;
coinex

5 نکته که در هنگام خرید دوربین عکاسی باید به آن‌ها توجه کنید

عکاسی یکی از رشته‌هایی می‌باشد که طی سال‌های اخیر و به علت گسترش کاربران شبکه‌های اجتماعی بسیار محبوب شده است. برخلاف تصور بسیاری از افراد، شروع عکاسی به‌صورت حرفه‌ای اصلا آسان نیست و افراد باید به نکات متعددی توجه داشته باشند تا بتوانند یک عکاس حرفه‌ای شوند. از میان تمام پیش‌زمینه‌های ضروری برای شروع عکاسی حرفه‌ای، مهم‌ترین مورد انتخاب یک دوربین عکاسی مناسب است. دوربینی که بتواند از ابتدای مسیر یادگیری تا تبدیل شدن به یک عکاس حرفه‌ای در کنار شما باشد و نیازهای شما را برطرف کند. در این مطلب با راهنمای خرید بهترین دوربین عکاسی برای آغاز یک مسیر حرفه‌ای همراه شما خواهیم بود.

5 نکته مهم که در هنگام خرید دوربین باید به آن‌ها توجه کرد

تنوع مدل‌ها و برندهای دوربین عکاسی در بازار بسیار بالا است. به همین خاطر افرادی که قصد شروع عکاسی را دارند، در هنگام انتخاب یک دوربین حرفه‌ای دچار تردید زیادی می‌شوند. برای جلوگیری از بروز این مشکل، شما می‌توانید به برخی نکات مهم در زمینه خرید یک دوربین عکاسی حرفه‌ای توجه داشته باشید. در ادامه با این نکات آشنا می‌شویم.

1- دوربین‌های DSLR یا بدون آینه؛ کدام بهتر هستند؟

همان‌طور که می‌دانید، طی سال‌های اخیر دو نوع دوربین عکاسی در بازار محبوبیت بالایی به دست آورده‌اند؛ دوربین‌های DSLR و دوربین‌های بدون آینه. هر یک از این دوربین‌ها از نظر مشخصات فنی تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند و به همین خاطر در انتخاب آن‌ها باید دقت زیادی به خرج داد.

برخی از مهم‌ترین تفاوت‌های دوربین‌های DSLR با دوربین‌های بدون آینه عبارت‌اند از:

  • تفاوت در منظره‌یاب: در دوربین‌های DSLR یک آینه وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد تا قاب‌بندی تصویر خود را پیش از عکاسی مشاهده کنید. اما در دوربین‌های بدون آینه، سنسور دوربین تصویر را دریافت و آن را به‌مانند یک ویدیو زنده به شما نمایش خواهد داد. به همین خاطر دوربین‌های بدون آینه از منظره‌یاب الکترونیکی برخوردار هستند.
  • ابعاد و وزن متفاوت: دوربین‌های بدون آینه ابعاد بسیار کوچک‌تر و وزن کم‌تری نسبت به دوربین‌های DSLR دارند.
  • عمر باتری: با توجه به ابعاد کوچک‌تر، باتری مورد استفاده در دوربین‌های بدون آینه ظرفیت کم‌تری دارد. از طرف دیگر منظره‌یاب الکترونیکی این دوربین‌ها باتری بیشتری مصرف می‌کند. در نتیجه عمر باتری این دوربین‌ها از دوربین‌های DSLR کم‌تر است.
  • تفاوت در قیمت: دوربین‌های بدون آینه عموما قیمت بالاتری از دوربین‌های DSLR دارند. چرا که در ساخت آن‌ها از تکنولوژی پیشرفته‌تری استفاده می‌شود. البته این امر به این معنی نیست که تمام دوربین‌های DSLR از دوربین‌های بدون آینه ارزان‌تر هستند.

با توجه به تفاوت‌های عنوان شده، می‌توان گفت که دوربین‌های بدون آینه برای افرادی که دستان کوچکی دارند، به دنبال جابه‌جایی مداوم هستند و می‌خواهند تنظیمات اعمال شده روی دوربین را به‌صورت زنده روی منظره‌یاب تماشا کنند، گزینه‌ای ایده‌آل‌تر به‌شمار می‌آیند. از طرف دیگر دوربین‌های DSLR قیمت پایین‌تر، عمر باتری بیشتری و ابعاد بزرگ‌تری دارند و برای عکاسانی با دست‌های بزرگ‌تر گزینه‌ای بهتر به‌شمار می‌آیند.

