;
coinex

زارع‌پور: در ایران کسی به آمازون و eBay نیازی ندارد

وزیر ارتباطات ضمن تشبیه ارائه پلتفرم‌های بومی به جنگ در فضای مجازی جهت عدم اعطا خاک به دشمن اعلام کرد که کسی در ایران به آمازون و eBay نیازی ندارد.

«عیسی زارع‌پور» صبح دیروز در جریان افتتاحیه نخستین همایش صنعت پست در مصلی تهران ضمن بیان اینکه یکی از اولین نیازمندی‌های اقتصاد دیجیتال، بحث زیرساخت بوده و ایران هم در زمینه دسترسی به اینترنت جزئی از چند کشور اول دنیا است؛ بیان داشت: «تا پایان سال هیچ روستای بالای 20 هزار خانواری نخواهیم داشت که به اینترنت پرسرعت دسترسی نداشته باشد.»

همچنین وی ایران را در دسته نخستین کشورهایی قلمداد کرد که پلتفرم‌های بومی خود را در اختیار دارند، زارع‌پور در این مورد اظهار داشت: «ما پلتفرم‌های بومی قوی در حوزه تجارت الکترونیکی داریم؛ با خود فکر می‌کردم باید اسامی افرادی را که برای این موضوع تلاش کرده‌اند، چه بگذاریم؛ فکر می‌کنم باید به آن‌ها سرداران استقلال کشور گفت. یک عده جنگیدند تا خاک کشور به دست دشمن نرسد و یک عده از جوانان نخبه ما نیز جنگیده‌اند تا در فضای مجازی به دشمن نیازمند نشویم و خاکمان را در این فضا به دشمن ندهیم.»

بیشتر بخوانید: فعالسازی اینترنت استارلینک در اعماق جنگل‌های آمازون ؛ اینترنت ماهواره‌ای از قطب جنوب تا آمازون

عدم نیاز به خدمات آمازون و eBay در ایران

به اعتقاد وزیر ارتباطات به یمن وجود پلتفرم‌های بومی قوی در حوزه تجارت الکترونیکی، دیگر کسی در کشور احساس نیازمندی به خدماتی چون آمازون و eBay ندارد. همچنین در دیگر ادعای زارع‌پور ایران در موضوع دسترسی به اینترنت جزو چند کشور اول دنیا قرار دارد.

زارع‌پور ضمن تأکید مجدد بر این نکته که امروزه در کشور کسی دیگر به پلتفرم‌های جهانی همچون آمازون و Ebay احتیاجی ندارد؛ زیرا با تلاش جوانان مستعد کشور، این خلاء رفع شده، اعلام داشت: «من زمانی که در استرالیا بودم، این نیاز را می‌دیدم؛ اما در کشور خوشبختانه سکوهای بومی قدرتمندی داریم.»

آمازون و eBay

وی همچنین دیگر زیرساخت لازم اقتصاد دیجیتال را لجستیک قابل‌اتکا و هوشمند قلمداد کرده و عنوان داشت: «با وجود تمام اقدامات انجام‌شده، راه زیادی داریم تا به پست هوشمند برسیم. باید حداکثر استفاده را از فناوری‌های نوین مثل هوش مصنوعی، تحلیل داده و اینترنت اشیا ببریم تا بتوانیم خدمت تضمین‌شده و قابل‌اتکا به مردم ارائه کنیم.»

لازم به ذکر است که با توجه به تحریم‌ها، مردم ایران از هرگونه امکان خرید از پلتفرم‌های خارجی ذکرشده از سوی وزیر ارتباطات محروم هستند؛ اگرچه پلتفرم‌های واسطی هم‌اکنون جهت ارائه محصولات آمازون و eBay در کشور مشغول فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ادعای وزیر ارتباطات مبنی بر عدم نیاز مردم ایران به خدمات آمازون و eBay چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر