;
coinex

نحوه ثبت نام در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو برای مرحله دوم فروش بزرگ خودرو وزارت صمت [+آموزش گام به گام]

نحوه ثبت نام در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو مشخص شد. برای آموزش مرحله به مرحله ثبت نام در سامانه فروش بزرگ خودرو با ما باشید.

نحوه ثبت نام در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در مرحله دوم فروش بزرگ وزارت صمت اعلام شد. البته که نحوه ثبت‌نام دور اول فروش خودرو در سامانه وزارت صمت با دور دوم تقریباً تفاوت خاصی ندارد. طبق اطلاعات قبلی متقاضیان خرید خودرو ابتدا باید مبلغ 100 میلیون تومان به‌عنوان حساب وکالتی در یکی از بانک‌های عامل واریز کنند و این اولین پیش‌نیاز ثبت‌نام خواهد بود.

اما نکته‌ای که در این دور به شروط ثبت‌نام خودرو اضافه شده است، مالیات بر عایدی سرمایه است که پس‌از وارد کردن اطلاعات کاربر در سامانه یکپارچه وزارت صمت، این مالیات باید پرداخت شود. البته پیش‌تر گفتیم که همه متقاضیان نیاز نیست مالیات پرداخت کنند و عدم و پرداخت این مالیات را وزارت صمت مشخص می‌کند.

بیشتر بخوانید: لیست خودروهای مرحله دوم طرح یکپارچه فروش خودرو مشخص شد؛ مثل همیشه ایرانخودرو بدقولی کرد! [+فهرست محصولات]

نحوه ثبت نام در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو اعلام شد

مرحله دوم طرح یکپارچه عرضه خودرو بر مبنای نوبت‌دهی برای محصولات خودروسازان داخلی از روز چهارشنبه ۲۰/۰۲/۱۴۰۲ آغاز می‌شود و متقاضیان تا پایان روز جمعه ۲۹/۰۲/۱۴۰۲ فرصت دارند نسبت به ایجاد حساب وکالتی در بانک‌های اعلامی در سامانه اقدام نمایند. محصولات ارائه‌شده توسط شرکت‌های خودروساز از تاریخ ۲۰/۰۲/۱۴۰۲ در سامانه قابل مشاهده خواهند بود.

فقط متقاضیان واجد شرایط که اطلاعات آن‌ها توسط بانک ارسال شده است می‌توانند از روز سه شنبه ۰۳/۰۳/۱۴۰۲ تا جمعه ۱۰/۰۳/۱۴۰۲ نسبت به ثبت‌نام اولیه در سامانه https://www.esalecar.ir به منظور تشکیل لیست نوبت‌دهی برای خودروی مدنظر اقدام نمایند.

نحوه ثبت نام در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو برای مرحله دوم فروش بزرگ خودرو وزارت صمت [+آموزش گام به گام]
نحوه ثبت نام در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو
موعد تحویل برخی از محصولات پرتقاضا در سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

فرایند طرح یکپارچه عرضه خودرو بر مبنای فرآیند نوبت‌دهی شامل سه مرحله است:

  1. مرحله اول: پیش‌ ثبت‌نام متقاضیان برای لیست نوبت‌دهی
  2. مرحله دوم: نوبت‌دهی و اعلام زمان‌بندی به ازای هر محصول مشخص
  3. مرحله سوم: قطعی کردن ثبت‌نام متقاضیان بر اساس فراخوان خودروساز

* مرحله اول: پیش ثبت‌نام متقاضیان در سامانه تخصیص خودرو برای لیست نوبت‌دهی:

در این مرحله متقاضیان واجد شرایط که وجه اعتبار لازم را در حساب وکالتی خود مسدود نموده‌اند امکان انتخاب ۵ اولویت جهت ثبت‌نام اولیه برای قرارگیری در لیست نوبت‌دهی یا حق تقدم خرید خودروهای داخلی بر مبنای لیست انتظار را خواهند داشت. بنابراین پیش‌نیاز ثبت‌نام متقاضیان برای لیست نوبت‌دهی، وکالتی نمودن حساب شخصی متقاضی به ‌نام سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و مسدود نمودن وجه اعتبار می‌باشد.

زمان در نظر گرفته شده برای وکالتی نمودن حساب شخصی به ‌نام سازمان حمایت برای این طرح و مسدود نمودن وجه اعتبار لازم در حساب مذکور از روز چهارشنبه مورخ ۲۰/۰۲/۱۴۰۲ تا پایان روز جمعه ۲۹/۰۲/۱۴۰۲ می‌باشد. تا زمان ثبت‌نام اولیه، لیست افراد مجاز برای پیش ثبت‌نام در سامانه بر مبنای اطلاعات ارسالی از بانک‌ها تهیه می‌گردد.

تبصره‌های پیش‌ثبت‌نام متقاضیان برای لیست نوبت‌دهی

  • تبصره ۱: موجودی لازم برای حضور در لیست نوبت‌دهی کلیه خودروهای داخلی ۱۰۰ میلیون تومان است. این وجه اعتبار تا زمان اعلام نتایج نوبت‌دهی در حساب شخصی وکالتی مشتریان مسدود می‌گردد. وجود وجه اعتبار مذکور در حساب وکالتی صرفاً به منظور شناسایی مشتریان واقعی در نظر گرفته شده است. برای کلیه متقاضیان طرح عادی و طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت الزامی می‌باشد.
  • تبصره ۲: وجه اعتبار مذکور در حساب وکالتی شخص متقاضی باید از زمان ثبت‌نام اولیه تا اعلام اولویت‌های تخصیص مسدود گردد و قابل برداشت نیست. انصراف از حساب وکالتی یا برداشت وجه توسط متقاضی در طی این مدت، به منزله انصراف از طرح تلقی می‌گردد. در نتیجه متقاضی از لیست انتظار حذف می‌شود.
  • تبصره ۳: امکان ثبت‌نام متقاضیانی که پیش از این در مرحله اول سامانه یکپارچه و خودروهای وارداتی ثبت‌نام کرده‌اند وجود ندارد، مگر آنکه تا تاریخ ۲۰/۰۲/۱۴۰۲ انصراف خود را در سامانه‌های مربوطه ثبت نماید.
  • ماده تبصره ۴: ثبت‌نام مرحله اول در لیست نوبت‌دهی هیچ‌گونه حقی را برای متقاضی به منظور دریافت خودرو ایجاد نمی‌نماید. تعهد خودروساز صرفاً بر اساس قطعی نمودن ثبت‌نام در مرحله سوم اجرای طرح شکل می‌گیرد.
  • تبصره ۵: تخصیص خودرو در این مرحله بر اساس اولویت انتخابی مشتری و رتبه اولیه در سامانه انجام می‌گیرد.
  • تبصره ۶: علاوه بر دارا بودن حساب شخصی وکالتی با وجه اعتبار لازم، کلیه شرایط طرف تقاضا باید توسط متقاضیان رعایت گردیده و چنانچه در هر مرحله تا زمان قطعی نمودن ثبت‌نام توسط خودروساز مشخص گردد که متقاضی حایز شرایط نبوده، ثبت‌نام وی لغو می‌گردد.
نحوه ثبت نام در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو اعلام شد
نحوه ثبت نام در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو

شرایط عمومی مندرج در ماده ۴ دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری توسط شورای رقابت:

  1. حداقل سن مجاز متقاضیان خرید خودرو ۱۸ سال می‌باشد.
  2. اخذ گواهینامه رانندگی معتبر (دارای تاریخ اعتبار) برای متقاضیان خرید خودرو الزامی است.
  3. متقاضیانی که طی ۴۸ ماه گذشته از شرکت‌های ایران خودرو و سایپا و طی ۲۴ ماه گذشته از سایر شرکت‌های خودروسازی نسبت به ثبت‌نام و یا صدور فاکتور (تمامی روش‌های فروش سامانه خودروسازان، بورس کالا و …) اقدام نموده‌اند، امکان ثبت‌نام و خرید خودرو را ندارند.
  4. متقاضیانی که دارای پلاک انتظامی فعال هستند، امکان ثبت‌نام و خرید خودرو را ندارند.
  5. انتقال امتیاز و حقوق ناشی از خرید خودرو به اشخاص (حتی به‌ صورت وکالتی) و نیز فروش حواله خودرو به ‌صورت وکالتی ممنوع است.
  6. امکان صلح خودروی خریداری‌شده در سامانه تخصیص خودرو به غیر وجود ندارد.
  7. شرکت‌های خودروسازی موظفند روش‌های بازدارنده برای جلوگیری از انتقال سند حداقل به مدت 1 سال، از جمله رهن سند خودرو را اتخاذ و اجرا کند.
  8. امکان ثبت‌نام و خرید خودرو برای اشخاص حقوقی وجود ندارد.
  9. در صورتی که در هر یک از مراحل ثبت‌نام مشخص شود که متقاضی حائز شرایط ثبت‌نام نمی‌باشد، ثبت‌نام وی لغو شده و وجه واریزی (بدون پرداخت سود مشارکت و …) بازگردانده خواهد شد.
  10. در صورت بروز هرگونه تاخیر احتمالی در تحویل خودرو برابر ضوابط مندرج در قرارداد، خسارت تاخیر در تحویل، مطابق آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو و ابلاغیه‌های مرتبط که متعاقباً از طریق بخشنامه‌های فروش اطلاع‌رسانی می‌گردد، پرداخت خواهد شد.
  11. سایر موارد و شرایط بر اساس بخشنامه‌های صادره توسط شرکت‌های خودروسازی و قرارداد منعقدشده با مشتریان خواهد بود.
  12. متقاضی می‌بایست اقدام به ایجاد فقط یک حساب وکالتی نماید، در غیر این‌صورت مسئولیت موضوع به عهده متقاضی می‌باشد.
  13. قرار نداشتن در فهرست اولویت‌های اعلامی مرحله اول طرح عرضه یکپارچه خودروهای داخلی در سامانه تخصیص خودرو و وارداتی و یا انصراف از طرح مذکور تا تاریخ ۲۰/۰۲/۱۴۰۲
  14. هر کد ملی مجاز به خرید یک دستگاه خودرو از مجموع شرکت‌های خودروسازی می‌باشد.
  15. طرح عادی شامل همه افراد با مشخصات فوق می‌باشد و طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مختص مادرانی است که حائز شرایط قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مورد تائید سازمان ثبت احوال کشور هستند. بنابراین مسئولیت اشتباه در انتخاب طرح به عهده متقاضی می‌باشد.
  16. متقاضیان ثبت‌نام می‌بایست شماره همراه ثبت‌شده به نام خود را در سامانه اعلام نمایند، در غیر این‌صورت مسئولیت عدم تطابق شماره همراه با کد ملی به عهده متقاضی می‌باشد.

