;
coinex

پلتفرم ACE انویدیا معرفی شد؛ گفتگوی آزاد با شخصیت‌های بازی‌های ویدیویی [+فیلم]

پلتفرم ACE انویدیا رونمایی شد. غول گرافیکی جهان با معرفی سرویس جدید خود گفت‌وگو با شخصیت‌های بازی‌های ویدئویی را برای گیمرها ممکن‌ کرده است.

پلتفرم ACE انویدیا که بر پایه هوش مصنوعی مولد توسعه یافته است معرفی شد. انویدیا با این کار به‌نوعی دنیای بازی‌های ویدئویی را متحول و آنها را بیش‌از پیش واقعی‌تر کرده است. غول فناوری جهان نخست از این پلتفرم جدید خود در نمایشگاه Computex 2023 رونمایی کرد که البته فقط دمویی از آن را به نمایش گذاشت و عنوان کرد که در آینده‌ای نزدیک معرفی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: همکاری مدیاتک با انویدیا در طراحی تراشه موبایل ؛ انقلاب هوش مصنوعی و گیمینگ در دنیای اسمارت‌فون‌ها!

پلتفرم ACE انویدیا معرفی شد

انویدیا در رویداد کامپیوتکس 2023 نیم‌نگاهی به آنچه را که احتمالاً آینده بازی‌های ویدیویی خواهد بود، به نمایش درآورد. در این ویدیو بازیکن به‌جای انتخاب از بین گزینه‌های مختلف دیالوگ که معمولاً روی صفحه در دسترس قرار می‌گیرند، با میکروفن و صدای خودش صحبت می‌کند و پاسخش را از هوش مصنوعی مولد می‌گیرد.

انویدیا تأکید می‌کند که انعطاف‌پذیری یکی از قابلیت‌های اصلی پلتفرم ACE است و به شخصیت‌ها اجازه خواهد داد تا با پس‌زمینه‌های مختلفی که توسط توسعه‌دهنده برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود، به حرف‌های بازیکن پاسخ دهند.

انویدیا ACE صرفاً یک مدل هوش مصنوعی تولید متن نیست؛ این پلتفرم می‌تواند با کمک هوش مصنوعی انیمیشن شخصیت‌ها را تغییر دهد تا حرکاتشان با پاسخ‌هایشان هماهنگ شود. این شرکت می‌گوید سیستم آن‌ها به‌گونه‌ای ساخته شده است که به شخصیت‌های داخل بازی اجازه می‌دهد تا با یکدیگر گفت‌وگو داشته باشند و شروع گفت‌وگو لزوماً نیازمند اقدام از سوی بازیکن نباشد.

این دمو با همکاری شرکت Convai ساخته شده است و از موتور Unreal Engine 5 استفاده می‌کند. هدف از ساخت این دمو به نمایش گذاشتن ابزارهای پلتفرم ACE بوده است که شامل ابزارهای NeMO برای استفاده از مدل‌های زبانی بزرگ، Riva برای تبدیل گفتار به متن و متن به گفتار و غیره می‌شود.

پلتفرم ACE هنوز در دست توسعه قرار دارد و انویدیا اعلام نکرده است که این پلتفرم چه زمانی عرضه خواهد شد. فعلاً اطلاعات زیادی درباره این فناوری در دسترس نیست، اما این شرکت می‌گوید بخش عمده پردازش‌های این پلتفرم روی فضای ابری اجرا می‌شود؛ بنابراین احتمالاً به سخت‌افزارهای عجیبی برای استفاده از این قابلیت نیاز نخواهیم داشت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ پلتفرم ACE انویدیا چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر