;
coinex

جایزه 10 میلیون دلاری آمریکا برای دستگیری هکر روس!

جایزه 10 میلیون دلاری آمریکا برای دستگیری هکر روسی موجب تقلا و تلاش بسیاری از افراد برای یافتن این هکر شاخص شده است.

جایزه 10 میلیون دلاری آمریکا برای دستگیری میخائیل ماتویف هکر مشهور روسی دیو طمع را به جان خیلی‌ها انداخته است. ظاهراً این هکر صاحب‌نام توانسته است با یک باج‌افزار به اداره پلیس واشنگتن حمله کند و همین مسئله وزارت خارجه آمریکا را وادار کرد که برای دستگیری یا شناسایی این هکر زبده جایزه 10 میلیون دلاری تعیین کند.

بیشتر بخوانید: سرقت 721 میلیون دلار ارز دیجیتال ژاپنی‌ها توسط هکرهای کره شمالی

جایزه 10 میلیون دلاری آمریکا برای دستگیری هکر روسی

وزارت خارجه آمریکا برای اطلاعاتی که به بازداشت یا محکومیت یک هکر روسی منجر شود، ۱۰ میلیون دلار جایزه تعیین کرد. سی‌ان‌ان گزارش داد، میخائیل ماتویف به این متهم است که در ۲۰۲۱ با یک باج‌افزار به اداره پلیس واشنگتن حمله کرده است، حمله‌ای که به درز اطلاعات محرمانه پلیس منجر شد.

او در کیفرخواست هیئت منصفه فدرال در نیوجرسی و منطقه کلمبیا به تخریب رایانه‌ها و درخواست باج متهم شده است.

جایزه 10 میلیون دلاری آمریکا برای دستگیری هکر روس!

به گفته دادستان‌های آمریکایی، ماتویف میان هکرهای تبهکار و باج‌خواه روس، پرکار است؛ گروه‌هایی که با سرقت فایل‌های رایانه‌ای، از شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی آمریکایی باج می‌گیرند تا اطلاعاتشان را منتشر نکنند. بر اساس اعلام وزارت دادگستری آمریکا، سه مورد باج‌خواهی هکری که ماتویف به حضور در آن‌ها متهم است، ۲۰۰ میلیون دلار برای قربانیان هزینه داشت.

ماتویف در پاسخ به درخواست اظهارنظر از سوی سی‌ان‌ان در توییتر، در ویدیویی مکررا گفت که این مسئله برایش هیچ اهمیتی ندارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ جایزه 10 میلیون دلاری آمریکا برای دستگیری هکر روس چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر