;
coinex

موتور جستجوی پیشفرض فایرفاکس به مایکروسافت بینگ تغییر می‌کند!

احتمالاً موتور جستجوی پیشفرض فایرفاکس به مایکروسافت بینگ تغییر کند. تغییر رویه فایرفاکس به نفع غول نرم‌افزاری جهان و به ضرر غول جست‌وجوی جهان شد.

طبق اخبار موثق ظاهراً موزیلا قصد دارد موتور جستجوی پیشفرض فایرفاکس را به مایکروسافت بینگ تغییر دهد. البته این خبر تازگی ندارد چرا که نزدیک به دو سال پیش، موزیلا گفته بود که درحال تست جایگزینی موتور جست‌وجوی بینگ با موتور جست‌وجوی گوگل است و حالا پس از ادغام هوش مصنوعی با موتور جست‌وجوی مایکروسافت، موزیلا بر تصمیم خود استوار شده است.

بیشتر بخوانید: نقض حریم خصوصی کاربران مرورگر اج ؛ تمام اطلاعات جستجو به بینگ فرستاده می‌شود

موتور جستجوی پیشفرض فایرفاکس به بینگ مایکروسافت تغییر می‌یابد

نزدیک به دو سال پیش، موزیلا اعلام کرد که درحال آزمایش بینگ به‌عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض مرورگر فایرفاکس به‌جای جستجوگر گوگل است. حالا گزارشی جدید مدعی شده که مایکروسافت به‌دنبال بستن قراردادی با این شرکت برای تبدیل‌شدن بینگ به موتور جستجوی پیش‌فرض فایرفاکس است.

ظاهراً سرمایه‌گذاری و تمرکز مایکروسافت روی هوش مصنوعی، یکی از بهترین استراتژی‌های این غول نرم‌افزاری در سال‌های اخیر بوده است؛ چرا که بالاخره بینگ در مرکز توجه قرار گرفته است. اگرچه گوگل هم شب گذشته در رویداد I/O 2023 از افزودن قابلیت‌های هوش مصنوعی به موتور جستجوی خود خبر داد، اما به نظر می‌رسد بینگ جدید با همکاری OpenAI و قابلیت‌های هوش مصنوعی رفته رفته سهم جستجوگر گوگل را کاهش می‌دهد.

موتور جستجوی پیشفرض فایرفاکس به بینگ مایکروسافت تغییر می‌یابد

طبق گزارشی که از سوی وب‌سایت The Information منتشر شده است، مدیران ارشد مایکروسافت به‌دنبال بستن قراردادی با موزیلا در سال جاری میلادی هستند تا بینگ را جایگزین جستجوگر گوگل کنند. درحقیقت موزیلا باید در اواخر سال جاری میلادی قراردادش با گوگل را تمدید کند، اما ردموندی‌ها می‌خواهند این شرکت به‌جای چنین قراردادی، با آن‌ها وارد معامله شود.

اگرچه سهم فایرفاکس بسیار کمتر از کروم، مرورگر خود گوگل است، اما اگر مایکروسافت بتواند بینگ را موتور جستجوی پیش‌فرض فایرفاکس کند، مسلماً سهمش در بازار افزایش می‌یابد. سهم موتور جستجوی مایکروسافت در ماه‌های اخیر روند ثابتی نداشته و با افزایش و کاهش جزئی همراه بوده است.

براساس جدیدترین گزارش Statista برای ماه مارس، بینگ در بازار سهمی برابر 8.23 درصد داشت که بسیار کمتر از سهم 85.53 درصدی جستجوگر گوگل است. اما اگر بینگ موتور جستجوی پیش‌فرض فایرفاکس شود، مسلماً در بلندمدت سهمش در بازار افزایش می‌یابد.

در کنار فایرفاکس، برخی گزارش‌ها می‌گویند سامسونگ هم شاید بینگ را جایگزین گوگل سرچ به‌عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض محصولات گلکسی کند. درصورتی‌که چنین اتفاقی رخ دهد، موتور جستجوی مایکروسافت با افزایش سهم قابل‌توجهی روبه‌رو می‌شود و شاید حتی اپل هم در چنین مسیری گام بردارد. باید منتظر ماند و دید چه سرنوشتی در انتظار دو موتور جستجوی مطرح بازار است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ تغییر موتور جستجوی پیشفرض فایرفاکس به مایکروسافت بینگ چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر