;
coinex

نخستین واکسن RVS جهان برای درمان بیماری‌های تنفسی نوزادان تایید شد

نخستین واکسن RVS جهان که تأییدیه‌های لازم را نیز گرفته است جهت درمان بیماری‌های تنفسی نوزادان ساخته شد.

نخستین واکسن RVS جهان برای درمان بیماری‌های تنفسی نوزادان تاییدیه FDA را دریافت کرد. این واکسن “Arexvy” نام دارد که توسط شرکت داروسازی  گلاکسواسمیت‌کلاین واقع در بریتانیا ساخته شده است. جالب است بدانید که برای تأیید این دارو و میزان اثربخشی آن، Arexvy بر روی بیش از 24 هزار از افراد بالای 60 سال آزمایش شده که نتیجه مثبتی به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: رابطه جنسی دهانی ریسک ابتلا به سرطان گلو را چند برابر می‌کند

نخستین واکسن RVS جهان ساخته و تأیید شد

اولین واکسن جهان برای ویروس سین‌سیشیال تنفسی (RSV) به‌تازگی توسط سازمان غذا و دارو تأیید شده است. واکسن اشاره شده Arexvy نام دارد و توسط شرکت داروسازی بریتانیایی گلاکسواسمیت‌کلاین (GlaxoSmithKline) ساخته شده است.

RSV یک منبع فراگیر برای بیماری‌های تنفسی محسوب می‌شود. بیشتر اوقات، عفونت این ویروس به‌صورت سرماخوردگی ظاهر می‌شود، اما می‌تواند به دستگاه تنفسی تحتانی راه پیدا کند و عوارض شدیدتری مانند ذات‌الریه و برونشیولیت (تورم راه‌های هوایی کوچک ریه‌ها) را به همراه داشته باشد. وجود این عوارض می‌تواند تهدیدی برای زندگی انسان‌ها باشد و بیشتر در کودکان و سالمندان رخ می‌دهد، بنابراین RSV یک مشکل جدی برای سلامت عمومی است.

نخستین واکسن RVS جهان ساخته و تأیید شد

دانشمندان در آزمایش‌های خود با واکسن Arexvy، متوجه شدند که این دارو می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی خطر ابتلا به بیماری‌های دستگاه تنفسی تحتانی را کاهش دهد. در طول این آزمایش، بیش از 24 هزار نفر بالای 60 سال، یک دوز از واکسن را دریافت کردند. در مقایسه با گروه کنترل، افرادی که Arexvy را دریافت کردند، 86 درصد کمتر احتمال داشت به بیماری دستگاه تنفسی تحتانی مرتبط با RSV و همچنین 94 درصد کمتر به بیماری‌های شدید دستگاه تنفسی تحتانی مربوط به RSV مبتلا شوند.

طبق آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، سالانه بین 60 هزار تا 160 هزار آمریکایی بالای 65 سال به دلیل RSV در بیمارستان‌ها بستری می‌شود و تا 10 هزار نفر ممکن است در اثر آن جان خود را از دست بدهند.

«پیتر مارکس»، مدیر مرکز ارزیابی و تحقیقات بیولوژیک FDA در بیانیه‌ این آژانس گفت:

«اولین واکسن RSV یک دستاورد مهم در زمینه بهداشت عمومی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری است که می‌تواند زندگی انسان‌ها را تهدید کند و همچنین تعهد مداوم FDA برای تسهیل توسعه واکسن‌های ایمن و موثر برای استفاده در ایالات متحده را نشان می‌دهد.»

با این وجود، هنوز چند سوال مهم در مورد Arexvy باقی مانده که باید پاسخ داده شوند. به‌عنوان مثال مشخص نیست که این واکسن تا چه زمانی از افراد محافظت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ نخستین واکسن RVS جهان برای درمان بیماری‌های تنفسی نوزادان چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر