;
coinex

ماده مخدر زامبی چیست و با انسان چه می‌کند؟ [+ویدیو]

ماده مخدر زامبی همانطور که از نامش پیداست یک نوع جدید مواد مخدر است که تصور زامبی‌ها را به واقعیت بدل کرده است.

یکی از ماده‌های مخدری که در آمریکا قربانیان زیادی می‌گیرد، یک داروی بیهوشی حیوانی به نام «زایلازین» است.  فنتانیل (که خود ماده‌ای افیونی قدرتمند و عامل دو سوم از ۱۱۰ هزار مرگ ناشی از مصارف بیش از حد یا اُوردوز در سال ۲۰۲۲ است)، در صورت ترکیب با زایلازین می‌تواند مهلک‌تر عمل کند.

راهول گوپتا، مدیر دفتر سیاست ملی کنترل مواد مخدر کاخ سفید در ماه آوریل هشدار داد که فنتانیل حاوی زایلازین یک «تهدید در حال ظهور» برای سلامت عمومی آمریکایی‌ها است.

زایلازین ماده مؤثره یک داروی دامپزشکی به نام XylaMed است که در سال ۱۹۷۲ به عنوان داروی مسکن و آرام‌بخش حیوانات به تایید سازمان غذا و داروی ایالات متحده رسید، اما هیچگاه برای مصارف انسانی توصیه نشده است.

موارد آزمایشگاهی شناسایی‌شده زایلازین در سراسر ایالات متحده آمریکا بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ افزایش داشته و مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد این داروی بیهوشی حیوانات در جنوب ایالات متحده ۱.۱۲۷ درصد افزایش داشته است. اما ماده مخدر زامبی چه می‌کند؟

یبشتر بخوانید: کشف درمانی برای اوردوز با مواد مخدر!

ماده مخدر زامبی باعث مرگ انسان می‌شود

ماده مخدر زامبی زایلازین یک نوع جدید از مواد مخدر است که می‌تواند کنترل افراد را بدست گیرد و تمامی فرمان‌های مغز را معکوس کند. با مصرف این نوع مواد مخدر فرد مانند زامبی می‌شود.

این مواد مخدر جان یک انسان را گرفته است. براین اساس یک فرد 43 ساله اهل بریتانیا براثر مصرف مخدر زامبی زایلازین جان خود را از دست داده و همین موضوع نیز منجر به صدور هشدار جهانی در ارتباط با آن شده است.

مرگ یک مرد ۴۳ ساله اولین مورد در بریتانیا است که با مخدر زامبی زایلازین مرتبط است و این موضوع هشدارهایی را در مورد مصرف بیش از حد این مخدر ایجاد کرده است.

این ماده که به طور معمول به‌عنوان آرام بخش حیوانات بزرگ استفاده می‌شود، اکنون در هروئین یافت می‌شود و می‌تواند باعث کاهش ضربان قلب خطرناک و زخم‌های باز بزرگ پوست شود. کارشناسان بریتانیایی آن را “یک مخدر واقعاً نگران‌کننده” می‌نامند.

ماده مخدر زامبی زایلازین باعث مرگ انسان می‌شود

آنها می‌گویند:

باید به مصرف‌کنندگان مواد مخدر هشدار داد که اکنون در بریتانیا وجود دارد اما هیچ دوز مطمئنی در انسان وجود ندارد.

بر اساس گزارش پزشکی قانونی، کارل واربرتون، از سولیهول، میدلندز غربی، در ماه می ۲۰۲۲ در خانه درگذشت و سابقه مصرف مواد مخدر غیرقانونی داشت. او بارها به خدمات ترک اعتیاد معرفی شده بود.

در معاینه بدن او علاوه بر هروئین، فنتانیل و کوکائین، زایلازین نیز شناسایی شد. گزارشی در مورد مرگ او در مجله پزشکی قانونی و حقوقی می‌گوید که او “احتمالاً هروئین خریده است و نمی‌دانسته است که حاوی زایلازین و فنتانیل است”.

طبق اطلاعات ما، این اولین مرگ مرتبط با مصرف زایلازین است که در بریتانیا و حتی اروپا گزارش شده است و نشان‌دهنده ورود زایلازین به عرضه مخدر بریتانیا است.

زخم های پوستی زامبی زایلازین

زایلازین که به‌عنوان «ترانک» یا «ترانک دوپ» شناخته می‌شود، هنگامی که توسط فروشندگان مواد مخدر با هروئین و فنتانیل ترکیب می‌شود، مشکلات بزرگی را ایجاد می‌کند.

اگر مستقیماً در جریان خون فرد تزریق شود، می‌تواند باعث ایجاد زخم‌های بزرگ پوستی باز شود. اینها می‌توانند شروع به پوسیدگی کنند و منجر به قطع عضو شوند.

همچنین تنفس و ضربان قلب را به سطوح خطرناکی پایین می‌آورد که باعث شده به آن «داروی زامبی‌های گوشت‌خوار» لقب داده شود. زایلازین در اوایل دهه ۲۰۰۰ در بازار مواد مخدر غیرقانونی در پورتوریکو ظاهر شد و از آن زمان در ایالات متحده، عمدتاً در شرق، و در کانادا یافت شده است.

دولت ایالات متحده به دلیل مصرف بیش‌از‌حد مجاز این ماده در سراسر کشور – حدود ۷٪ از کل – آن را “یک تهدید نوظهور” نامیده است.

این دارو تنها به این دلیل شناسایی شد که آزمایشگاه بیرمنگام که آزمایش‌هایی را پس از مرگ این مرد انجام داد، متوجه نتایج عجیبی شد و زایلاکسین را شناسایی کرد.

ماده مخدر زامبی زایلازین باعث مرگ انسان می‌شود

دکتر کارولین کوپلند، مدرس کینگز کالج لندن و مدیر برنامه ملی مرگ و میر ناشی از سوء مصرف مواد، گفت:

این دارو در غربالگری‌های استاندارد دارو در بریتانیا گنجانده نشده است، بنابراین ما نمی‌دانیم که مشکل زایلازین چقدر گسترده است.

در ادامه ویدیوهایی از وضعیت مصرف‌کنندگان ماده مخدر زامبی را می‌بینید:

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ماده مخدر زامبی زامبی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    دوست دارم یه بار مصرف کنم…

    پاسخ