ، چون یک مدرس حرفه ای در حوزه شبکه و برنامه نویسی کسی است که به شما دانش کاربردی خودش در برنامه نویسی و شبکه را منتقل کند و وقتی کسی کاری در دنیای واقعی انجام نداده است ، به شما بازار کار را نمی تواند آموزش دهد.

برای دانشجو حق انتخاب استاد وجود داشته باشد

این مهم است که شما بتوانید بین اساتید مختلف یک دوره آموزشی ، حق انتخاب داشته باشید. برخی آموزشگاه ها شما را در کلاس استادی که تمایل دارند ثبت نام می کنند و این اصلا درست نیست . شما حق انتخاب باید داشته باشید و بین مدرسین مختلفی که در یک مجموعه آموزشی حضور دارند باید بهترین را انتخاب کنید.

آموزش شبکه

امکان تعامل و پشتیبانی از دانشجو وجود داشته باشد

در دوره های حضوری ، دانشجو می تواند با استاد در ساعت کلاس و در زمانی که استاد اجازه می دهد ، پرسش و پاسخ و تعامل داشته باشد. در دوره های آموزشی آنلاین این تعامل به حداقل می رسد و بعضا تعاملی دیگر وجود ندارد و مدرس بصورت یک طرفه معمولا آموزش داده می شود. در یک آموزشگاه خوب شما باید بتوانید با مدرس دوره بصورت اختصاصی به پرسش و پاسخ بپردازید و مشکلات خود را حل کنید.

امکان دسترسی به منابع آموزشی در هر لحظه ممکن باشد

این نکته بیشتر در حوزه روشهای یادگیری امروزی است. این روزها یادگیری با فیلم ها و دوره های آموزشی بسیار رواج پیدا کرده است . بدیهی است شما با دیدن ویدیوهای آموزشی محدودیت های زیادی را رفع می کنید. شما دیگر محدود به زمان و مکان نخواهید بود و می توانید هر لحظه و هر زمان و به هر تعداد بار که دوست داشتید دوره آموزشی را مرور و یاد بگیرید. یک آموزشگاه خوب این روزها می تواند ترکیبی از دوره های ویدیویی و دوره های آنلاین باشد و اگر این دو همزمان در جایی باشد یک کار آموزشی بسیار عالی از آب در می آید.

دوره هایی مطابق با سرفصل های بین المللی داشته باشد

وقتی صحبت از کیفیت آموزش شبکه و برنامه نویسی می شود ، یعنی شما بر اساس یک استاندارد جلو می روید. استاندارد در آموزش شبکه و برنامه نویسی یعنی استفاده از سرفصل های رسمی که شرکت سازنده محصول ارائه داده است. یک آموزشگاه خوب باید بر اساس سرفصل های درست تدریس کند و همه سرفصل ها را به شکل مطلوبی ارائه کند. چه بسا برای یک دوره آموزش نتورک پلاس ، هیچوقت در ایران در هیچ آموزشگاهی شما نمی توانید مباحث آن را بصورت کامل ببینید و این یکی از نقاط ضعف آموزشگاه های مختلف ما در کشور است.

آموزش سیسکو

زمان پرت و بیهوده در دوره ها گنجانده نشود

اساسا دوره های حضوری نزدیک به یک سوم زمان اعلامی از کلاس را واقعا تدریس نمی کنند ! یک ساعت و ربع کلاس از نظر آموزشی یک ساعت و نیم در نظر گرفته می شود ، تایم استراحت جزو کلاس حساب می شود . زمان پرسش و پاسخ ، خطایابی ، مشکلات غیر قابل پیشبینی در لابراتوار ، حل مشکلات و … باعث می شود زمان پرت و بیهوده سر کلاس های حضوری خیلی وجود داشته باشد و به همین دلیل می تواند روی کیفیت تدریس و آموزش تاثیرگذار باشد. در ویدیوهای آموزشی شما بهینه ترین روش استفاده از زمان را خواهید داشت چون زمان پرتی وجود ندارد !

نمونه تدریس از اساتید آموزشگاه موجود باشد

شما برای انتخاب یک استاد خوب شبکه و امنیت یا برنامه نویسی ، نیاز دارید که نمونه ای از تدریس او را ببینید. آموزشگاه خوب یک نمونه از تدریس استاد خودش در کلاس را حتما باید در وب سایت آپلود کند تا دانشجو با روال و شکل آموزش استاد آشنا شود. چه بسا بیشتر از یک جلسه لازم است و تدریس یک مبحث فنی بهتر است در این قسمت به عنوان نمونه قرار بگیرد. بیشتر موسسات آموزشی برنامه نویسی و شبکه در ایران این بخش را ندارند.

جلسات مشاوره و انتخاب مسیر راه برگزار کند

آموزشگاهی که برای شما جلسه مشاوره رایگان تعیین نقشه و مسیر راه شبکه و برنامه نویسی برگزار نکند ، اصلا ارزش وارد شدن ندارند. این وظیفه یک موسسه آموزشی خوب است که برای شما یک مسیر راه مشخص برای ورود به بازار کار مرتبط دلخواه شما ترسیم کند. این نقشه راه می تواند حداقل به شکل یک محتوای آموزشی ویدویی یا حتی مقاله هم ارائه شده باشد . در هر صورت باید برای شما جلسه مشاوره رایگان برگزار کند . به مقاله برنامه نویسی را از کجا شروع کنیم مراجعه کنید.

امکان دسترسی به نظرات و ارتباط با سایر دانشجویان وجود داشته باشد

دیدن نظرات و دیدگاه های کاربران و دانشجویان دوره های آموزشی ، بسیار می تواند در انتخاب آموزشگاه ها و مدرسین خوب به شما کمک کند. به ویژه اگر این نظرات خارج از خود وب سایت آموزشگاه و در تالارهای گفتمان مطرح شده باشد. در تالارهای گفتمان تحقیق کنید و حتما نظرات دیگر دانشجویان قبلی دوره را جویا شوید. به مقاله آموزش سیسکو را از کجا شروع کنیم مراجعه کنید.

آموزش طراحی سایت

توسینسو ارائه دهنده بهترین آموزشهای شبکه و برنامه نویسی

ما در توسینسو سعی کرده ایم بهترین آموزشهای شبکه و برنامه نویسی را به شما ارائه بدهیم. از بهترین مدرسین ایرانی و بین المللی در برگزاری دوره ها استفاده می کنیم ، برای هر دوره آموزشی بیش از چندین استاد وجود دارند که حق انتخاب بین اساتید دارید ، در هر لحظه می توانید با استاد ارتباط بگیرید و پشتیبانی و تعامل داشته باشید ، گواهینامه زبان انگلیسی برای مهاجرت دریافت کنید ، کلیه منابع آموزشی مکمل را بصورت پیوست در ویدیوها دریافت کنید ، به بخش های رایگانی از دوره های اساتید دسترسی پیدا می کنید و کیفیت را لمس می کنید . نظرات سایر دانشجویان در خصوص دوره ها را مشاهده می کنید. هر لحظه و هر مکانی که دوست داشتید می توانید آموزش ببینید و در نهایت بهترین مشاوره ها و مسیر راه ها را برای آموزش شبکه و برنامه نویسی بصورت رایگان دریافت می کنید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر