;
coinex

اجرای کامل برنامه روزانه یک شبکه رادیویی توسط هوش مصنوعی

برنامه روزانه یک شبکه رادیویی به مدت یک روز به طور کامل به هوش مصنوعی سپرده شد و این تکنولوژی بدون هیچ مشکلی از پس این کار برآمد.

در یک اتفاق عجیب و غیرقابل باور اجرای کامل برنامه روزانه یک شبکه رادیویی توسط هوش مصنوعی انجام شد و این تکنولوژی موفق شد بدون کوچکترین مشکلی برنامه را اداره کند. این اجرا به‌صورت آزمایشی انجام شد و از ساعت 6 صبح شروع و تا 7 بعدازظهر ادامه داشت که نتیجه کار توانایی بالای هوش مصنوعی در جمع کردن برنامه را به خوبی نشان داد.

با این وجود باید منتظر مجری‌های تلویزیونی مجهزبه هوش مصنوعی که پیش‌تر نیز معرفی شدند، گویندگان خبر، عوامل پشت صحنه، بازیگرانی از جنس ربات‌های هوش مصنوعی و غیره نیز باشیم و کم‌کم سایه این فناوری بر روی انسان پررنگ‌تر می‌شود.

بیشتر بخوانید: چت بات بینگ مبتنی بر هوش مصنوعی GPT-4 در دسترس عموم قرار گرفت

اجرای کامل برنامه روزانه یک شبکه رادیویی به هوش مصنوعی سپرده شد

برای نخستین‌بار در جهان، یک ایستگاه رادیویی در سوئیس به صورت آزمایشی از هوش مصنوعی در اجرای برنامه‌های روزانه خود استفاده کرد. در این برنامه که از 6 صبح آغاز و تا 7 بعدازظهر ادامه یافت، صدای ساخته شده پنج گوینده روی آنتن رفت و هوش مصنوعی اجرای برنامه‌ و پخش موسیقی را بر عهده داشت. به گزارش آسوشیتدپرس، در این تجربه نامتعارف که به گفته مدیران ایستگاه فرانسوی زبان «کولوق ۳» برای نخستین‌بار در جهان انجام شد، هوش مصنوعی اجرای برنامه و پخش موسیقی را بر عهده داشت.

پیدایش «ChatGPT» در پاییز گذشته که با استفاده از «هوش مصنوعی مولد» شکل گرفته است، علاوه بر اینکه با استقبال زیادی مواجه شد، نگرانی‌هایی را نیز پدید آورده است. بسیاری نگران پیامدهای بلندمدت اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی استفاده از هوش مصنوعی در آینده هستند. برخی از اهالی موسیقی می‌گویند که هوش مصنوعی سبک موسیقی آنها را خراب کرده است. این‌ ایستگاه رادیویی از زیرمجموعه‌های رادیو و تلویزیون ملی سوئیس است.

اجرای کامل برنامه روزانه یک شبکه رادیویی به هوش مصنوعی سپرده شد

آنتوان مولتون، رئیس ایستگاه کولوق ۳، از این پروژه آزمایشی به‌عنوان درسی برای چگونگی زندگی با هوش مصنوعی نام می‌برد. او با اشاره به اینکه برخی نگران حذف گویندگان رادیویی اخراج پرسنل، یا بیکاری روزنامه‌نگاران هستند، می‌گوید:

نمی‌توان حضور این‌ فناوری را نادیده گرفت، ولی باید بر آن تسلط داشت و استفاده از آن را محدود کرد.

صدای مجریان رادیو کولوق ۳ با کمک شرکت نرم‌افزاری «رسپیچر» که با استودیوهای هالیوود کار می‌کند، ساخته شده است.

اکثر کارمندان این شرکت ساکن اوکراین هستند. به گفته رئیس ‌ایستگاه رادیویی: «فرآیند آموزشی این پروژه حدود سه ماه طول کشید، بخش عمده‌ای از موسیقی توسط کامپیوتر ساخته شد و هوش مصنوعی صداهای گوینده‌ها را ساخت.» برای جلوگیری از هرگونه سردرگمی احتمالی با اخبار واقعی روز، برای صداهای ساخته شده و برای گویندگان بخش خبر، داستان‌ها و سوژه‌های بامزه و غیرواقعی انتخاب شد، مطالبی مانند ممنوعیت موقت پرواز هواپیما برفراز ژنو به دلیل شکایت شهروندان از سر و صدا، رونمایی از نخستین رستوران زیرآبی در دریاچه زوریخ، یا گردشگران فرازمینی که قوها در دریاچه سوئیس را با اسباب‌بازی‌های بادی اشتباه گرفتند.

از هوش مصنوعی خواسته شده بود تا اخباری را ارائه کند که ممکن است در سال ۲۰۷۰ خوانده شود. به گفته رادیو عمومی سوئیس برخی از شنوندگان از این تجربه استقبال نکردند و برخی آن را اتلاف وقتی برای ایستگاهی می‌دانند که از بودجه عمومی استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ اجرای کامل برنامه روزانه یک شبکه رادیویی توسط هوش مصنوعی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر