;
coinex

قیمت خودروهای مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو مشخص شد؛ 4 خودرو سایپا همچنان بلاتکلیف!

قیمت خودروهای مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو اعلام شد. البته در این لیست هنوز قیمت 4 محصول جدید سایپا مشخص نشده است. از دیگر ابهامات این فهرست هم، مسئله اعمال یا عدم اعمال قیمت‌های شورای رقابت در مورد خودروهای مونتاژی است که تکلیف مشخصی ندارد!

قیمت خودروهای مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو مشخص شد. در ادامه، لیست قیمت کارخانه‌ای خودروهای این طرح همراه با قیمت در بازار آزاد آنها ذکر شده و می‌توانید تفاوت را ببینید. همچنین قیمت خودرو کوییک مدل GX، شاهین اتوماتیک، ساینا مدل GX و سایپا اطلس هنوز مشخص نشده است و احتمال دارد که شرکت‌های خودروساز تولیدکننده این 4 مدل، قیمت محصول خود را افزایش دهند. مسئله دیگر ابهاماتی است که در دومین طرح فروش یکپارچه وزارت صمت ایجاد شده که در ادامه مطلب به شرح آنها می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: قیمت جدید محصولات زامیاد 1402 [+جدول]

قیمت خودروهای مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو وزارت صمت

به گزارش تکراتو به نقل از تسنیم، مطابق اعلام وزارت صمت دومین طرح سامانه یکپارچه خودرو برمبنای فرآیند نوبت‌دهی برای محصولات خودروسازان داخلی از امروز چهارشنبه مورخ 1402/02/20 آغاز شده است و متقاضیان تا پایان روز جمعه 1402/02/29 فرصت دارند نسبت به ایجاد حساب وکالتی در بانک‌های اعلامی در سامانه یکپارچه خودرو، اقدام نمایند. شایان ذکر است محصولات ارائه‌شده توسط شرکتهای خودروساز از تاریخ 1402/02/20 در سامانه قابل مشاهده می‌باشند.

اما این طرح فروش دارای ابهاماتی است که همین امر متقاضیان را دچار سردرگمی کرده است.

1 ـ در لیست خودروهای عرضه‌شده در سامانه یکپارچه خودرو، نام چند خودرو شامل کوییک مدل GX، ساینا مدل GX، شاهین اتوماتیک و اطلس درج شده است که هنوز قیمت قطعی این خودروها توسط خودروساز اعلام نشده است و به‌نوعی مردم باید خودرویی را بخرند که هیچ اطلاعی از قیمت آن ندارند.

فروش این دو خودرو در حالی در سامانه یکپارچه خودرو عنوان شده است که براساس قانون حمایت از حقوق مصرف‌کننده و مصوبه شورای رقابت باید قیمت محصول قبل از اجرای طرح‌های فروش از سوی خودروساز اعلام شود و قانوناً نباید خودرویی را فروخت که قیمت نهایی آن هنوز اعلام نشده باشد.

2 ـ قیمت خودروهای مونتاژی چند روزی است که مورد مناقشه شرکت‌ها و شورای رقابت قرار گرفته است. از یک طرف شورای رقابت اجرای قیمت‌ها را لازم الاجرا می‌داند و از طرف دیگر شرکت‌ها تمایلی به تغییر قیمت‌ها ندارند و همچنان ملاک فروش محصولات را قیمت‌های خود می‌دانند.

در زمان حاضر که طرح دومین مرحله فروش خودروهای مونتاژی آغاز شده است تکلیف خریداران مشخص نیست که این خودروها را می‌توانند با قیمت ارزان‌تر خریداری کنند یا مجبورند خودروها را با قیمت بالای شرکت‌ها خرید نمایند.

قیمت خودروهای عرضه‌شده در دومین طرح یکپارچه عرضه خودرو در کارخانه و بازار به‌شرح زیر است: (در این جدول قیمت خودروهای مونتاژی بر اساس اعلام شورای رقابت منتشر شده است)

قیمت خودروهای مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو مشخص شد

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص قیمت خودروهای مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (7 نظر)

    ببینیم قدرت خود وساژ خصوصی بیشتره یا دولت جمهوری اسلامی

    پاسخ

    خودروها که چینی. رنگ مو هم چینی. دگه چینی
    ه

    پاسخ

    بلاخره نفهمیدیم قیمت خودروهای مونتاژی به چه صورته
    قیمت شورای رقابت را در نظر بگیریم یا قیمت کارخانه تفاوتش زیاده
    اگه قیمت شورای رقابت نباشه من یکی که ول معطلم
    زودتر برم همون صد ملیونم را بردارم

    پاسخ

    عاموووو تو صدددد ملیوووون داریییی

    پاسخ

    Sheet
    چرا دروغ میگین کجا قیمتهای شورای رقابت ایناس
    دیگو ۸پرومکس۱۴۸۵ تومنه
    معلومه مملکت دست کیه دست سرمایه دار دست شرکتها

    پاسخ

    باسلام واحترام چرا قیمت خودروها را اعلام نمی کنید شما پول پیش بابت خودروها مسدود وهمان بلوکه کردید دلیل که قیمت های چهار خودرو مثل اطلس اعلام نمی کنید چیست یا حذف کنید خیال مردم راحت کنید درست نیست مردم سردرگم باشند ما خواهان رسیدگی را از مئسول محترم سایپا را داریم تکلیف مردم بی گناه شهید پرور را مشخص کنید تاکی مارا سردرگم نگهه می دارید کاری کنید خدا اهم خوش بیاید

    پاسخ

    لطفا آخرین قیمت خودوهای مونتاژی رو اعلام کنید . این کارها سیاه بازی تا اول پول مردم جمع کنید بعد با قیمت بالا مردم رو غافلگیر کنید . در واقع میخواید مردم در عمل انجام شده قرار بدین

    پاسخ