* مرحله دوم: نوبت‌دهی و اعلام زمان‌بندی به ازای هر محصول مشخص

نحوه ثبت نام در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو برای مرحله دوم فروش بزرگ خودرو وزارت صمت [+آموزش گام به گام]
نحوه ثبت نام در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو
پس از نوبت‌دهی، لیست متقاضیان واجد شرایط در ثبت‌نام اولیه بر اساس برنامه تولید خودروسازان داخلی اعلام شده و زمان تحویل خودروی مدنظر به متقاضی در سامانه اعلام می‌گردد.

  • تبصره ۱: اعلام زمان‌بندی براساس لیست نوبت‌دهی در خرداد ۱۴۰۲ و در سامانه https://www.esalecar.ir انجام می‌گردد.
  • تبصره ۲: قرارگیری متقاضی در لیست انتظار بر اساس زمان‌بندی اعلامی، تعهدی را برای خودروساز به منظور تحویل خودرو ایجاد نمی‌نماید و این تعهد صرفاً پس از انجام مرحله سوم و بر اساس انعقاد قرارداد فروش متقاضی با خودروساز و طبق مفاد قرارداد منعقده شکل می‌گیرد .
  • ماده تبصره ۳: در این مرحله و پس از اعلام نتایج زمان‌بندی، متقاضی می‌تواند نسبت به برداشت وجه اعتبار از حساب وکالتی اقدام نماید و در صورت تمایل برای تحویل خودرو مطابق با زمان‌بندی اعلامی در این مرحله، می‌تواند با تکمیل وجه در حساب خودروساز بر اساس قیمت روز نسبت به قطعی نمودن ثبت‌نام بر اساس فراخوان خودروساز اقدام کند، یا با اعلام انصراف پس از اعلام نتایج، از لیست انتظار خودروی مدنظر خارج گردد.

* مرحله سوم: قطعی کردن ثبت‌نام متقاضیان در سامانه تخصیص خودرو بر اساس فراخوان خودروساز

نحوه ثبت نام در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو برای مرحله دوم فروش بزرگ خودرو وزارت صمت [+آموزش گام به گام]
نحوه ثبت نام در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو
در این مرحله و پس از اعلام زمان‌بندی به متقاضیان و شکل‌گیری لیست انتظار برای هر محصول، خودروساز موظف است تا هرگونه فراخوان برای طرح‌های فروش خودرو را مطابق با زمان‌بندی و نوبت‌دهی انجام‌شده اعلام نماید. بنابراین خودروسازان به مرور زمان و صرفاً بر مبنای لیست اولویت‌بندی مذکور برای هر محصول، نسبت به فراخوان و قطعی نمودن ثبت‌نام و انعقاد قرارداد فروش بر مبنای قیمت روز خودرو اقدام خواهند کرد.

  • تبصره ۱: قطعی کردن ثبت‌نام توسط خودروسازان در این طرح بر اساس لیست نوبت‌دهی و بر مبنای قیمت روز منطبق بر دستورالعمل تنظیم بازار خودرو شورای رقابت می‌باشد.
  • تبصره ۲: در صورتی که در طول فراخوان مشتری، در زمان تحویل یا انجام ثبت‌نام قطعی مشخص گردد که مشتری شرایط مندرج در اطلاعیه را نقض نموده است و یا در این مدت از سایر خودروسازان داخلی خودرو خریداری نموده است، ثبت‌نام وی در این طرح لغو می‌گردد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص نحوه ثبت نام در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در مرحله دوم فروش بزرگ وزارت صمت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    سلام من هر کاری می کنم نمی تونم ثبت نام کنم می زنه رمز عبور یا کد ملی نادرست است بازیابی رمز عبور هم می زنه می زنه کچای وارد شده اشتباه هست
    این سایت اعصابم رو بهم ریخته چیکار کنم

    پاسخ

    سلام خسته نباشید من برای اولین بار ثبت نام کردم داخل سایت یکپارچه
    اطلاعات را وارد کردم لیست ماشین ها کجاست تا از بین اونها انتخاب کنم ؟؟ شش خرداد ثبت نام کردم و میرم داخل سایت هیچی نیست خالیه
    ممنون

    پاسخ

    وقتی وارد سایت شدین در پایین اسم خودروساز نوشته شده وقتی اسم خودروساز مدنظرتون رو پیدا کنین ماشین هایی که در این طرح هست نشون داده میشه

    پاسخ