;
coinex

خط چشم خوب چه ویژگی هایی دارد؟

خط چشم‌ها، افسانه‌های بی‌بدیل دنیای آرایش و زیبایی هستند و پیشینه استفاده از آنها به بلندای تاریخ تمدن انسان است. اما چیزی که ما امروزه به عنوان خط چشم می‌شناسیم، تفاوت‌های بسیار چشمگیری با نمونه های اولیه دارد. این محصول با تنوعی بسیار بالای خود در دنیای مدرن، بخش عظیمی از صنعت آرایشی را به خود اختصاص می‌دهد. حتی به جرات می‌توان گفت که خط چشم‌ها، عضو ثابت کیف آرایشی خانم‌ها به شمار می‌روند و جز 10 محصول پرفروش آرایشی در دنیا هستند.

ویژگی‌های خط چشم خوب را بشناسید

خط چشم‌ها، می‌توانند زیبایی چشمان شما را دو چندان کنند. این محصول جذاب، به شکل خیره کننده‌ای حالت و اندازه چشم‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. با به کارگیری الگوهای مختلف خط چشم، شما می‌توانید چشمانی‌درشت‌تر یا کشیده‌تر داشته باشید.
به همین خاطر می‌توان بدون هیچ اغراقی، خط چشم‌ها را اعجاز دنیای میکاپ نامید. اما همه این‌ها در شرایطی است که محصول باکیفیت و مناسبی را تهیه کرده کرده باشید.

برای شناخت شاخص‌های مهم کیفی و کمی خط چشم، می‌توانید از راهنمای زیر کمک بگیرید:

پیگمنت رنگ خط چشم

کیفیت پیگمنت رنگ به کار رفته در مایع خط چشم، یکی از مهمترین و اساسی‌ترین نکاتی است که هنگام خرید این محصول باید به آن توجه داشت. پیگمنت رنگ، در واقع مقدار رنگدانه‌های به کار رفته در مایع خط چشم است. هرقدر پیگمنت‌ها مرغوب‌تر و بیشتر باشند، رنگ خط چشم نیز پررنگ‌تر و زیباتر است. فرقی نمی‌کند قصد خرید خط چشم‌های کلاسیک و مشکی را دارید یا می‌خواهید به سمت لاین‌های رنگی و نئونی بروید. در هرصورت، بهتر است محصولی را انتخاب کنید که پیگمنت رنگ مناسبی داشته باشد.

برای سنجش پیگمنت خط چشم، کافی است مقداری از آن را روی قسمت ساعد دستتان بکشید و شدت رنگ آن ر بررسی نمایید. اگر خط چشم مورد نظر حالت آبکی و خیلی رقیق داشت، احتمالا کیفیت پیگمنت خوبی ندارد.

غلظت مایع خط چشم

اگر بخواهیم مهم‌ترین ویژگی خط چشم را در کیفیت سنجی این محصول نام ببریم، غلظت مایع یکی از اولین موارد است. خط چشم‌های باکیفیت، با توجه به عناصر به کار رفته در فرمولاسیون‌شان، غلظت استاندارد و محاسبه شده‌ای دارند. مایع این خط چشم‌ها به راحتی روی سطح پلک قرار می‌گیرد و کار با آنها بسیار راحت است.

خط چشم خوب چه ویژگی هایی دارد؟

در مقابل، خط چشم‌های تقلبی یا بی‌کیفیت، اغلب غلظت استانداردی ندارند و غلیظ‌تر یا رقیق‌تر از حالت معمول تولید می‌شوند. هنگامی که مایع خط چشم خیلی رقیق باشد، پیگمنت رنگ نیز کیفیت خود را از دست می‌دهد و مایع روی سطح پلک پخش یا تکه تکه می‌شود.

همچنین اگر غلظت خط چشم بیش از اندازه زیاد باشد، در هربار استفاده مقدار زیادی از مایع روی  پوست منتقل می‌شود. این امر، سرعت خشک شدن مایع خط چشم را کاهش می‌دهد. غلظت بالا، مانع از رسم الگوهای ظریف می‌شود و ممکن است با احساس سنگینی روی پلک همراه باشد.
در کنار تمام این مشکلات، غلظت غیر استاندارد خط چشم، می‌تواند بر عملکرد اپلیکاتور و توانایی شما نیز تاثیر بگذارد.

سرعت خشک شدن مایع خط چشم

سرعت خشک شدن مایع خط چشم، از دیگر ویژگی‌هایی است که هنگام خرید باید به آن توجه داشت. البته این امر تا پیش از اینکه به دردسر نیفتد، چندان مهم به نظر نمی‌رسد. برای درک این مسئله، فرض کنید بعد از ساعت‌ها تلاش میکاپ خود را به اتمام رسانده‌اید و خط چشم زیبایی را رسم نموده‌اید.
اما مایع خط چشم شما، خیلی دیرتر از حالت عادی خشک می‌شود و بعد از یکبار پلک زدن، تمام آرایشتان را به هم می‌ریزد. در مقابل، اگر خط چشم خیلی سریع خشک شود نیز فرصت تصحیح و تغییر الگو را از شما می‌گیرد. به همین خاطر توصیه می‌شود به سراغ خط چشم‌هایی بروید که سرعت خشک شدن استانداردی دارند.

اپلیکاتور

اپلیکاتور، وسیله‌ای تخصصی برای رسم الگوهای خط چشم است که معمولا به همراه این محصول عرضه می‌شود. اپلیکاتورها، در دو نوع مویی و ماژیکی طراحی شده‌اند و هرکدام از آنها کاربرد و عملکرد متفاوتی دارند. برای خرید خط چشم خوب، لازم است تمام شاخصه‌های اپلیکاتور مناسب را ارزیابی نمایید.

مجموع ویژگی‌های کیفی و عملکردی اپلیکاتور خط چشم را، می‌توان در موارد زیر خلاصه نمود:

خط چشم خوب چه ویژگی هایی دارد؟

همه چیز درباره اپلیکاتور مویی

  • اپلیکاتورهای مویی، برای رسم خطوط ظریف و حرفه‌ای خط چشم تولید شده‌اند. تار موهای به کار رفته برای تولید این اپلیکاتور، بسیار ظریف و انعطاف پذیر هستند. به همین خاطر است که کنترل و کار با آن ممکن است سخت و دشوار به نظر برسد. اما اگر قصد دارید خط چشم بی‌نقص و جذابی را طراحی کنید، اپلیکاتورهای مویی بهترین گزینه پیش روی شما هستند. به خصوص اگر از طرفداران خط چشم گرافیکی و بن مژه هستید.
  • تار موهای به کار رفته در خط چشم مویی، با توجه به برند انتخابی شما، ممکن است طبیعی یا مصنوعی باشد. قلم‌موهایی که از تار موهای طبیعی تولید شده‌اند، معمولا کیفیت بسیار بالایی دارند و توسط برندهای خاصی در دنیا عرضه می‌شوند. همچنین از نظر ظرافت و کیفیت تضمین شده هستند.
  • اپلیکاتورهای مویی که با تارهای مصنوعی تولید شده‌اند، اغلب جنس فیبری دارند و از نظر انعطاف و لطافت در چند دسته قرار می‌گیرند. اگر قصد خرید این مدل خط چشم را دارید، بهتر است لطافت تارهای قلمو را بسنجید و از نرم بودن آن اطمینان حاصل نمایید. اپلیکاتور هایی که از فیبرهای بی‌کیفیت تولید شده‌اند، لمس خشنی دارند و باعث آسیب به پوست پلک و ایجاد چین و چروک می‌شوند.
  • تعداد تار موهای به کار رفته در قلموی مویی، تعیین کننده ضخامت و قدرت جذب مایع خط چشم توسط اپلیکاتور است. این امر به صورت کاملا تخصصی توسط کارشناسان برندهای مختلف بررسی می‌شود. با این حال هر خط چشم، ظرافت و ظرفیت متفاوتی دارد.
    برای پیدا کردن خط چشم شخصی خودتان، بهتر است به فروشگاه‌های لوازم آرایشی بروید و از تسترهای آنها استفاده نمایید.

همه چیز درباره اپلیکاتور ماژیکی

  • اگر به تازگی قصد دارید طراحی خط چشم را تمرین کنید، بهتر است به سراغ اپلیکاتورهای ماژیکی بروید. این محصول، قوام و انعطاف پذیری خوبی دارد و خطوطی با ضخامت مشخص را روی پلک طراحی می‌کند. در نتیجه، شما احتیاجی به تنظیم اپلیکاتور ندارید و به راحتی می‌توانید خطوط مورد نظرتان را رسم نمایید.

اما توجه داشته باشید که اپلیکاتورها ماژیکی، برای رسم خطوط ظریف طراحی نشده‌اند. به همین خاطر است که اغلب برای طراحی الگوهای کلاسیک، گربه‌ای و پهن به کار می‌روند.

  • اپلیکاتورهای ماژیکی اغلب از جنس سیلیکون یا نمد تولید شده‌اند. ساختار این اپلیکاتورها به گونه‌ای است که مقداری از مایع خط چشم را به خود جذب می‌کند. در نتیجه حین استفاده از اپلیکاتور و طراحی خطوط، لازم نیست چند بار از مایع خط چشم استفاده نمایید.
  • کیفیت اپلیکاتورهای ماژیکی، با میزان انعطاف و قوام آنها سنجیده می‌شود. نمونه‌های بی‌کیفیت، اغلب بعد از چندبار استفاده قوام خود را از دست می‌دهند و پرزهای کوچکی در اطراف آن ظاهر می‌شود. همچنین، قسمت سر اپلیکاتور نیز به مرور زمان کج می‌شود. همه این عوامل، رسم خط چشم یکدست و زیبا را با مشکل روبرو می‌کنند.

اپلیکاتورهای خط چشم در انواع ماژیکی و مویی به صورت جداگانه نیز در دسترس و قابل خریداری هستند. شما می‌توانید با توجه به نیاز و توانایی خود، هریک از آنها را خریداری نمایید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر