;
coinex

سری گوشی‌های شارپ Aquos R8 رسما معرفی شدند [+مشخصات فنی و امکانات]

سری گوشی‌های شارپ Aquos R8 با ویژگی‌های برجسته‌ای مانند نرخ نوسازی 1 تا 240 هرتز و دوربین‌های لایکا به صورت رسمی معرفی شدند.

کمپانی شارپ به رسم هر ساله در ماه می از گوشی‌های هوشمند پرچمدار خود یعنی سری شارپ Aquos R8 در ژاپن رونمایی کرد. این برند برای اولین بار یک مدل پرو را به سری R8 اضافه کرده و از این رو گوشی شارپ Aquos R8 Pro جانشین شارپ Aquos R7 خواهد بود.

همان طور که انتظار می‌رفت در این سری نیز مهم‌ترین و برجسته‌ترین ویژگی‌ها مربوط به نمایشگر و دوربین است. جالب است بدانید که بعد از شیائومی، شارپ تنها برندی است که از دوربین‌های لایکا در گوشی‌های خود استفاده می‌کند. در واقع شارپ گوشی‌های هوشمند خود را در ژاپن با نام لایکا لایتز فون به فروش می‌رساند. این دستگاه‌ها همان نسخه‌های تغییر نام یافته سری Aquos R هستند بنابراین به احتمال زیاد Aquos R8 Pro با نام Leica Leitz Phone 3 در اواخر سال جاری در ژاپن عرضه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: بهترین دوربین گوشی 2023 ؛ راهنمای خرید بهترین گوشی از نظر دوربین در سال 2023

مشخصات فنی و امکانات سری گوشی‌های شارپ Aquos R8

سری Aquos R8 به پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام به همراه رم LPDDR5x و حافظه داخلی UFS 4.0 مجهز شده است. هر دو مدل این سری از 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی برخوردار هستند که با وجود کارت حافظه میکرو اس دی قابل افزایش است. با این حال مقدار رم در هر مدل متفاوت است و نسخه پایه با 8 گیگابایت رم و نسخه پرو با 12 گیگابایت رم عرضه خواهد شد.

سری گوشی‌های شارپ Aquos R8
شارپ Aquos R8

از ویژگی‌های برجسته هر دو مدل می‌توان به جک هدفون 3.5 میلی متری، گواهی IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب، بلندگوهای استریو دوگانه با پشتیبانی از Dolby Atmos و حسگر اثر انگشت درون صفحه (سنسور اولتراسونیک در نسخه پرو) اشاره کرد.

این گوشی‌ها دارای صفحه نمایش 10 بیتی Pro IGZO اولد با نرخ نوسازی 1 تا 240 هرتزی هستند و از محتوای دالبی ویژن نیز پشتیبانی می‌کنند. در نسخه پرو این نمایشگر اندازه‌ای برابر 6.6 اینچ دارد و حداکثر روشنایی 2000 نیت و وضوح 2730 در 1260  پیکسل (WUXGA پلاس) را ارائه می‌دهد. این مقادیر در نسخه پایه برابر 6.4 اینچ، 1300 نیت و 2340 در 1080 پیکسل (فول اچ دی پلاس) است.

سری گوشی‌های شارپ Aquos R8
شارپ Aquos R8 Pro

Aquos R8 Pro از دوربین اصلی 47.2 مگاپیکسلی 1 اینچی سونی IMX989 با لنز Summicron برخوردار است و در مقابل Aquos R8 از دوربین 50.3 مگاپیکسلی 1/1.55 ​​اینچی با لنز Hektor استفاده می‌کند. نکته جالبی که وجود دارد این است که در مدل پایه یک دوربین فوق عریض 13 مگاپیکسلی نیز وجود دارد در حالی که مدل پرو دارای یک سنسور طیفی 14 CH است. دوربین سلفی نیز در دو مدل یکسان نیست و در حالی که R8 به دوربین 8 مگاپیکسلی مجهز شده، R8 Pro با دوربین 12.6 مگاپیکسلی وارد بازار می‌شود.

سری گوشی‌های شارپ Aquos R8

دیگر مشخصات اصلی Aquos R8 و Aquos R8 Pro شامل بخش نرم افزاری و باتری می‌شود که هر دو از سیستم عامل اندروید 13 استفاده می‌کنند و طبق گفته شارپ از سه به روز رسانی اندروید و 5 سال به روزرسانی امنیتی برخوردار خواهند شد و به ترتیب از باتری 4570 و 5000 میلی آمپر ساعتی با شارژ سیمی و بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند.

متاسفانه هنوز قیمت رسمی این دستگاه‌ها توسط شرکت سازنده اعلام نشده و به احتمال زیاد در ماه جولای که این دو گوشی برای خرید در دسترس قرار گیرند محدوده قیمتی آن‌ها مشخص خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره سری گوشی‌های شارپ Aquos R8 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    از کجا میتونم بخرم

    پاسخ

    هر چیز ژاپنی خوبه

    پاسخ