2- مشخصات و قابلیت‌های فنی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام انتخاب دوربین عکاسی باید به آن‌ها توجه داشته باشید، مشخصات و قابلیت‌های فنی است. یک دوربین عکاسی حرفه‌ای باید سرعت شاتر بالا، پردازشگر تصویر قدرتمند، صفحه‌نمایش باکیفیت، دامنه ایزو (ISO) گسترده و … داشته باشد تا بتوان آن را گزینه‌ای ایده‌آل برای خرید دانست. برخورداری از رابط کاربری پیشرفته، لرزشگیر قدرتمند و قابلیت فیلم‌برداری در سرعت بالا نیز از دیگر مشخصات مهم یک دوربین عکاسی حرفه‌ای به‌شمار می‌آید.

3- مگاپیکسل دوربین لزوما پارامتر مهمی در هنگام خرید نیست

یکی از اشتباهات رایج افراد مبتدی در انتخاب دوربین، توجه بیش از اندازه به مشخصه مگاپیکسل است. درصورتی‌که پارامترهای بسیار مهم‌تری از مگاپیکسل هستند که می‌توانند روی کیفیت نهایی عکس ثبت شده با دوربین تاثیر بگذارند. برای مثال عملکرد دوربین در شرایط نوری نامناسب، عملکرد لرزشگیر، کیفیت لنز و … اهمیت بیشتری نسبت به مگاپیکسل دارند. البته نمی‌توان گفت که در انتخاب یک دوربین عکاسی حرفه‌ای این شاخص بی‌اهمیت است. اما باید بدانید که تقریبا تمام دوربین‌های عکاسی مدرن از مگاپیکسل استاندارد برخوردار هستند.

شایان‌ذکر است که مگاپیکسل بالا تنها برای فعالیت در برخی سبک‌های عکاسی مانند عکاسی تبلیغاتی و صنعتی کاربرد دارد. چرا که در این سبک‌ها، تصاویر باید در ابعاد بسیار بزرگ چاپ شوند و پایین بودن مگاپیکسل می‌تواند روی کیفیت نهایی تصاویر ثبت شده تاثیر منفی بگذارد.

دوربین کانن، کمپانی پیشرو در ساخت دوربین‌های عکاسی

4- یک دوربین حرفه‌ای باید ارگونومی مناسبی داشته باشد

یک عکاس باید زمان طولانی دوربین عکاسی را در دستان خود نگه دارد. به همین خاطر ارگونومی دوربین یکی از پارامترهایی است که در هنگام خرید باید به آن توجه ویژه داشته باشید. اگر دستان بزرگی دارید، دوربین‌هایی با ابعاد بزرگ گزینه‌ای عالی برای شما هستند. اما اگر دستان شما کوچک است، حتما به وزن و ابعاد دوربین مورد نظرتان توجه کنید. چرا که علاوه‌بر وزن دوربین، دستان شما باید وزن لنز را نیز تحمل کند.

5- سازگاری دوربین عکاسی مورد نظر با لنزهای متنوع

یکی از مهم‌ترین مزایای دوربین‌های عکاسی DSLR و بدون آینه، امکان تغییر لنز آن‌ها است. عکاسان می‌توانند بسته به قاب، سوژه و سبک عکاسی، لنزهای خود را تغییر دهند تا بهترین خروجی را داشته باشند. به همین خاطر شما باید به سراغ خرید دوربین بروید که از طیف وسیعی از لنزهای دوربین پشتیبانی کند. دوربین‌هایی با سنسور فول فریم، از نظر پشتیبانی از لنزهای متنوع در سطح بسیار ایده‌آلی قرار دارند. هرچند که قیمت آن‌ها نسبت به دوربین‌های کراپ سنسور بسیار بالاتر است.

کدام برندها انتخاب اول عکاسان حرفه‌ای برای خرید دوربین هستند؟

خوشبختانه تنوع برندهای تولیدکننده دوربین عکاسی در بازار بالا نیست. درواقع تنها سه شرکت سونی، نیکون و کانن هستند که به‌صورت حرفه‌ای و با تیراژ بالا دوربین عکاسی تولید می‌کنند. به همین خاطر انتخاب از میان محصولات این کمپانی‌ها نسبتا آسان است. در ادامه با دلایل انتخاب دوربین‌های عکاسی هر یک از این برندها آشنا می‌شویم.

سونی؛ انتخاب اول عکاسان حرفه‌ای

شرکت سونی همواره یکی از مشهورترین برندهای تولیدکننده دوربین عکاسی بوده است. از دوربین‌های آنالوگ قدیمی تا دوربین‌های بدون آینه مدرن این کمپانی همواره محبوبیت بالایی داشته‌اند. طی سال‌های اخیر نیز کمپانی سونی توانسته با معرفی باکیفیت‌ترین و حرفه‌ای‌ترین دوربین‌های بدون آینه، بار دیگر قدرت خود را به رخ رقبایش بکشد. در حال حاضر تمرکز این کمپانی روی تولید دوربین‌های بدون آینه است. به همین خاطر بسیاری از عکاسان حرفه‌ای از دوربین‌های این کمپانی برای عکاسی استفاده می‌کنند.

دوربین سونی، انتخاب اول عکاسان حرفه‌ای

باید اشاره کرد که دوربین‌های عکاسی کمپانی سونی قیمت نسبتا بالایی دارند و در دسته دوربین‌های حرفه‌ای قرار می‌گیرند. به همین خاطر تنها اگر بودجه سنگینی دارید و می‌خواهید عکاسی را به‌صورت حرفه‌ای دنبال کنید، به سراغ خرید دوربین سونی بروید.

دوربین‌های میان‌رده نیکون بهترین گزینه برای شروع عکاسی هستند

اگر به‌تازگی عکاسی حرفه‌ای را شروع کرده باشید، حتما می‌دانید که کمپانی ژاپنی نیکون در زمینه تولید دوربین‌های عکاسی میان‌رده حرف اول را می‌زند. درواقع بسیاری از عکاسان حرفه‌ای فعالیت خود را با دوربین‌های میان‌رده این کمپانی مانند سری D3000 و D5000 آغاز کرده‌اند. پس اگر بودجه زیادی ندارید و می‌خواهید سریعا به یک عکاسی حرفه‌ای تبدیل شوید، خرید دوربین نیکون می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای شما باشد. باید اشاره کرد که این کمپانی در زمینه ساخت دوربین‌های بالارده و پرچمدار نیز تجربه بالایی دارد. پس عکاسان حرفه‌ای نیز می‌توانند محصولات این کمپانی ژاپنی را برای ارتقا دوربین خود انتخاب کنند.

کانن؛ کمپانی پیشرو در ساخت دوربین‌های عکاسی

یکی دیگر از کمپانی‌های ژاپنی پیشرو در ساخت دوربین‌های عکاسی، کمپانی کانن است. دوربین‌های عکاسی این برند محبوبیت زیادی در میان عکاسان دارند و به همین خاطر کانن از برندهای بسیار شناخته‌شده در حوزه دوربین عکاسی به‌شمار می‌آید. تقریبا تمام دوربین‌های میان‌رده و بالارده این کمپانی عملکردی بی‌نظیر دارند و می‌توانند یک گزینه خرید عالی به‌شمار بیایند. با این حال دوربین‌های پرچمدار این کمپانی را می‌توان رقیب مستقیم دوربین‌های پرچمدار کمپانی سونی دانست. البته که کانن در ساخت دوربین‌های DSLR متخصص است و سونی تبحر خاصی در ساخت دوربین‌های بدون آینه دارد. پس اگر به دنبال خرید یک دوربین DSLR پرچمدار هستید، خرید دوربین کانن می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای شما باشد.

فلاشیران؛ مرجعی برای خرید انواع دوربین‌های عکاسی برندهای مشهور

خوشبختانه به علت تنوع بالای دوربین‌های عکاسی، دست افراد برای انتخاب یک دوربین مناسب و شروع عکاسی حرفه‌ای بسیار باز است. هرچند که برای خرید یک دوربین عکاسی باید حتما به سراغ فروشگاه‌های معتبر رفت. فروشگاه اینترنتی فلاشیران یکی از قدیمی‌ترین‌ها در زمینه فروش تجهیزات عکاسی از جمله دوربین‌های برندهای سونی، نیکون و کانن است و محصولات خود را با تضمین اصالت کالا می‌فروشد. پیشنهاد می‌کنیم برای خرید بهترین دوربین‌های عکاسی، سری به وب‌سایت این مجموعه بزنید و دوربین مورد علاقه‌تان را با بهترین قیمت بازار خریداری کنید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر