;
coinex

پربازدیدترین سایت‌های جهان در سال 2023 مشخص شدند [+اینفوگرافیک]

پربازدیدترین سایت‌های جهان در سال 2023 اعلام شدند. در لیست زیر 25 سایت پربازدید قرار دارند که طبق معمول همیشه، گوگل سرآمد آنهاست.

پربازدیدترین سایت‌های جهان در سال 2023 توسط یک منبع معتبر معرفی شدند. فضای اینترنت و جستجو در وب‌سایت‌های اینترنتی به بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی ما تبدیل شده و تقریباً برای هر مطلبی از آموزشی گرفته تا ورزشی و غیره سری به اینترنت زده و از وب‌سایت‌های مختلف بازدید می‌کنیم.

اما در این بین وب‌سایت‌هایی موجود هستند که بیشترین میزان بازدید را در سراسر جهان به خود اختصاص داده‌اند. در لیست زیر نام 25 سایت‌ پربازدید جهان لیست شده است که گوگل در صدر انها ایستاده است.

بیشتر بخوانید: اینترنت 20 گیگابیتی گوگل وارد فاز آزمایشی شد

لیست پربازدیدترین سایت‌های جهان در سال 2023 منتشر شد

در قلمرو وسیع اینترنت، تعداد انگشت‌شماری از وب‌سایت‌ها بیشترین سهم را به خود اختصاص می‌دهند. YouTube و Facebook میلیاردها کاربر را جذب می‌کنند و تجربیات آنلاین ما را شکل می‌دهند.

اما گاهی اوقات، امواج جدید نوآوری می‌تواند فهرست پربازدیدترین وبسایت‌های جهان را متزلزل کند، این دقیقاً همان چیزی است که در سال ۲۰۲۳ با معرفی ابزارهای هوش مصنوعی شاهد آن هستیم. با استفاده از داده‌های شرکت تجزیه و تحلیل وب SimilarWeb، ما به ۲۵ وب‌سایت پربازدید بر اساس آخرین اعداد ترافیک آنها می‌پردازیم.

لیست پربازدیدترین سایت‌های جهان در سال 2023 منتشر شد

در سال ۲۰۲۳، آلفابت و فیس‌بوک مانند سال‌های متمادی در راس فهرست پربازدیدترین وبسایت‌های جهان قرار دارند. در واقع، وقتی گوگل، یوتیوب، فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ با هم ترکیب می‌شوند، سه چهارم از کل ترافیک فهرست ۲۵ برتر را به خود اختصاص می‌دهند. در اینجا لیست کامل ۲۵ وب‌سایت پربازدید تا آوریل ۲۰۲۳ آمده است:

لیست پربازدیدترین سایت‌های جهان در سال 2023 منتشر شد

۲۵ وب سایت فوق با هم مجموعاً ۱۹۲ میلیارد بازدید ماهانه دارند. اکثر وب‌سایت‌های موجود در این فهرست در ایالات متحده مستقر هستند، اما تعداد کمی مانند Baidu (چین) و Yandex (روسیه) نیز در این فهرست قرار دارند. سه وب‌سایت بزرگسالان در این فهرست، در خارج از ایالات متحده مستقر هستند.

سهم هوش مصنوعی و جذابیت آن

یک سال پیش، بینگ در لیست برترین وب‌سایت‌های جهان وجود نداشت. اما، این موتور جستجوی مایکروسافت نیز از هوش مصنوعی بهره برده است و به رقیب موتورهای جستجو تبدیل شده که سال‌ها تحت سلطه گوگل بوده است.

لیست پربازدیدترین سایت‌های جهان در سال 2023 منتشر شد

البته، قابل‌توجه‌ترین پدیده‌ امسال، ظهور OpenAI، خالق ChatGPT و سایر ابزارهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی است. ترافیک وب OpenAI در طول سال افزایش یافته است و از حدود ۲۰ میلیون در ماه در پاییز سال گذشته میلادی به ۱.۸ میلیارد در آوریل ۲۰۲۳ رسیده است.

در واقع، ترافیک وب‌سایت OpenAI به قدری سریع در حال رشد است که ممکن است به زودی از غول‌هایی مانند TikTok و Amazon پیشی بگیرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ پربازدیدترین سایت‌های جهان در سال 2023 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر