;
coinex

مراقب خودتان باشید؛ فقط نیم میلیون هزینه درمان یک سرماخوردگی ساده است!

روزنامه هم میهن در بخشی از گزارش میدانی و تحقیقی جدید خود درباره جزئیاتی از هزینه درمان بیماری‌های غیرخاص، نیم میلیون هزینه درمان یک سرماخوردگی ساده را برآورد کرده است.

به گفته هم میهن، حداقل حدود نیم میلیون هزینه درمان یک سرماخوردگی ساده خواهد شد. این هزینه در حقیقت کلیه هزینه‌های رفت‌وبرگشت به مرکز درمانی، ویزیت پزشک، خرید دارو، تزریقات و مکمل‌های تقویتی را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: تورم ایران در جایگاه ششم جهان قرار گرفت

حداقل نیم میلیون هزینه درمان یک سرماخوردگی ساده می‌شود!

درصورتی که این روز‌ها مبتلا به یک سرماخوردگی ساده شوید، حداقل درمان این بیماری برای شما نیم‌میلیون تومان هزینه خواهد داشت. به‌گزارش تکراتو و طبق بررسی‌های روزنامه «هم‌میهن»، مراجعه به یک درمانگاه دولتی با توجه به احتساب بیمه معادل 10 هزار تومان ویزیت پزشک، حدود 110 هزار تومان دارو و حدود 20 هزار تومان هم خرج تزریقات خواهد شد.

همین هزینه‌ها با مراجعه به یک درمانگاه دولتی بدون وجود بیمه نیز حدود 23 هزار تومان ویزیت پزشک و 190 هزار تومان دارو و تزریقات خواهد بود. همراه این موارد، احتمالاً با هزینه‌های مکمل‌های تقویتی همچون قرص یا شربت ویتامین C، شربت‌های گیاهی سرفه و … نیز روبرو شوید که دیگر شامل بیمه هم نخواهد بود.

نیم میلیون هزینه درمان یک سرماخوردگی ساده

این روزنامه در ادامه گزارش خود ذکر کرده است: «حالا اگر به‌دلیل شلوغی یا دوری و هر دلیل دیگری نتوانید به درمانگاه دولتی مراجعه کنید این هزینه بیشتر هم خواهد شد. با مراجعه به یک درمانگاه غیردولتی معمول در تهران یا دیگرشهرها، با وجود بیمه حدود 90 هزار تومان ویزیت پزشک عمومی، 130 هزار تومان دارو و حدود 50 هزار تومان باید برای تزریقات پرداخت کنید. این نرخ‌ها بدون وجود بیمه بیشتر هم می‌شود و بستگی زیادی به کیفیت درمانگاه، به منطقه شهری و شهرستان‌های مختلف دارد.  این هزینه‌ها غیر از بیماری‌ای مثل سرماخورگی، برای بیماری‌های معمول دیگر مانند مسمومیت، بیماری‌های چشم، حملات عصبی، بیماری‌های زنان و… هم مشابه است.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص نیم میلیون هزینه درمان یک سرماخوردگی ساده چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر