coinex
راهنمای خرید تکراتو

چگونه زبان انگلیسی خود را تقویت کنیم؟

برنامه‌ریزی تقویت زبان انگلیسی بسیار ساده است. در واقع آن عاملی که باعث تقویت زبان انگلیسی ما می‌شود، میزان وقت و تلاشی است که بابت مطالعه و تمرین روزانه زبان انگلیسی‌مان می‌گذاریم. برای تقویت زبان انگلیسی و رسیدن به درجه استادی در این زبان، باید به صورت مداوم مطالعه داشته باشیم. روش‌های یادگیری زبان انگلیسی از پایه و بیس نیز به صورت گسترده در دسترس همه ما قرار دارد که می‌تواند در این زمینه تاثیر‌گذار باشد. البته برای یادگیری زبان انگلیسی از صفر یا تقویت زبان انگلیسی، چند روش آموزش بسیار مفید و چند نکته تاثیر‌گذار وجود داشته که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم. اگر به این نکات آگاه بوده و به طور جدی آن‌ها را رعایت کنید، سطح زبان انگلیسی‌تان در حد قابل توجهی پیشرفت می‌کند.

برنامه‌ریزی برای تقویت زبان انگلیسی

برای تقویت زبان انگلیسی در مرحله اول بهتر است با خود روراست بوده و بدانید چند چند هستید. یعنی در چه سطحی از زبان در همه بخش‌های آن یعنی گرامر، مکالمه و… قرار دارید. به طور دقیق‌تر در هر کدام از بخش‌ها برای میزان تسلط و ضعف خود چه نمره‌ای می‌دهید. نکته بعدی، زمان و تایم مطالعه بعد از تعیین سطح بسیار مهم است. چقدر فرصت و زمان برای مطالعه زبان انگلیسی را دارید؟ قطعاً همه ما بارها آموزش زبان انگلیسی از پایه را شروع کرده ولی به دلایل مختلف از جمله کمبود وقت، پروسه یادگیری را متوقف کرده‌ایم. بنابراین این‌بار قرار است در ابتدا میزان مشکلات خود در زبان و میزان محدودیت‌های‌مان را مشخص کرده تا بهتر برای یادگیری آن برنامه‌ریزی کنیم.

برای تقویت زبان انگیسی با سرعت بالا نیاز بوده به صورت روزانه و حداقل به مدت یک ساعت در روز مطالعه داشته باشید. اگر با کمبود زمان و وقت روبه رو بوده، این زمان را در طول هفته تقسیم کنید. برای مثال دو ساعت مطالعه در روزهای فرد یا روزهای زوج و به اجرای این نوع برنامه تعهد داشته باشید.

حذف باور اشتباه در زمان یادگیری زبان انگلیسی

بعد از تعیین سطح و برنامه‌ریزی روزانه برای تقویت زبان انگلیسی، بهتر است قبل از شروع به مطالعه تمام افکار دست و پا گیر و خسته کننده در مورد یادگیری زبان انگلیسی را از ذهن‌ خود حذف کنید.

یکی از همان افکار خسته‌کننده، تاکید روی لهجه انگلیسی است. قرار است برای شروع یادگیری زبان یا تقویت آن یک مسیر ساده اما پیوسته را شروع کنید. بنابراین حتماً نباید از همان ابتدای مسیر تقویت زبان انگلیسی، روی لهجه گیر باشید. باورکنید تا چند سال اول، هرچقدر هم که به زبان انگلیسی صحبت کرده، باز هم مانند یک شهروند بومی نمی‌توانید آواها را بیان کنید. پس به خود سخت نگرفته و بیشتر تمرکزتان روی تلفظ درست کلمات و مکالمه‌تان باشد.

نکته بعدی، اگر یادگیری زبان انگلیسی به قصد مهاجرت را شروع کرده‌اید، حتماً قبل از مهاجرت، زبان خود را تقویت کنید. زیرا قرار گرفتن در محیط و ارتباط با شهروندان بومی که لهجه به شدت غلیظی داشته در ابتدا کمکی به شما نکرده و بیشتر سردرگمی و نابلد بودن‌تان را در مکالمه و ارتباط با افراد نشان می‌دهد.

بنابراین برای تقویت زبان انگلیسی خود تمام افکار و باورهای سخت‌گیرانه را کنار گذاشته و تنها با یک برنامه‌ریزی صحیح و مطالعه پیوسته، سطح زبان‌تان را بالا ببرید.

چگونه زبان انگلیسی خود را تقویت کنیم؟

برای تقویت زبان انگلیسی در خانه می‌توانیم از روش‌های یادگیری زبان استفاده کنیم. یکی از بهترین روش‌های به تسلط رسیدن به زبان انگیسی، روش سلف استادی یا خودخوان است. البته که این روش برای افرادی که پشتکار لازم برای شروع یادگیری و مطالعه را نداشته، به تنهایی جوابگو نیست. ولی به صورت کلی روش سلف استادی برای تقویت زبان انگلیسی از چند مسیر میسر است. در این روش زبان‌آموز با مطالعه چند کتاب معتبر و توصیه شده، شروع به مطالعه کرده و برای درک بیشتر از پادکست‌های آموزشی‌ استفاده می‌کند. در این مسیر آهنگ برای تقویت زبان انگلیسی و فیلم برای تقویت زبان انگلیسی به شدت توصیه می‌شود. شنیدن پادکست و آهنگ‌ برای تقویت بخش لیسنینگ زبان‌تان بسیار کاربرد داشته و مشاهده فیلم و سریال برای تقویت بخش مکالمه بسیار ضروری و موثر است. برای تقویت بخش گرامر نیز مطالعه کتاب English Grammar in Use پیشنهاد می‌شود. چون بهترین نسخه در بین کتاب‌های مربوط گرامر در بازار کتاب بوده و جامع بودن محتوای کتاب و همچنین بیان ساده آن در روش سلف استادی بسیار کاربردی است.

برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی چه کنیم؟

برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی دو راهکار بسیار ساده و مهم وجود دارد. راهکار اول کتاب به زبان انگلیسی و با صدای بلند بخوانید. اگر سطح پایینی در زبان داشته، از کتاب داستان کودکانه شروع کرده و اگر سطح بالایی داشته، از کتاب‌ داستان‌هایی با مضمون جنایی، درام یا حتی تخصصی شروع کنید. به دو دلیل استفاده از کتاب پیشنهاد می‌شود. دلیل اول اینکه وقتی با صدای بلند یک داستان را خوانده، ماهیچه‌های زبان شما تقویت شده و به مرور بیان کلمات سخت انگلیسی برای‌تان راحت خواهد شد. دلیل دوم کتاب‌خوانی، یادگیری اصولی و صحیح جملات زبان انگلیسی و گرامر آن است. زیرا نویسنده انگلیسی زبان سعی کرده در کتاب خود بهترین اصول نگارش یک متن یا داستان انگلیسی را رعایت کند.

برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی، راهکار دوم سخنرانی با صدای بلند است. مانند یک استاد یا متخصص و سخن‌ران شروع به صحبت به زبان انگلیسی کنید. این روش به دولیل توصیه می‌شود. دلیل اول اینکه در سخنرانی شما مودب بوده و در جایگاه یک استاد سعی کرده جملات را به درستی بیان کنید. دلیل دوم در سخنرانی شما تاپیک‌ محور و هدفمند صحبت می کنید. یعنی راجع به موضوع و تاپیک خاصی سخنرانی کرده و جملاتی که راجع به آن موضوع بوده را بیان می‌کنید که باعث افزایش دایره لغات شما می‌شود.

البته که راه ساده‌تری نیز برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی بوده و آن هم استفاده از کلاس تدریس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی است، که در ادامه بیشتر راجع به آن توضیح می‌دهیم.

چگونه زبان انگلیسی خود را تقویت کنیم؟

چگونه زبان انگلیسی را از صفر شروع کنیم؟

قطعاً استفاده از روش سلف استادی برای افرادی که مهارت مناسبی در زبان انگلیسی داشته و تنها می‌خواهند سطح زبان خود را تقویت کنند، کاربردی است، اما برای زبان‌آموزان صفردرجه، به هیچ عنوان این روش به تنهایی جواب نمی‌دهد. قطعاً در کنار مطالعه بهترین منابع زبان انگلیسی، برای یادگیری زبان انگلیسی از صفر، باید به کلاس و آموزشگاه رفت. منتها اگر حوصله و زمان شرکت در کلاس‌های ترمیک آموزشگاه را نداشته، بهینه‌ترین روش یادگیری، استفاده از کلاس معلم خصوصی زبان انگلیسی است. در کلاس معلم خصوصی زبان، معلم در ابتدا تعیین سطح کرده و سپس براساس هدف‌تان از یادگیری زبان، آموزش را شروع می‌کند. اگر کلاس را برای تقویت زبان در همه بخش‌های آن یا تنها در بخش مکالمه خواسته باشید، بر همان اساس با شما پیش می‌رود و اگر به عنوان یک یادگیرنده در سطح صفر نیاز به آموزش‌های وسیع‌تر داشته، معلم خصوصی براساس خواسته شما، تدریس را شروع می‌کند.

بنابراین این کلاس چون براساس هدف و خواسته شما تشکیل شده و معلم نیز زمان و وقت کافی برای آموزش و تدریس را دارد، می‌تواند بهینه‌ترین روش یادگیری زبان یا تقویت زبان انگلیسی‌تان باشد.

استادبانک؛ مرجعی مناسب برای تقویت زبان انگلیسی

برای تقویت زبان انگلیسی در بخش مکالمه، گرامر یا حتی برای تقویت زبان انگلیسی برای مهاجرت یا شرکت در آزمون‌های مهم بین‌المللی همچون آیلتس یا تافل، می‌توانید به استادبانک مراجعه کنید. زیرا این مجموعه می‌تواند بهترین اساتید تدریس خصوصی زبان را به شما معرفی کند. شما به راحتی با ورود به این آدرس  www.ostadbank.comیا تماس با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۵۳۴۳، می‌توانید درخواست معلم زبان خود را ثبت کنید. در ضمن با کمک استادبانک می‌توانید با  مطالعه بخش رزومه اساتید زبان، سوابق تدریس‌شان و نظرات شاگردان ایشان، قبل از شروع جلسات، شناخت مناسبی از معلم زبان خود پیدا کنید.

برای تقویت زبان انگلیسی، مسیرهای ثابت شده بسیاری وجود دارد که شما انتخاب کنید، پس تعلل نکرده و تا رسیدن به هدف خود با یک انتخاب هوشمندانه، مسیر یادگیری را برای خود هموار سازید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر