;
coinex

نجات جان بیمار قلبی با قابلیت تشخیص سقوط اپل واچ!

قابلیت تشخیص سقوط در اپل واچ منجر به نجات جان بیمار قلبی شد. این ساعت هوشمند در مواقع ضروری سریعاً با اورژانس تماس گرفته و جان فرد را نجات می‌دهد.

نجات جان بیمار قلبی با قابلیت تشخیص سقوط اپل واچ یکی از کاربردهای کاربردی و شاید بشردوستانه این ساعت هوشمند را به‌خوبی نشان داد. اپل واچ‌های اپل از ویژگی‌های سلامتی جالبی برخوردارند که می‌توانند در مواقع ضروری جان یک انسان را نجات دهند. البته این تنها مورد ثبت شده از اپل واچ نبوده و بارها پیش آمده که اپل واچ جان افراد را نجات داده است.

بیشتر بخوانید: احتمال اضافه شدن سنسور قند خون به اپل واچ نسل جدید وجود دارد

نجات جان بیمار قلبی با اپل واچ

کاربری با نام xanderpy در ساب‌ردیت r/Apple می‌گوید مادرش در یک سفر کاری خارج شهری بود که متوجه دردی در قفسه سینه خود شد. او در ادامه به دوستی که همراهش در همان هتل اقامت داشت، پیام داد و وضعیتش را اعلام کرد. سپس با صورت روی زمین افتاد.

چند دقیقه بعد، دوست این خانم بالای سر او حاضر شد و با اورژانس تماس گرفت، اما متوجه شد که آمبولانس از قبل به‌سمت آن‌ها حرکت کرده است. بعداً مشخص شد که اپل واچ به‌صورت خودکار با تشخیص سقوط، با مرکز فوریت‌ها تماس گرفته است.

نجات جان بیمار قلبی با اپل واچ

درنهایت این خانم به بیمارستان منتقل و معلوم شد که دچار پارگی آئورت شده است. چند روز بعد، او توضیح داد که اپل واچ چگونه با اورژانس تماس گرفت و با این اقدام فوری شانس زنده ماندنش را بالاتر برد.

این کاربر ردیت می‌گوید قبلاً تصور می‌کرد که داستان‌هایی از این دست اغراق شده‌اند یا برای تبلیغ ساخته می‌شوند، اما حالا نظرش تغییر کرده است. xanderpy می‌نویسد:

این اتفاق من را تا ابد کاربر اپل کرد و نشان داد که فناوری‌هایی مثل این واقعاً می‌توانند جان انسان‌ها را نجات دهند.

اپل واچ پیش‌تر هم بارها باعث نجات زندگی افراد مختلف شده بود. برای مثال در سال 1400 زنی که به ناگهان بیهوش شده بود، با کمک قابلیت تشخیص سقوط توانست بلافاصله از حضور نیروهای امداد بر سر صحنه بهره‌مند شود. این ساعت هوشمند همچنین از قابلیت تست نوار قلب بهره می‌برد که انتهای تابستان 1401 توانسته بود مشکل قلبی یک کاربر را به‌درستی تشخیص دهد. البته گفتنی است که این قابلیت ممکن است همیشه دقیق عمل نکند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ نجات جان بیمار قلبی با قابلیت تشخیص سقوط اپل واچ چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر